جاباما
۷۱۹۷۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا برخی از روزه‌داران در ماه رمضان چاق می‌شوند؟

یک متخصص طب سنتی گفت: غذاهای سنگین ازجمله فست فودها، حلیم و غذاهای پرحجم برای فصل بهار مناسب نیستند و در راستای پیشگیری از چاقی در ماه رمضان باید از مختلف‌خوری و روی‌هم‌خوری پرهیز کرد، همچنین غذا باید خوب جویده شود و افراد تند خوری نداشته باشند و غذاهای پرکالری نظیر ماکارونی، حلیم و گوشت قرمز مصرف نکنند.

خبرگزاری ایسنا: یک متخصص طب سنتی گفت: غذاهای سنگین ازجمله فست فودها، حلیم و غذاهای پرحجم برای فصل بهار مناسب نیستند و در راستای پیشگیری از چاقی در ماه رمضان باید از مختلف‌خوری و روی‌هم‌خوری پرهیز کرد، همچنین غذا باید خوب جویده شود و افراد تند خوری نداشته باشند و غذاهای پرکالری نظیر ماکارونی، حلیم و گوشت قرمز مصرف نکنند.

عبدالله کشاورز بابیان اینکه بین افطار و وعده بعدی غذایی باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه فاصله باشد تا حرارت معده کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: روزه‌داران در افطار نباید پُرخوری و روی‌هم خوری داشته باشند و فواصل بین غذاها باید رعایت شود به نحوی که میان هر وعده‌ غذایی دو ساعت فاصله باشد.

این متخصص طب سنتی بابیان اینکه در وعده بعد از افطار باید غذای سبک و چیزی که در روزهای عادی به‌عنوان شام سبک صرف می‌شد مورد استفاده قرار گیرد، تأکید کرد: گاهی در هنگام افطار سفره‌های رنگین چیده می‌شود که منجر به مختلف‌خوری در یک وعده می‌شود؛ همین امر معده را دچار مشکل خواهد کرد چراکه معده قادر به هضم غذاها نخواهد بود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: در وعده سحر، غذاهایی که ممکن است در طول روز فرد را دچار عطش کند و غذاهای شور، پرکالری (سرخ‌کردنی) و گوشت به‌ویژه گوشت قرمز زیاد مصرف نشود.

کشاورز عنوان کرد: برای اینکه بدن دچار کم‌آبی نشود باید بین افطار تا سحر مایعاتی همچون شربت خاکشیر و سکنجبین مصرف شود همچنین مصرف میوه، سبزی‌ها و سالاد نیز توصیه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: وعده سحر حتماً باید میل شود و بلافاصله بعد از صرف سحری نباید خوابید، روزه‌دار باید ۱ ساعت تا ۱ ساعت و نیم بعد از صرف سحری فعالیت داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج