۷۱۹۴۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

هشدار وزارت کشاورزی درباره خرید قارچ

یک مقام مسئول وزارت جهاد کشاورزی از مردم خواست قارچ خوراکی مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و مراکز معتبر و در قالب بسته بندی های لیبل دار خریداری کنند.

خبرآنلاین: یک مقام مسئول وزارت جهاد کشاورزی از مردم خواست قارچ خوراکی مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و مراکز معتبر و در قالب بسته بندی های لیبل دار خریداری کنند.

غلامرضا تقوی مدیر کل امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی ضمن تاکید بر سالم بودن قارچ های خوراکی واحدهای تولیدی مجوزدار کشور اعلام کرد: مسمومیت های انسانی که اخیرا با مصرف قارچ در بعضی از استان های کشور رخ داده، در نتیجه مصرف قارچ هایی است که به طور فصلی توسط برخی افراد بومی از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی برداشت می شود.

وی افزود: تشخیص سمی یا غیر سمی بودن قارچ های «خود رو» در عرصه های منابع طبیعی کار مشکلی است و نیاز به آزمایشگاه دارد؛ از این رو توصیه می‌شود مصرف کنندگان از خرید قارچ های فله ای بی نام و نشان و از دست فروشان خودداری کنند.

وی با بیان این که ۹۰۰ واحد تولید قارچ خوراکی دارای مجوز در کشور فعال و هزاران نفر در این عرصه مشغول کار هستند، اظهار داشت:وقتی در کشور چنین ظرفیتی برای تولید سالم این ماده خوراکی وجود دارد، مصرف کنندگان نباید ریسک خرید قارچ های برداشت شده از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی را بپذیرند، زیرا احتمال سمی بودن آن بالا است.

تقوی تصریح کرد: سالانه در کشور ۱۵۰ هزار تن تولید قارچ داریم و سرانه مصرف نیز یک کیلوگرم است و از این رو کمبودی در زمینه تولید این محصول وجود ندارد.

وی جمع آوری قارچ از عرصه های منابع طبیعی را اساسا نادرست دانست و گفت: برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز قارچ از عرصه های منابع طبیعی که معمولا برای امرار معاش انجام می شود، در طرح توسعه اشتغال روستایی، تسهیلاتی برای تولید قارچ خوراکی در چارچوب تولیدات گلخانه‌ای و قارچ در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند با رعایت شرایط و یا در قالب تشکل ها از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیر کل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی، شناسایی و آموزش واحد های تولیدی بدون مجوز را از دیگر اقدامات برای کاهش برداشت قارچ از عرصه های منابع طبیعی عنوان کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قارچی که در طبیعت رشد میکنه خواص بیشتری داره تا توی گونی کود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج