۷۱۹۲۷۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد قالیباف از طرح ایجاد «یک میلیون شغل»

شهردار اسبق تهران ضمن انتقاد از مدیریت اقتصادی دولت گفت: بعد از انتخابات خودشان یک میلیون شغل را مطرح کردند. هر چند که توان این تولید را ندارند؛ می خواهند با این کار رفتار سیاسی کنند.

خبرگزاری مهر: محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران در گفتگویی از مدیریت اقتصادی دولت انتقاد کرده است. وی در گفتگو با شماره امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت) روزنامه «خراسان» گفت: این ظرفیت در کشور ما هست که جی‌دی‌پی به ۲.۵ برابر برسد اما نه در دوره چهار ساله. اما افزایش درآمد و قدرت دولت را ۲.۵ برابر کردن کاملاً شدنی است، البته این‌هایی که در مصدر کار هستند، کننده این کار نیستند.

قالیباف در بخشی از این گفتگو تصریح کرد: دغدغه مردم در زمان انتخابات گرانی و بیکاری بود. من در این زمینه تجربه و مطالعه‌ای داشتم. درست است که بعضی از رقبای انتخاباتی گفتند یا معنای شغل را نمی دانند یا معنای یک میلیون را؛ اما بعد از انتخابات خودشان همین یک میلیون شغل را مطرح کردند، هر چند که توان این تولید را ندارند؛ می‌خواهند با این کار رفتار سیاسی کنند.

وی ادامه داد: بحث های ما کاملاً شدنی بود. هر چند بعد از ثبت نام، عده ای سعی کردند بحث ۲.۵ برابر کردن جی دی پی (تولید ناخالص داخلی) در کشور را مطرح کنند. البته این ظرفیت در کشور ما هست که جی دی پی به ۲.۵ برابر برسد، ولی نه در دوره چهار ساله اما افزایش درآمد و قدرت دولت را ۲.۵ برابر کردن کاملاً شدنی است، البته این هایی که در مصدر کار هستند کننده این کار نیستند.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه کشور می تواند جی دی پی را در یک دهه افزایش دهد اظهار داشت: به عنوان مثال، در یک کشور با ظرفیت اقتصادی اشباع شده، پنج سال برنامه ریزی می کنند که تورم ۱.۵ درصد را به یک درصد برسانند! چطور دولت یازدهم طی دو سال از ۴۷ درصد به تک رقم رساند!؟ پس معلوم است که ظرفیت اقتصادی ما اشباع شده نیست. همین طور که دولت می‌تواند تورم را کاهش بدهد، می تواند تولید ناخالص را هم بالا ببرد.

قالیباف با اشاره به طرح «کارانه» که در ایام انتخابات ۹۶ مطرح کرد، گفت: من بحث کارانه را مطرح کردم؛ گفتند نمی‌شود و بعد همین کار را خودشان کپی کردند اما به شکل غلط! درباره یارانه گفتند به بخشی از جامعه یارانه نمی دهیم اما به بخش دیگر سه برابر می دهیم تا یارانه هدفمند بشود. برای هدفمند کردن باید سیاست های مالی، بانکی و پولی را اصلاح می کردیم. هیچ کدام از آن ها را اصلاح نکردیم، در این سال ها به تعبیری پول پاشیدیم! مگر همین افراد، بخش یارانه کمیته امداد را سه برابر نکردند؟ همین جا هم سیاسی کاری کردند و یارانه قشرهای پردرآمد را حذف نکردند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه در مدیریت مردمی در جنگ، یکی از ویژگی ها این بود که رزمندگان حاضر بودند هزینه بدهند گفت: هزینه به این معنا که عده ای با این کار مخالفند. وقتی علم و تجربه و خرد جمعی می گوید باید این هزینه را تحمل کنی، وقتی می دانی ۱۵ میلیون به این یارانه احتیاج دارند، باید آن را حذف کنی. البته باید روش درستی را انتخاب کرد.

شهردار اسبق تهران اضافه کرد: اگر بخواهیم قدرت خرید قشر مستضعف حفظ بشود، یارانه باید به میزان تورم افزایش پیدا کند، وگرنه بعد از چند سال این مبلغ هیچ ارزشی ندارد. این هم که می‌گویند برای حذف یارانه ثروتمندان باید به حساب های مردم سرک بکشیم، سفسطه گرانه و عوام فریبانه است! مثلاً دولت آلمان یا دیگر دولت های غربی مطلع نیستند که شهروندان‌شان چه گردش مالی دارند!؟

قالیباف خطاب به دولت گفت: شما که آمال‌تان کشورهای لیبرالیستی و نئولیبرالیستی است، آیا می‌شود یک فعالیت اقتصادی در کشورهای غربی اتفاق بیفتد و دولت مطلع نباشد؟ گردش مالی مردم باید مشخص شود که بشود مالیات تعیین کرد. این ها خودشان شفافیت را به هم می زنند و بعد ادعای شفافیت هم دارند. در حالی که صبح تا شب به صورت غیرشفاف و با مدیریت نسل دومی در حوزه مالیات در زندگی تفحص می کنند! وقتی می‌گویند نمی‌خواهیم در زندگی مردم سرک بکشیم، معنای واقعی‌اش این است که عرضه نداریم مدیریت کنیم!

وی با بیان اینکه من هرگز با تولید ثروت مخالف نیستم تصریح کرد: من دست کسی که واردات انجام می دهد و زیر ساخت های کشور را در حوزه صنعت متحول می کند، می بوسم. ما با تولید کننده مشکلی نداریم. ولی با آن هایی که سود بانکی را به ۲۷ درصد می رسانند، مخالفیم.

قالیباف ضمن انتقاد از یک جریان اقتصادی در کشور گفت: دو گروه اقتصادی در کشور ما هستند، این ها می روند، آن ها می‌آیند و برعکس؛ ۴۰ سال است همین وضعیت را به وجود آورده اند. یک عده هم این وسط هستند که با هر دو تیم کار می کنند، اگر قرار است اقتصاد اصلاح شود توسط عمده اقتصاددان های شناخته شده نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      اگه شما همین کار میکردی بامردم آقای قالیباف مردم کسی رادوست دارند که به وضعیت معیشتشان رسیدگی کنه

      پاسخ ها

      • ایرانی

        اقای قالیباف این همه هیاهو واسه چیه؟ دیگه تو شهرداری جایی نداری واسه ریاست جمهوری هم دبگه کسی قبولت نداره پس میمونه بهارستان نه ؟این ریسکو نکن به خودت زحمت نده خیلیا از تو بهتر وبالاتر تو صفن یکیشون همین اسحاق خان ...

      • م خسروی

        زنده باد روحانی و ما ازادی میخوایم همین

    • بدون نام

      آقای روحانی هم از این حرفها زیاد میزد . پس ‌کو نتیجه.حالا آمریکا بهانه کردن آیا آن زمان که این مطالب را می گفتیم آمریکا نبود آمریکا هیچی نیست همه دولت اگر عزم خود را جزم کند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند پس اول خودتان را پیدا کنید آمریکا خر کیست.

    • بدون نام

      موندم این چی میخواد از جون این مملکت. میخواد مردم به زور دوستش داشته باشن. هیشکی تورو نمیخواد برو یه کشور دیگه پناهنده شو و پولاتو اونجا خرج کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف صد برابر از این هایی که دولت در دستشان است بهتر است . ...

      • بدون نام

        آقای قالیباف درود برشما هم آدم کاری هستی هم باوجدان وشرف و هم نیروی فوق العاده انقلابی. ۱۴۰۰ باشماییم دوره قبل روحانی فریبمان داد کاش به دوست شما رای داده بودیم الان این وضع مسخره را نداشتیم

    • بدون نام

      فقط دکتر قالیباف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معنی شفافیت تو را در دوران که سکان شهرداری را داشتی فهمیدیم ۵۲ هزار میلیارد بدهی بار آوردی مردم چی فرض کردی ؟...

      • بدون نام

        عمو برو ببین چه قدر از دولت طلب داشته؟بعد بگو بدهکاری
        بعد از رفتنش عرضه ندارن تهران مدیریت کنن ببین چند ماهه که کارگران مترو حقوق نگرفتن؟؟وضع تهران مثل دارغوض آباد شده

      • بدون نام

        بله فقط قالیباف. البته در افتضاحات در شهرسازی و معماری , گندکارهایی که در شهر تهران صورت گرفت فقط از قالیباف بر می آید

      • بدون نام

        دیکته ی نا نوشته غلط ندارد

    • بدون نام

      آقای قالیباف عصبانی نشوید راهکار بدهید که مردم راحت زندگی کنند. کپی کردن از برنامه های شما هم ناراحتی ندارد.به دولت کمک کنید .

    • ای خدا

      حرف نزن مسخره

    • سیرجانی

      باز این حرف زد....
      شهرداری رو با املاک نجومی و پلاسکو و....به گند کشیدی بس نیست.....

    • سهیلی

      ای کاش بودی و ایران رو آباد میکردی اشتباه کردیم که رای به روحانی دادیم و این شده و ضع مملکت و این ویرانی

    • بدون نام

      قالیباف مرد عمل است و بلاشک رئیس جمهوربعدی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای قالیباف گول خورد واز انتخابات کنار رفت اگر میماند شانس زیادی داشت.

      • بدون نام

        خواب دیدی !!! قالیباف مرد همیشه بازنده انتخاباته

      • بدون نام

        قالیباف درود برتو و ننگ بر دروغگویان وتهمت زنندگان به شما

    • بی نام

      به نظر منم قالیباف بهترین گزینه بود ولی حیف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اقا هم مطمأباشید مثل بقیه هیچ کاری واسه مردم انجام نمیده بعدش این اقا یه نظامی هستش نه سیاستمدار بیشتر کشور وبه پرتگاه می کشه تندروی مثل بعضی ها فقط می خواد بجنگه این کجاش خوب

    • ط ا

      دکتر قالیباف مرد عمل مرد جهادی ماهمچنان دوستت داریم تا کور شود هرکه نتواند ببیند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول بذار جواب گند کاریهاش رو بده بعد دنبال پست بالاتر برای این جناب شهردار سابق باشید

    • بدون نام

      دکتر قالیباف در هر مقامی بوده واقعا مدیر لایقی بوده درود بر سردار سپاه اسلام

    • امیر

      این حضراتی که به همه انتقاد میکنن خودشونو در تمام ابعاد تکمیل میدونن تعجب میکنم چرا خارج از گودن؟ تو اگه رییس جمهور میشدی تو اگه وزیر میشدی تو اگه نماینده مجلس میشدی تو اگه سیاس میشدی تو اگه رییس پلیس میشدی تو اگه شهردار میشدی و تویی که هزاران اگه میشدی خودت بگو ببینیم چه پیشرفتی حاصل میشد یعنی کسی دیگه وجود نداشت بهت انتقاد کنه؟ مملکت دیگه گل و بلبل بود؟ از قدیم گفتن یه سوزن به خودت یه جوالدوز به دیگران من تویی که میدونیم تره هم برا حرفمون خرد نمیکنن هیچ انتقادی ولو سازنده جایگاهی نداره خیلی رفتارهای مثبت جای منفی رو گرفته صدا به صدا نمیرسه چرا خودمونو خسته کنیم؟

    • واقع بین

      من متعجبم از بعضی نظرات وخیلی سعی کردم توهین نکنم
      ولی گور پدر اصلاح طلب ، اعتدال و اصولگرایی بد عمل کن
      تا کی میخوایم بدور از تعقل و متعصبانه حرف بزنیم ، بابا چهار سال دیدید که ..... تو کشور باز هم. انتخاب شد ، عیبی نداره این چهار سال هم بر...... تو کشور ، امامردم عزیز بیاین یکبار هم شانستون رو روی دیگری مثل دکتر قالبباف امتحان کنید خدایی تو شهرداری تهران ایا هر قولی که میداد عمل نکرد مثل برج میلاد ، اتوبانها ، پل های طبقاتی ، پارک های بززرک ، فضای های. تفریحی مثل پل طبیعت ، دریاچه خلیج فارس ، کمربند سبز تهران و مهم ترر مترو و افزایش چند کیلومتری ان و ......... این چه استدلالی که نظامی هست و..
      اگر اینجور فکر کنیم پس باید بگیم اقای روحانی هم اخوند بره دنبال درس و منبرش . عملا ثابت شده همین بچه های نظامی هر کاری بههشون بدین به نحو احسن انجام میدم نمونه اخرش سرپلل ذهاب .
      اگر لحن نوشتارم بد ببود عذر میخواهم
      یک بازنشسته

    • ولایت

      زنده باد آقای قالیباف انقلابی رزمنده و پرتلاش و دشمن خونخواران زالو صفت....احسنت به اون شیری که خوردی و حرف حق و حرف دل مستضعفین رو میزنی و این انتقادات نسبت به شما طبیعی هستش...چون بعضی ها تحمل حرف حق شما رو ندارند....

    • حسین خدایی

      سلام/بنظرم جناب قالیباف باتوجه به سابقه مدیریتی مثبتی که ازخودشون چه دردفاع مقدس وچه درریاست کلان شهرتهران ازخودشون نشان دادن بهترین گزینه ریاست جمهوری بودن .... انشاالله دردوربعدی مردم فهیم به ایشان رای خواهنددادونتایج مثبت آنرابه عینه لمس خواهندکرد .

    • پرویز

      فقط دکتر قالیباف
      روحانی هم سال 92 با گفتن گاز انبر قالیباف رو کله کرد بعد فیلمش در اومد که روحانی گفته بود با اغتشاش گرها رو تو نماز جمعه اعدام کرد
      با دروغ و فریب رئیس جمهور شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج