۷۱۹۳۳۶
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

طنز؛ روان‌شناسی رنگ مو

افسانه جهرميان در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: از آنجا که علم روان‌شناسی لحظه‌ای بیکار ننشسته و از نوک پا تا پسِ سر شما را هم تحلیل کرده، پس با ما همراه شوید تا شخصیت افراد را براساس رنگ موی‌شان بررسی كنيم

افسانه جهرميان در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: از آنجا که علم روان‌شناسی لحظه‌ای بیکار ننشسته و از نوک پا تا پسِ سر شما را هم تحلیل کرده، پس با ما همراه شوید تا شخصیت افراد را براساس رنگ موی‌شان بررسی كنيم و زیر سوال ببریم:

مشکی

خب افرادی که رنگ موی مشکی دارند، علاوه بر استریوی گفتار، پیلگی کردار و جذابیت رفتار، دو هیچ هم از بقیه جلو هستند و اصلا هم ربطی به این موضوع ندارد که ما ایرانی‌ها اکثرا چشم و ابرو مشکی هستیم. این یک مساله علمی و ثابت شده است و خود خارجی‌ها هم قبولش دارند. البته پرکلاغی‌ها جزو این دسته محسوب نمی‌شوند چون آن‌ها به زورِ «N۱» خودشان را به مشکی‌ها چسبانده‌اند.

بلوند

افرادی که در کشور ما دارای رنگ موی بلوند هستند، دارای روحیه‌ای با دکلره پذیری بالا و ریسک‌پذیری قابل توجه هستند. این افراد با خارجی جلوه دادن خودشان سعی در کاور کردن فرهنگ ۲۵۰۰ ساله‌شان دارند و هرکس هم این‌ها را می‌بیند، صاف توی چشمشان زل می‌زند و می‌گوید: «ولی عسیسم موی مشکی یه جور دیگه بهت میاد».

قهوه‌ای

افرادی که موی قهوه‌ای دارند، افرادی معمولی و مهربان و تو دل برو و زود از دل بیرون‌بیا هستند. این‌ها خیلی خوب و مهربانند و برای‌شان آرزو می‌کنیم که حداقل شانس‌شان، رنگ موهای‌شان نباشد.

قرمز

روان‌شناسان معتقدند که موقرمز فقط آنشرلی است و بقیه ادایش را در می‌آورند. البته این روزها موی قرمز هم حسابی روی بورس است و این افراد چه با رنگ مو چه به‌صورت فابریک، دارای روحیه گلادیاتوری، کمی قهرقهرو و به میزان لازم جسور هستند و سعی می‌کنند با داشته‌های‌شان حال کنند.

سفید

این افراد دودسته‌اند: عده‌ای سالمندان هستند که باید ببینیم در جوانی رنگ موی‌شان چه بوده و باتوجه به آنچه گذشت تحلیل‌شان کنیم و دسته دوم هم جوان‌ها هستند که در اثر عواملی همچون فشار زندگی، ارث بدموقع یا کمبود یک ویتامین یا هر کوفت و زهرماری در بدن‌شان، موی‌شان سفید شده. این افراد اکثرا داریوش گوش می‌دهند و تا یک چیزی بهشان می‌گویی در جواب می‌گویند:«مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز، جوان ز حادثه‌ای پیر می‌شود گاهی» (چی بگم والا! خودشون میدونن و روان‌شناسا)

آبی

خب هیچ انسانی حتی از زمانی‌که لک‌لک‌ها به خانواده‌اش اهدایش می‌کردند، دارای موی آبی نبوده است. روان‌شناسان هم دیگر این‌قدر بیکار نیستند که درمورد مو آبی‌ها مطالعه کنند؛ فوقش کمی نصیحت‌شان کنند که آن هم در این مقال نمی‌گنجد.

مش، هایلایت، لولایت و دکوپاژ

افرادی که اهل این کارها هستند، معمولا انسان‌های تنوع‌طلب، باحال و مقرراتی هستند. فقط متاسفانه زود به غلط کردن می‌افتند. شاید هم به‌خاطر آرایشگرشان است و ربطی به رنگ موی‌شان ندارد.

در مخلص کلام اضافه کنم؛ از آنجا که در عصر تساوی حقوق زن و مرد به سر می‌بریم و همه پا به پای هم همه کاری می‌کنیم، این متن فقط مختص بانوان عزیز نبوده و توامان به روان‌شناسی رنگ موی مردان سرزمین‌مان هم پرداختیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج