۷۱۹۳۶۲
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مرد اسیدپاش پای چوبه دار می‌رود

حکم اعدام مردی که روی همسر خود و دو دختر خردسالش در یکی از روستاهای شهر بم اسید پاشیده بود، در دیوان‌عالی کشور تائید شد. او در حالی در آستانه مجازات قرار گرفته که همسرش بر اثر عوارض ناشی از اسید‌پاشی جان باخت.

جام جم آنلاین: حکم اعدام مردی که روی همسر خود و دو دختر خردسالش در یکی از روستاهای شهر بم اسید پاشیده بود، در دیوان‌عالی کشور تائید شد. او در حالی در آستانه مجازات قرار گرفته که همسرش بر اثر عوارض ناشی از اسید‌پاشی جان باخت.

اوایل اردیبهشت ۹۰ زن جوانی به نام سمیه همراه دو دختر خردسالش به نام‌های رعنا و نازنین در خانه‌شان در روستای همت‌ آباد شهر بم خوابیده بودند که نیمه شب از سوی پدر خانواده هدف اسید‌پاشی قرار گرفتند.

مرد اسید‌پاش همان شب فرار کرد. همسایه‌ها با شنیدن صدای فریاد و کمک خواهی آنها به آنجا رفتند و مشاهده کردند زن جوان و دو دخترش با اسید سوخته‌اند. آنها مادر و دو دختر مصدوم را به بیمارستان بردند و ماجرای اسید‌پاشی را به پلیس خبر دادند. با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای بم، سمیه یکی از قربانیان گفت: شوهرم معتاد و بیکار بود. همیشه من و فرزندانم را اذیت می‌کرد. او شرایط بدی برایمان به وجود آورده بود و حاضر نبود تغییری در این رویه زندگی ایجاد کند.

وی افزود: از این وضع خسته شده بودم و دیگر نمی‌توانستم این وضع را تحمل کنم و جان خود و فرزندانم را در خطر می‌دیدم. سرانجام تصمیم گرفتم درخواست طلاق دهم و از او جدا شوم و با بچه‌هایم نزد خانواده‌ام برگردم. شوهرم آن شب زمانی که متوجه درخواست جدایی‌ام شد، با من دعوا کرد و از خانه بیرون رفت‌. نیمه شب که بازگشت با ریختن اسید روی ما سه‌نفر همگی‌مان را سوزاند.

با شکایت‌های این زن از شوهرش، مرد اسید‌پاش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد‌. او به جرایمش اعتراف کرد‌. این در حالی بود که با گذشت چهارسال از وقوع این اسید‌پاشی سمیه ـ قربانی اسید‌پاشی ـ زمانی که برای درمانش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، فوت شد. با مرگ او روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد‌. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که مرگ او ناشی از همان حادثه اسید‌پاشی بوده که پزشکی قانونی نیز این موضوع را تائید کرده بود.

دو سال بعد از مرگ قربانی اسید‌پاشی، شوهرش در شعبه یکم دادگاه کیفری شهر بم محاکمه و به قصاص و پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان دیه در حق دیگر قربانیان حادثه محکوم شد.

عامل این اسیدپاشی خانوادگی به رای صادره اعتراض کرد که پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور ارسال شد. این در حالی بود که قضات دیوان‌عالی کشور اعتراض مرد اسید‌پاش را نسبت به رای وارد ندانسته و حکم صادره در دادگاه کیفری را تائید کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای خدالعنتت کنه چقدرنامرده که به بچهاشم رحم نکرده

      پاسخ ها

      • م خسروی

        فکرنکن بچه بودی خانوادت خیلی بتو رحم میکرد

    • مهرداد

      قانون .اینارابگیره مث سگ اعدام کنه تایه باردیگه همچین غلطی نکنن هروزمیبینی اسیدپاشی اگع چندتارو ب داربکشن دیگه ازاین غلطا نمیکنن

    • بدون نام

      صد بار اعدام بشه مرد کثیف اول روش اسید بریزد ببینه چه دردی داره بعد اعدام بشه

    • لنگ سوخته

      چجوری دلش اومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا مهرداد فرمودید آن را مثل سگ اعدامش کنن ولی سگ حیوان با وفایی است و به نظر من فقط با اسید آنرا باید اعدام کرد

      • کریو

        خداازت نگذره بی شرف سنگدل .بقول خانم
        رز ... جانی بی رحم.

    • مسعود 43 قزوین

      کسانی که اسید پاشی میکنند.در جا بایدبدون محاکمه اسید روی انها پاشیده بشه.تا این لذت رو هم خودشون بچشند.

    • ایرانی.

      قبل از فوت مصاحبه تصویری رو دیدم وشرمم اومد بعنوان مرد که وقتی اسم میبرد شوهرم اینکارو کرد وچگونگی شو توضیح میداد .خبرنداشتم فوت کرده ولی اونی که من دیدم یک زن مظلوم روستایی بدوراز بساط تلگرام و....بودوبااعدام این شاید مرهمی بر رنج وستمی که سمیه کشید باشد! شاید باورتون نشه سمیه در مصاحبه ش از شوهرش باکینه حرف نمیزد وبسیار ساده صحبت میکرد وشوکه شدم چندبار چک کردم تادیدم متاسفانه فوت کرده.نظرگذاشتم که دوستانی که منظورشون نه به اعدام هست بدونن که گاهی چوبه دار هم از سنگین بودن جرم این نوع افراد هیچ حرفی برای گفتن نداره! باهر هویتی درهرجای دنیا این کار پلیدوشیطانی و ددمنشانه هست ومحکوم!!ایران ، هند، پاکستان بیشترین .....! حتی عراق که هشت سال باماجنگید وبعدش کویت وبعدازصدام هم .....جنگ زده شد به تمام عیار ازاین وحشیگری خبری نیست!!! مردم به خودمون بیایم وفقط فقر ، اقتصاد، بیکاری، و.....میتونه یکی از دلایل باشه!چطور برای فلسطین انقدر صحنه تلویزیون نشون داده که سر سفره حالت تهوع میگیریم! اگر خواستید درست بشه کوبیدن ساختمان تلویزیون واز نو ساختن است...مهم ترین دلیل .طولانی میشه کامنتم چون دلم میسوزه برای کشورم ایران! چون ازجنس مردم پابرهنه هستم ولی مطالعه وتحیق زیاد کردم ونه چپ و نه راست هستم .دست همو بگیریم ویاعلی بگیم

    • بدون نام

      همه ی اینا به کنار حکمم ان شاالله اجرا میشه

      ولی اون بچه ها چی می شن....

      چطور میخوان این همه از عمرشونو با آینده ای مبهم و سخت بگذرونن...

      نمی دونم اسیدپاشی تا کِی ادامه داره و قربانی میده....

    • منوچهر

      دم دیوان عالی کشور گرم ...ایوالله ......‌.
      هر چه صریع تر اعدامش کنید
      فقط
      :
      اع-------------------------------------- دام

      :
      :






      اع---------------------------------------------دام

    • رهگذر

      خدایا دیگه تا کجا
      به خدایی خودت دیگه بسه
      این همه عذاب
      خدایا ما اشرف مخلوقات تو هستیم آخه
      خدایا بسه
      هرجا رو نگاه میکنی یه جور عذاب و گناه و بدبختی ریخته تو این خراب شده ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج