۷۱۹۶۳۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

آمار تکان‌دهنده از کودکان ایرانی بی‌هویت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از توقف بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تابعیت در مجلس از وجود یک میلیون فرزند بی هویت حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی در کشور خبر داد.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از توقف بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تابعیت در مجلس از وجود یک میلیون فرزند بی هویت حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی در کشور خبر داد.

رضا شیران خراسانی با انتقاد از اینکه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تابعیت در مجلس متوقف مانده است، گفت: در این طرح به دنبال انتقال تابعیت از طرف مادر به فرزند هستیم؛ زیرا فرزندانی که دارای مادر ایرانی بوده تابعیت ایرانی دارند یعنی در واقع در تابعیت دو اصل مهم مانند خون و خاک مورد توجه قرار می گیرد که به آن تابعیت ذاتی یا اصلی گفته می شود اما تابعیت اکتسابی به معنای این است که افراد از کشور ثالثی تقاضای تابعیت آن کشور را از طریق مسیرهای قانونی کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه عزمی در مجلس برای تعیین تکلیف طرح اصلاح موادی از قانون تابعیت وجود ندارد، افزود: در شهریورماه ۹۵ یک فوریت این طرح تصویب شد و باید بعد از گذشت ۴۵ روز در صحن علنی بررسی می شد اما متاسفانه بیش از یک سال است که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس متوقف مانده است.

وی با انتقاد از اینکه به دنبال بی توجهی به تعیین تکلیف تابعیت با جمعیت انبوهی از فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی مواجه هستیم، تصریح کرد: متاسفانه تعیین تکلیف تابعیت این افراد دستخوش برخی از سلایق و نگاه ها است که در حوزه انسانی تعریف نمی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار دقیقی از بی شناسنامه ها وجود ندارد، گفت: برآورد می شود حدود یک میلیون بی شناسنامه در کشور وجود داشته باشد البته تعداد این افراد با ازدواج و زاد و ولد در حال افزایش است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه کودکان بی هویت معضل بزرگ مرزی استان های مرزی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: بیشترین بی هویت ها در استان خراسان رضوی ساکن و اغلب کودکان بی هویت تبعه افغانستان و نتیجه ازدواج غیررسمی و غیرقانونی زنان ایرانی با پدران خارجی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بروبمیربابا ... قانون درست وکامل گفته هرکس بااتباع بیگانه افغانی ازدواج کنه اولا۳سال زندانی دارودوم بچههاشون افغانی حساب میشن حالا بااین همه قانون سخت اوناازخداشون بیان بادختران ایرانی ازدواج کنن وتابچهاشون ایرانی بش ازفرداداسراییلیها وعربستانیهای وهابی میان بادختران ایرانی ازدواج کنن ونسل ایرانی ونژادشون تبدیل به یهودی واسراییلی ووهابی بشن همینه دیگه علمامیگن تاچندسال دیگه ایران بزرگترین کشوروهابی دنیامیش اگه افغانیاازایران نرن واخراج میش واین به نفع دشمنان امریکااسراییل انگلیس وعربستان کخ ایران وایرانی نابودمیش دیگه چیکاردارن بجنگن دیوانا ان مگه کلی هزینه ضرربتورن

    • بدون نام

      ۱۶ملیون اتباع بیگانه افغانی داریم ازبودجه کشوروومنابع مملکلت وازجیب ملت داریم خرج هرروزشون اب نان برق گاز حمل ونقل وبهداشت واموزش پرورش...‌‌داریم ازجیب ملت میدیم چرامگه ماغیمشونیم دایه بدترازمادرشدیم واینادارن به حماقت وریش مامیخندن وحتی تودنیامارومسخرمیکنن وبه چشم افغانی وحشی وگشنه وعقب مونده میشناسن شرم اوروننگ جرات دارین برین خارج واینها۱۰ملیون شغلمون گرفتن اشغال کردن وخودمون بیکارترین کشوردنیاییم رتبه خیلی بدفاجع اور۱۹جهان طبق امارجهانی وهر۴نفر۱،نفرروانین ایرانیا وازبیکاری وفقر ومقصرهمین افغانیا هستن کدام کشورودیدین موقع جنگ وطن وهم وطنان خانوادش وبزارفرارکن این افغانیهاهمچین ادمهایی هستن اینهابه خودشونم رحم نمیکنن چه برس به ایران وایرانی اینهمه به بودنشون اعتراص میش چرااخراج نمیکنید پس ایران وایرانی روبه نابپدی ازدست اینهااگه برن بالای۸۰درشدمشکلات حل میش چرانمیکنیدپس چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام بااینهمه بیکاری وفقروکم ابی نارصایتی وناامنی ناامیدی چرا اخراج نمیکنیبه گفته مسولین اینهادرستل۵۰ملیون هزینه ضرردارن وباشغل بالای۲۰۰ملیون وروزبه روزم زیادمیشن

    • رز

      خانمها حالا نر چی هست که افغانی هم باشه آخه افغانیها آدمن که با ی خانم آریایی ازدواج کنن بهتر فکر کنید

    • مريم

      اين به مادران ايرانی بی احترامی تلقی میشه !که به فرزندانش شناسنامه نمیدهند
      دوما : مگر نمیگویند جمعیت در حال پیر شدن هست؟
      این همه بچه حاظر آماده خوب شناسنامه بهشون بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج