۷۱۹۶۵۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بازگشت دلواپسان با شماتت تمام عیار روحانی؟!

دلواپسان هسته‌ای که روزگاری بی پروا دولت را هدف انتقادات تند و تیز خود قرار می‎دادند بعد از مدتی سکوت و به پستو خزیدن، با حکم خروج ترامپ از برجام به صحنه نقد و دلواپسی بازگشته‎اند.

خبرآنلاین: دلواپسان هسته‌ای که روزگاری بی پروا دولت را هدف انتقادات تند و تیز خود قرار می‎دادند بعد از مدتی سکوت و به پستو خزیدن، با حکم خروج ترامپ از برجام به صحنه نقد و دلواپسی بازگشته‎اند.

زاکانی سکوت را شکست

علیرضا زاکانی که بعد از اوت شدن از انتخابات مجلس از یک سو و حاشیه سازی های حضورش در جمنا و ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی دیگر مدتی بود به حاشیه رفته بود، گویی آنقدر از خروج ترامپ ذوق زده شده که سریعا نشست خبری با عنوان «پای درس برجام» بگذارد و به بهانه این اتفاق به دولت بتازد.

او که در قامت رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم از لیدرهای دلواپس برجام در پارلمان بود در این نشست خبری حکم قطعی را اینگونه صادر کرده «طبق قانون «همه یا هیچ» مذاکرات ژنو، برجام نابود شده است.»

او حملات تند و تیزی را نیز به ظریف و دیگر مذاکره کنندگان کرده و گفته است «باید به‌گونه‌ای مذاکرات را به‌انجام می‌رساندیم تا به‌طور مشخص، اقدامات متناظر را در این سند می‌گنجاندیم، درحالی‌که ما داشته‌های خود را نقداً در برابر وعده‌های نسیه به دشمن دادیم و مرتکب عجله شدیم، حتی تیم مذاکره کننده ایرانی به‌مثابه یک تیم مرعوب و نیازمند پای میز مذاکره رفت، در نتیجه دشمن خلف وعده کرد و ما امروز دستمان به جایی بند نیست.»

زاکانی البته در تویئتی هم نوشته است «دلواپس این روزها بودیم که می گفتیم تمام تخم مرغ هایتان را در سبد برجام نگذارید. حالا کار از کار گذشته است.»

روحانی محبوب دلواپسان چه می گوید؟

حجت الاسلام پناهیان روحانی که در برخی جلسات ضدبرجامی دلواپسان حضور داشت نیز از تریبونی دولت را به باد انتقاد گرفته و گفته است «سیاستمداران ما که تره گندیده‌ای برای آمریکا خرد می کردند، امروز می‌گویند مذاکره با آمریکا کار احمقانه ای است. ای کاش زودتر می فهمیدند. ما جلوتر از آنها بودیم.»

وی با بیان اینکه آمریکا به غیر قابل ادامه بودن تحریم هایش یقین داشت که آمد و با ایران مذاکره کرد، با لحنی تند عنوان می کند: «آمریکا به احمق هایی تکیه کرد که در کشورمان داریم. البته مقداری هم نتیجه گرفت. اگر الان دوباره ادعا می کنند که می خواهیم تحریم ها را بازگردانیم، می دانند اگر تحریم ها را بردارند یا دوباره بازگردانند، هیچ ثمری ندارد و نمی توانند جلو راه انقلاب را بگیرند.»

آقای دیپلمات خوشحال است یا ...؟

سعید جلیلی هم که تا همین چند وقت پیش فقط درگیر دولت در سایه و جلسات آن بود وارد فاز جدیدی شده و گوی سبفت را در نقد صریح و کنایه ای به برجام از دیگر همفکران دلواپسش ربوده است. او که مدتها بود به اظهارنظرهایی غیربرجامی روی آورده بود، بهترین بهانه را از ترامپ گرفت و این روزها از هر تریبونی چه سخنرانی چه توئیتر چه اینستاگرام و ... به انتقاد از رویه هسته ای دولت روحانی می پردازد.

او در آخرین اظهارنظر اینستاگرامی اش تلویحا مذاکره با اروپا بر سر برجام بدون آمریکا را نقد کرده و نوشته است «ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻗﺒﻞ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﻭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﺑﺎ ﻫﻤﺘﺎﯼ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺍﻡ ﺩﯾﺪﺍﺭﯼ ﺩﺍﺷﺘﻢ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺳﻔﺎﺭﺕ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﭘﯿﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﯼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﯿﻢ. دﯾﭙﻠﻤﺎﺕ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﺻﻼ‌ ﭼﺮﺍ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﺪ؟ ﻣﻦ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﯼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺟﺰﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﺳﺖ ﻭ ﺣﻖ ﻗﺎﺑﻞ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻼ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﺮﺳﯿﺪ! ﺍﮔﺮ ﺣﻖ ﻗﺎﺑﻞ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻧﯿﺴﺖ ﭼﺮﺍ می خواهید ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻖ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﯿد؟»

پایداری ها از پستو بیرون آمدند

پایداری های حذف شده از مجلس هم مدتها بود که به خاموشی روی آورده بودند، اما ترامپ آنها را هم سر ذوق آورده است آنقدر که حمید رسایی با دست فرمان توئیتری حمله به روحانی چراغ های دلواپسی اش را روشن کند و هر روز با یک پست دولت را به باد نقد بگیرد. او به کنایه روحانی را عاشق مکالمه تلفنی با آمریکا دانسته و ظریف را هم کسی تصور کرده که با دست چدنی آمریکایی ها دست داده است.

اقدام جالبتر او آنجا بوده که عکس نوشته هایی را از دیگر دلواپسان آن روزهای برجام از نبویان و حسینیان تا زارعی و بذرپاش در اینستاگرامش منتشر کرده است. شاید همین روزها باید منتظر اظهارنظر دلواپس گونه این چهره ها نیز باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق اونایی بودند که کشور ما را به این روز رساندند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبر نگار انلاین محترم
        اینقدر دروغ و حاشیه سازی نکنید.وقتی کسی میخاست کوچکترین انتقادی به برجام بکند روحانی ناسزا دریافت میکرد.مثلا روحانی میگفت:بی شناسنامه، ضد ملی و...
        مردم همه اینا یادشون هست.بادروغگویی فقط خودتون خراب میشید

    • بدون نام

      وای صاحب این یاداشت چقدر عقده ای شده..
      عین یه دیورتی کمی اب خنک بخور

    • بدون نام

      هبچ غلطی نمی توانند بکنند دلواپسان برن بمیرن این مردم بیچاره کردن

    • هموطن

      این اقایان دلواپس ابتدا پاسخ دهند اپر برجام نبود چه بر سر ایران می امد و دوم بفرمایند که چه طرح دیگری به جای برجام داشتند وعملیاتی نشد! بعد خرفهای نخنما و مردم فریب بزنند

    • فرشاد قاسملو

      قراردادی که جناب ظریف السلطنه امضا نمودن روی قرارداد گلستان و فین کنشتاین را سفید کردآیندگان به تیم امضا کنندگان این معاهده بیخردانه و،سراسر ننگ آور به چشم یک معاهده ضدایرانی نگاه خواهند کرد من میدانم نوشته من یقیننا تایید نمیشه اما بنا به وجدان هرکجا که باشد از این ننگ تاریخی پرده برمیدارم ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادم وقتی خوب به حفهای کور کورانه اقایان پناهی وزاکانی نگاه میکنه دلش برای دولت روحانی و اقای ظریف میسوزه که گیر چه قوم بیسوادی افتادن

      • بدون نام

        بدون نام ۱۳:۱۵ الحق که ادبیاتت شبیه منتخبتونه شایدم ادبیات اون شبیه شماست. ولی درست گفتن ادب نا اهل را چون گردکان بر گنبدان است. چقدر از خود راضی و دچار توهمید که غیر خودتون رو متهم به کور و بی‌سواد بودن می‌کنید.

    • بدون نام

      الهی الهی دورت بگردم اگر دلواپسان و تندروها نبودند تقصیر گردن کی مینداختید الهی دولت سابق کا نمیشه بگید حالا میگید تندروها و دلواپسان الهی الهی عزیزم .... آخه چقدر دیگه شما باید جنگ‌زرگری کنید همتون دستتون توی کاسه هست ....

    • بدون نام

      آقایی که ظریف رو ظریف السلطنه نامیدی ، به قول اربابتون آبو بریز همونجایی که میسوزه، بارها رهبر انقلاب دکتر ظریف رو تایید کردن

    • بدون نام

      هنوزم دارید از روحانی دفاع می‌کنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا ملت عجیبی داریم

      • بدون نام

        ژن خوبها باید از روحانی دفاع کنند.مردم بیچاره باید فریاد بکشند
        درود بر دکتر روحانی.خخخ

    • بدون نام

      الان جای آمریکا بیاین افراد داخل کشور رو بکوبین.انگار اینا برجام رو بهم زدن.شما که دلواپس نبودید و عین خیالتون نبود چی.شماهایی که روی امضای کری حساب باز کردید.برای اینکه بی عرضگی خودتون و جناحتون رو مخفی کنید از هر وسیله ای برای پرت کردن حواس مردم استفاده می کنید.
      گاهی از ربنای شجریان گاهی از پخش نشدن فوتسال بانوان و حالا هم از زدن افرادی که دلواپس می گید بهشون.البته که دلواپسیشون هم بی دلیل نبود.
      مثل اینکه آمریکا بوده که برجام رو بهم زده نه اینا
      .. تنها نگرانیتون انتخابات بعدی و رای آوردنتونه

    • بدون نام

      تا قبل این دولت قبلی رو سرچشمه مشکلات می دونستید و همیشه می کوبیدشون.
      حالا جناح مخالف و به اصطلاح خودتون دلواپسان
      همه گناهکار شما بیگناه. تو خوب همه بد
      اصلا انقراض دایناسورها هم تقصیر دولت قبلی و دلواپسان بوده
      اصلاح طلب ها و آمریکا هم در کنارهم دارن دنیا رو از دست موجودات فضایی مهاجم و تندروها و گودزیلا و غیره نجات میدن

    • بدون نام

      درود بر دکتر روحانی رئیس جمهور کاردان ایران و کابینه ی تدبیر و امید که کشور رو از فلاکت نجات داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظور کابینه وعده و وعید بوده.اشتباه چاپیه

    • بدون نام

      دلواپس بودن خیلی بهتر از خوش‌خیال بودنه، گذر زمان هم این رو به خوش‌خیالا ثابت کرده و می‌کنه ولی کو عقل سالم. هنوزم دارن از خوش‌خیالی خودشون و منتخبشون دفاع می‌کنن.

    • بدون نام

      اصلاح طلب ها حتماً حتماً حتماً و قطع به یقین باید برگردند به اصالت خودشون یعنی اینکه باید دست به سینه باشن برا آمریکا و اسرائیل و انگلیس و اربابهاشون این اصلاح طلب ها دوست دارند همیشه رعیت بمونند و بله چشم قربان گوی اجنبی ها باشن خدا کنه که بحق حضرت زهرا سلام الله علیها به آرزوشون برسن تا قدر همین روزها رو بدونن.
      مثل زمان شاه که 98درصد مردم ایران چه اصلاح طلب و چه اصولگرا به همین انقلاب رای دادند که از شر همین آمریکای جنایتکار راحت بشن و از بله چشم قربان گفتن راحت بشن
      چنانکه انقلاب شد و از رعیت بودن خلاص شدن و ارباب خودشون شدند... حالا دیگه طغیان میکنند گذشته شون رو فراموش کردند.
      اصلاً آیه قرآنه که میگه
      -كَلاّ إِنَّ اْلإِنْسانَ لَيَطْغَی أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَی
      براستی که انسان طغیان می کند وقتی خود را بی نیاز ببیند.
      خدا هم این اصلاح طلب ها رو میشناسه که چه موجوداتی هستن.

    • ارسلان

      دوستان دلواپس میگفتند با برجام اتفاقی نیفتاده در صورتیکه مشاهده میکنید چقدر ش
      ش

      رکتهای مهمی بعد از برجام به ایران برای سرمایه گذاری اومدن البته کاسبی کاسبان تحریم را تخته کردن بهر حال همه کشورها از ارتباط با یکدیگر منافع میبرن پس ما هم با کج اندیشی نباید خودمون را محروم کنیم وگرنه امثال بابک زنجانی جیب ما را به کمک دلواپسان میزنند

    • بدون نام

      کاش آقایان زاکانی پناهی جلیلی تو این دنیا وجود نداشتی کاش می مردی تا مردم از دست شما راحت می شدن .کاش دولت یک پول زیادی به شما میداد تا برای همیشه لاله میشدی تا اسم شماها دیگر به گوش ما نمی خورد تا از دست شما راحت میشدیم کاش کاش .......

    • منوچهر دامغانی

      این جماعت اجنبی پرست سعی دارند با بازی با کلمات حقایق را به تمسخر بگیرند مگر قرار نبود صد روزه مملکت راسامان دهند مگر قرار نبود برجام افتاب تابان باشد ایا با گوشت کیلو ۶۰ هرار تومانی انرامحقق کردندیا تعطیلی بسیاری ازکارخانجات بزرگ حالا هم که کد خدا زیرش زده دنبال بچه کدخداها به التماس مشغولند اینها به سنگ پا هم گفته اند زکی اینجاست که باید گف‌ت یک دست ذوالفقار حیدر کرار ویکدست تبر نادر م ارزوست

    • بدون نام

      مشکل بزرگ این کشور دلواپسان هستند که با کج فهمیشان مردم را به فضاحت کشانده اند . امیدواریم به خاک بنشینند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج