۷۱۹۰۷۰
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

فروش دو‌ هزار دستگاه سیتروئن c٣ در ۵۰ دقیقه

پیش فروش خودروهای برجامی یک ساعته تمام شد و سودهای ٤٠-٥٠ میلیون تومانی به جیب خریدارانش ریخت حواله ٦٠ میلیونی پیش فروش سیتروئن c٣ در فضای مجازی ٧٥ میلیون تومان به فروش می رسد حدود ٢ هزار دستگاه سیتروئن c٣ در کمتر از یک ساعت به فروش رسید نبود بازار مناسب برای سرمایه گذاری ، پیش خرید خودرو را برای مردم عادی جذاب کرده است.

روزنامه شهروند درباره بازار داغ پیش خرید خودرو نوشته است:

بازار سیاه خریدوفروش حواله سیتروئنc٣ در فضای مجازی به راه افتاد. دلالان در تبلیغات خود پیش‌پرداخت ٧٥‌میلیون تومانی را برای حواله‌ها در نظر گرفته بودند. هرچند طبق اعلام سیتروئن c٣، امکان صلح در پیش‌فروش سیتروئنc٣ وجود ندارد، با این حال دلال‌ها و واسطه‌ها از حربه اعطای وکالت بلاعزل بابت فروش حواله این محصول استفاده می‌کنند. براین اساس، واسطه‌ها در قبال واگذاری حواله، وکالت بلاعزل به خریداران می‌دهند تا از این راه ضمن فروش حواله خود، چند‌میلیون تومان سود به جیب بزنند. هرچند که طبق گفته‌های یک مقام آگاه برای جلوگیری از هرگونه دلال‌بازی خودرو تنها به خریداران واقعی و اصلی آن تحویل داده می‌شوند و خریداران حواله به‌طور قطع در تحویل خودرو به مشکل برمی‌خورند.

فروش دو‌ هزار دستگاه سیتروئن c٣ در ۵۰ دقیقه

اختلاف قیمت ٥٠ میلیونی بازار و کارخانه

«اختلاف قیمت ٥٠ میلیون تومانی برای هر کسی جذاب است» معتمد رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به تقاضای بالای خودروهای جدید، می‌گوید: در حالی قیمت کارخانه ای پژو ٢٠٠٨ معادل ١٠٤ میلیون تومان است که این محصول در بازار به قیمت ١٥٠ تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین قیمت کارخانه ای مزدا ٣ در حالی ١٣٠ میلیون تومان اعلام شده که این محصول در بازار کمتر از ١٦٥ تومان فروش نمی رود. چنین اختلاف قیمت هایی برای هر کس جذاب است.

او معتقد است: اگر خواهان جمع شدن دلالی در پیش فروش خودرو هستیم باید اختلاف قیمت کارخانه و بازار به حداقل برسد تا دیگر پیش خرید خودرو یک رانت با سودهای میلیونی تلقی نشود.

حدود ٢‌هزار دستگاه سیتروئنc٣ در کمتر از یک‌ساعت (حدود ٥٠دقیقه) به فروش رسید. یعنی هر دوثانیه ٣نفر موفق به پیش‌خرید شده‌اند، اما درحالی برخی از فعالان بازار بر این باورند که بیشترین پیش‌خرید خودرو توسط دلالان بازار صورت می‌گیرد که طبق گفته‌های جاده مخصوص‌نشین‌ها پیش‌فروش خودرو براساس کدملی صورت گرفته و هر فرد تنها می‌تواند یک خودرو خریداری کند؛ ضمن این‌که سیستم فروش اینترنتی به‌گونه‌ای است که خریدارانی که دسترسی به اینترنت پرسرعت‌تری داشته و البته کمی هم شانس با آنها یاراست، موفق به پیش‌خرید نخستین محصول پسابرجام شدند.

یک مقام آگاه در شرکت خودروسازی سایپا در این‌باره می‌گوید: این‌که دلالان موفق به خرید خودروهای پیش‌فروش شده‌اند، ادعای کاملا اشتباهی است. مسأله اینجاست به دلیل سود بالایی که پیش‌فروش خودروهایی از این دست دارند، بسیاری از مردم عادی خواهان سرمایه‌گذاری در این بخش هستند. آنها کسانی هستند که می‌خواهند دارایی خود را در یک بازار سرمایه‌گذاری کنند و سود مناسبی ببرند. در شرایط اقتصادی که دیگر مثل گذشته امکان خرید ارز وجود ندارد و بازار مسکن با افزایش چشمگیر قیمت‌ها مواجه شده، چه بازاری مناسب‌تر از پیش‌خرید خودرو. با این وجود امیر ارسلان منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو معتقد است که اگر پیش‌فروش خودرو توسط نمایندگی‌های مجاز انجام شود متقاضیان واقعی موفق به خرید خودرو می‌شوند.

او هم به نوعی گفته‌های آبی‌نشین‌های جاده مخصوص‌نشین را تأیید کرده و توضیح می‌دهد که حاشیه سود بالای نرخ کارخانه و بازار بسیاری از مردم را به سمت پیش‌خرید خودرو سوق داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      سلام
      خدا لعنت کنه این دلال ها رو که باعث و بانی همه این گرونی ها این دلال های حروم خور هستن که باعث شدن اقتصاد کشور رو به زوال بره باید ریششون کنده شه هیچ کشور خارجی انقدر دلال نداره خدا لعنتشون کنه که به خاطر منافع خودشون کشور رو روبه زوال بردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر اصلي دولته كه دلال پروره
        شما ارز و نگاه كن مثلا تك نرخي هست ولي وقتي عملا نياز متقاضي و بازار با نرخ مصوب تامين نشه معلومه كه چندين نرخ بوجود مياد حالا در زمينه هاي ديگر هم همينطور دولت فقط بساط دلالي بودجود مياره

      • بدون نام

        اگه میخواهید من بیام دلال ها را تار و مار کنم!!! بجای تیراندازی به مردم بی دفاع، بروید دلالها را از میدان به در کنید،

      • دروغگو

        پنجاه و سه دقیقه در حقیقت وقت خیلی زیادی است برای 2000دستگاه ماشین سيتروئن!!! چون این افراد از قبل معرفی و مشخص بودن، بنظرم پنج دقیقه کافی بوده،....

    • mori

      باز ملت میگن ما نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم اینها من و شما نیستسم که میاییم اینجا و دلمون به کامنت گذاشتن خوشه. اینها همون هزار فامیلن که پول نفت را بالا کشیدن و حالا تبدیل به اموالش میکنن. یا ساختمان یا کالا.
        بهترین کالا هم ماشینه

    • بدون نام

      ما 4 نفر بوديم و هرچه تلاش كرديم حتي يك نفرمون هم نتونست ثبت نام كنه . فكر نكنم كسي از مردم عادي تونسته باشه ثبت نام كنه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا يعني چي نتونستيد از كدوم شهر اقدام كرديد ؟ پس اين 2000 نفر چطوري ثبت نام كردن

    • بدون نام

      خطال روحاني به 24 ميليون ساده لوح:آنچنان رونق اقتصادي راه ميندازيم كه مردم خودشون بگن ما 45 هزار تومن يارانه رو نميخوايم!!!!واقعا به اين ميگن خيانت اصلاحات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با نظر شما درخصوص ... روحانی به مردم کاملا موافقم.

    • بدون نام

      ازماست که بر ماست ما لایق بدترینها هستیم

    • بدون نام

      اینها یعنی ایجاد رشد قیمت ها و به زبان علم اقتصاد یعنی تورم.
      جواب دولت چیه؟؟؟؟ تورم ، تک رقمیه!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی فقط و فقط میگم: خاک بر سر این کشور

    • بدون نام

      احتمال تحويل اين خودرو ضعيف است
      اين خودرو بخاطر لغو برجام دچار مشكل از لحاظ قطعات و خدمات ميشود
      شركت سيتروئن يك شركت خصوصي در فرانسه است بر خلاف رنو و پژو كه دولتي ميباشند
      احتمال خروج سيتروئن از ايران زياد است

    • بدون نام

      اقایان چقدر ساده هستید به من وشما که نمیگن تازه تا میخوای خبردار بشی گاو رو با پوستش خوردند ورفتند دلال کجا بود خود عوامل ایران خودرو وشرکتها هستند که میخرند و صد میلیون باشه یا دویست میایون فقط میخرند چون ده برابر انرا در پروژه بعدی توسط ی که به من وشما نمیدهند به دست میاورند تمام مملکتی که صاحب وبزرگ نداشته باشه وچیزی سر جاش نباشه یعنی همین شهر هرت که میگن همینجاست!!!

    • مهدی

      همه این دلال بازی ها از کارخانه است. تا شما به نتیجه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار برسید. و در نتیجه کارخانه محصول را با رانت و گران بفروشد. از زمانی که فروش از نمایشگاه به پیش خرید تبدیل شد.این رانت خواری و دلالی و شغل کاذب سوار بر بازار شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا درسته

    • بدون نام

      كلا پيش فروش معني نداره دولت ما فقط در زمينه ايجاد دلال و دلال بازي تو هر صنفي فعاليت دارد
      خودرو را بايد توليد يا وارد كرد بعد بصورت نقد يا اقساط فروخت

    • بدون نام

      از روش رفسنجانی استفاده کنید سردار سازندگی ، قیمت ببرید بالا سود دلال ها رو خودتون بخورید !. مبادا با افزایش عرضه بخواهید بازار رو تنظیم کنید ؟

    • وحيد

      اينها همش بهانه است قيمتها رو ببرن بالا وگرنه اينقدر ماشين بريزين تو بازار كه اشباح بشه

    • بدون نام

      من با اينترنت پرسرعت شاتل، از ثانيه اول براي ثبت نام تلاش كردم،ولي تمام ثبت نام در كمتر از چند دقيقه پر شد و سايت ،افراد عادي را در مراحل مختلف با مشكل مواجه كردن فقط يه عده معلوم نيست با چه ترفند نرم افزاري ده تا ده تا كارت ملي جمع كردن و ثبت نام كردن
      ديگه چندسال اين كارو ميكنن و قديمي شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب 14/08 ببخشید لطفاً، تو دیگه کی هستی؟؟ تصور میفرمایید با سرعت بودن اینترنت تاثیر داره؟ فکر نکنم اینترنت یک هفته شاید یک ماه پیشتر را بتونه حذف کنه!! مثلاً شما حتماً از تحصیل کرده های مایی!!! بابا اینا را از قبل مشخص و معلوم بوده مال کیه!!! چی بگم، اما باید حداقل آگاه باشیم و بفهمیم و الا تا ابدالدهر همین است که هست،

    • میرزا

      بحث کد ملی کاملا رد میکنم چون بنده خبر دارم که به راحتی همین مدیران نمایندگی ها بنام کل خانوادشون ثبت نام میکنند و چه سود سرشاری که نمیبرن حالا هی بگید برو زحمت بکش عرق بریز پول در بیار !!

    • بدون نام

      این همه خودرو که پیش فروش میشه بعدا خریدار نداره و روی دستشان باد میکنه و متحمل ضرر هنگفت میشن چون بازار خودرو کاملا اشباع شده

    • مهیار

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج