۷۱۹۶۲۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

سیتروئن: ایران را ترک نخواهیم کرد

روزنامه اعتماد با مدير بازاريابي و فروش سيتروئن درباره شرایط همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام گفتگو کرده است.

روزنامه اعتماد با مدير بازاريابي و فروش سيتروئن درباره شرایط همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام گفتگو کرده است.

بخشی از این گفتگو را در ادامه می خوانید:

سيتروئن نخستين محصول پسابرجامي خود را از هفته گذشته در ايران در شرايطي پيش فروش كرده است كه برخي خبرها از نگراني براي تداوم حضور فرانسوي‌ها در ايران حكايت دارند، سيتروئن چه برنامه‌اي براي حضور در ايران دارد، چقدر مي‌توان به تداوم همكاري سيتروئن اميدوار بود؟

ما تابع قواعد بين‌المللي هستيم و همانطور كه دولت‌هاي آلمان، فرانسه و انگليس اعلام كرده‌اند كه به برجام متعهد هستند و همكاري‌هاي خود در ايران را ادامه مي‌دهيم ما نيز همكاري‌هاي خود را در ايران ادامه مي‌دهيم و قصد نداريم همكاري‌هاي خود را به همين راحتي كنسل كنيم ضمن اينكه به خوبي مي‌دانيم ترك ايران بسيار راحت است اما ورود دوباره سخت است به همين جهت ما از تجربه پژو در خروج از ايران استفاده مي‌كنيم و قصد نداريم راه سخت بازگشت به ايران را انتخاب كنيم. هدف ما ماندگاري است و دنبال ماندن هستيم. خروج از ايران بسيار راحت ولي بازگشت به ايران بسيار سخت است.

تحريم‌هاي ترامپ بين ٦٠ تا ٩٠ روز ديگر اعمال خواهد كه همزمان با عرضه خودروهاي C-٣ است و اگر اتحاديه اروپا تحت شرايط سخت قرار گيرد و به جمع‌بندي براي خروج از برجام برسد تكليف كساني كه خودروهاي C-٣ را خريده‌اند با خدمات پس از فروش اين خودرو چيست؟

ما طبق قواعد بين‌المللي بايد خدمات گارانتي ٢ سال را ارايه كنيم از سوي شركت سيتروئن اين خدمات تضمين خواهد شد.

چه ضمانتي براي اين صحبت شما وجود دارد؟ در حال حاضر با وجود اين كه تحت شرايط برجام هستيم اما به دليل عدم عرضه قطعات خودروهاي فرانسوي كه هم‌اكنون در ايران توليد مي‌شود شاهد كاهش تيراژ توليد هستيم. در حال حاضر هم با وجود زمان كوتاه تا عرضه C-٣ هنوز مراكز خدمات پس از فروش سيتروئن راه‌اندازي نشده است تكليف خريداران با خدمات پس از فروش چيست؟

ما به همين دليل در مرحله نخست ٢ هزار دستگاه خودرو مي‌فروشيم تا اگر در شرايط سخت قرار گرفتيم مشكلي براي ارايه خدمات نداشته باشيم. براي اين ٢ هزار دستگاه قطعات لازم تهيه و به محض عرضه اين خودروها قطعات در اختيار نمايندگي‌ها و مراكز خدمات پس از فروش قرار مي‌گيرد تا مشكلي براي ارايه خدمات نداشته باشيم.

و نكته مهم ديگر اين است كه ما به دليل همين شرايط و فشارها در مرحله نخست تنها ٢ هزار دستگاه فروختيم و ١٥ هزار خودرو در مرحله نفروختيم تا بتوانيم خدمات لازم را ارايه دهيم و در شرايطي قرار نگيريم كه مجبور باشيم با تاخيرهاي چند ساله به مشتريان عرضه كنيم.

اين صحبت نقض حرف‌هاي قبلي در مورد تضمين براي حضور در ايران است. براي نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش هم همچنان اقدامي صورت نگرفته است اين نيز به نوعي ديگر نگراني‌ها در مورد ادامه همكاري را به ذهن متبادر مي‌كند.

وقتي ما ٣٠٠ ميليون يورو در ايران سرمايه‌گذاري كرده‌ايم و در ماه‌هاي آينده نيز خط توليد موتور در ايران راه‌اندازي خواهيم كرد خود نشان مي‌دهد قصد داريم در ايران بمانيم و همكاري‌هاي خود را بسط دهيم. اين سياست ما است كه به راحتي ايران را ترك نخواهيم كرد. ولي در نهايت اين سياست‌ها و قوانين اتحاديه اروپاست كه بر شراكت ما تاثير خواهد گذاشت.

فروش ٢ هزار دستگاهC-٣ دقيقا به همين دليل است ما به مشتريان خود احترام مي‌گذاريم و نمي‌خواهيم اتفاقي كه قبلا براي برخي مشتريان ايراني روي داده است را ما برايشان ايجاد كنيم. ما قطعا به هر خودرويي كه مي‌فروشيم تا ١٠ سال خدمات و قطعات ارايه خواهيم كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی خیال

      فقط یک جمله دارم بگم خدا کند که حرف و عمل شان یکی باشد بازار ایران بازاری نیست که هر خودروسازی از آن دل بکند

      پاسخ ها

      • ادهم

        اگرچه تصمیم‌گیری های اقتصادی در صحنه بین‌المللی شاید بالاترین اولویت را داشته باشد ولی در مورد ایران الزاما صدق نمی کند.

    • علی باقری

      سلام. الان براشون نفع داره تا پولشان وبگیرند اگه تا۹۰روز دیگه.همه تحریمها بر نگشت..همین شرکت هم میگه ما تابع آمریکا هستیم‌.ول میکنه میره مثل شرکت پژو چند سال قبل..کیا یا هیوندایی کره ایبگیرید تا لااقل اگه تحریمشوریم.قطاعش تو کشورهای خلیج زیاده..ولی سیتراین وپژو وسایلش گیر نمیاد یعنی اصلان تو کشورهای عربی نمیپسندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج