۷۲۰۲۴۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

سفر به سنگاپور، سرزمین تغییر

با استقلال رسمی سنگاپور از بریتانیا در ۱۹۶۵ مردم و مسئولان این سرزمین تصمیم گرفتند تغییرات اساسی در سامانه اداره کشور اعمال کنند به همین خاطر سنگاپور امروزه به یکی از مراکز اقتصادی برتر و یکی از مهم‌ترین بندر‌های تجاری دنیا تبدیل شده است.

هفته نامه همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: بر خلاف بسیاری از شهرهای جهان فرهنگ سنگاپور از آمیزش فرهنگ های دیگر به دست آمده است. در این کشور با بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا رو به رو خواهید شد و همپوشانی جالبی از معماری جدید و قدیم را در کنار هم خواهید دید.

در سنگاپور شما با یکی از کارآمدترین و گسترده ترین سامانه های حمل ونقل جهان رو به رو هستید. بنابراین تنها چند دقیقه طول خواهد کشید تا سراسر شهر را زیر پا بگذارید. خطوط جدید مترو که تقریبا هر دو سال یک بار افتتاح می شود. رفت و آمد را در این جزیره کوچک آسان تر می کند و همین امر به گردشگران امکان بازدید جاذبه های بیشتری را داده است. در تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین می توان ردپای کشورهای مختلف را دنبال کرد.

با استقلال رسمی سنگاپور از بریتانیا در ۱۹۶۵ مردم و مسئولان این سرزمین تصمیم گرفتند تغییرات اساسی در سامانه اداره کشور اعمال کنند به همین خاطر سنگاپور امروزه به یکی از مراکز اقتصادی برتر و یکی از مهم ترین بندرهای تجاری دنیا تبدیل شده است.

سفر به سنگاپور، سرزمین تغییر

سفر به سنگاپور در مقایسه با سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا گران است، اما جاذبه های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی، غذاهای خوشمزه، سواحل زیبا و پارک های سرگرم کننده باعث شده این سرزمین به یکی از مناطق گردشگری جهان تبدیل شود. علاوه بر این مردمان زیادی در جهان دوست دارند شهری را که توانسته در طول دو قرن تغییرات چشمگیری را با سرعت بالا تجربه کند از نزدیک ببینند. برای کشف این سرزمین زیبا همراه ما باشید.

تقویم سفر

بهترین زمان برای سفر به سنگاپور، هر زمانی است. در حقیقت این سرزمین آب و هوای گرمسیری را در طول سال تجربه می کند و هر زمانی که شما قصد سفر کنید سنگاپور زیباترین های خود را به نمایش می گذارد. هتل های شهر در طول سال به ندرت خالی می شوند و همین باعث می شود که قیمت اتاق ها در طول سال ثابت بماند اما اگر دوست دارید ارزان تر سفر کنید بهتر است از سفر در تعطیلات ملی این سرزمین مانند سال نوی چینی پرهیز کنید. احتمال بارش باران در تمام طول سال وجود دارد. پس بهتر است چتر خود را فراموش نکنید. دمای شهر در طول روز بین 24 تا 31 درجه است و رطوبت هوا در برخی روزها افزایش می یابد.

سفر به سنگاپور، سرزمین تغییر

چگونه برویم؟

برای سفر به سنگاپور نیازمند ویزا هستید و از آنجایی که جمهوری سنگاپور در ایران سفارت ندارد شما باید به کارگزاری های آن با کشورهایی که سنگاپور در آن سفارتخانه دارد مراجعه کنید. برای درخواست ویزای سنگاپور باید اسکن رنگی از صفحه اول پاسپورت، اسکن عکس، فرم مشخصات فردی و مدارک مالی و شغلی خود را ارائه کنید. برای سفر به سنگاپور می توانید از خطوط هوایی الاتحاد، امارات، قطر و تای استفاده کنید.

گردش با ترن

همانگونه که پیش تر هم اشاره کردیم. سامانه حمل و نقل سنگاپور یکی از کار آمدترین و گسترده ترین سامانه های حمل و نقل جهان است بنابراین بابت ماندن در ترافیک شدید نگرانی نخواهید داشت. علاوه براین تمام تابلوها و علامت های شهری به زبان انگلیسی هم نوشته شده و به همین خاطر می توانید با خیال راحت در این سرزمین سفر کنید. ترن سنگاپور یکی از سریع ترین وسایل حمل و نقل شهری است. شما می توانید بلیت های تکی برای یک سفر بگیرید یا با خرید بلیت های ترکیبی رفت و برگشت در هزینه های تان صرفه جویی کنید. اگر قصد دارید به مقصدی بروید که دسترسی آن با حمل ونقل عمومی آسان نیست به راحتی می توانید به تاکسی ها اعتماد کنید. تاکسی های شهر مجهز به تاکسی متر هستند و با خیال راحت می توانید در مورد نرخ کرایه تاکسی اقدام کنید.

سفر به سنگاپور، سرزمین تغییر

جشنواره های چند فرهنگی

با وجود تنوع قومی در سنگاپور عجیب نیست که جشنواره های این سرزمین در طول سال همواره پر رنگ باشند. ترکیب گروه های قومی چینی، مالایی، هندی و عربی از یک سو و هجوم غربی ها در سال های اخیر از سوی دیگر، سنگاپور را یک سرزمین چند فرهنگی کرده که هر ملتی تلاش دارد آداب و رسوم خاص خود را به شکل منحصر و ویژه ای بازتاب دهد.

جشنواره های سنگاپور شامل جشن های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است که هر کدام شکوه خاص به خود را دارند. در سنگاپور هر قومیتی جشن های ویژه خود را برگزار می کند و ادیان ها و مذهب های مختلف آیین های خود را به جای می آورند. علاوه بر این روزهای مهمی در سال وجود دارد که در سراسر کشور جشن گرفته می شود. سال نو، سال نوی چینی، جمعه خوب، روز کارگر، روز وساک (مربوط به آیین بودا)، روز ملی هاری ریا پیازا، دیپاوالی، هاری رایی حاجی و روز کریسمس از جمله جشن هایی است که در سراسر سنگاپور برگزار می شود.

سفر به سنگاپور، سرزمین تغییر

بهترین مکان اقامت

جایزه های گردشگری سنگاپور نشان دهنده تجربه های برجسته این کشور در صنعت گردشگری است و شما می توانید هتل های این کشو ررا به عنوان مصداق اصلی این مدعا مورد مطالعه قرار دهید. از هتل های لوکس گرفته تا هاستل های ارزان قیمت را می توان در این کشو ریافت.

مطلوب آرامش دوستان

هتل مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) در محدوده خلیج مارینا واقع شده و تنها ۲۴ کیلومتر از «جوهور پهرو» فاصله دارد. رستوران هتل با انواع غذاهای محلی و بین المللی از مسافران پذیرایی می کند. اگر دوست دارید یک اقامت آرامش بخش را تجربه کنید این هتل کاملا مناسب شماست. علاوه بر اینکه برندهای مشهوری مانند کارتیه، تیفانی، هرمس و لویس ویتون در نزدیکی شماست، طبیعت بکری هم انتظارتان را خواهد کشید. این هتل یکی از محبوب ترین هتل های سنگاپور در نظرسنجی های سایت بوکینگ بوده. برای یک شب اقامت در این هتل باید ۴۰۰ دلار بپردازید.

لوکس و پاکیزه

هتل ماندارین اورچد (Mandarin Orchard Singapore) با یک استخر روباز و باغ سرسبز از مهمانان پذیرایی می کند. تمام اتاق های این هتل دارای تلویزیون صفحه تخت هستند و یک کتری برقی برای مهمانان در اتاق در نظر گرفته شده. این مکان برای مسافرانی که به دنبال غذاهای لذیذ و مراکز خرید هستند و به پاکیزگی اهمیت بسیار می دهند کاملا ایده آل است. برای اقامت یک شب در این هتل پنج ستاره باید ۲۰۰ دلار بپردازید.

سفر به سنگاپور، سرزمین تغییر

مناسب زوج ها

هتل هالیدی این (Holiday Inn) در محله اورچد (Orchard) سنگاپور واقع شده و 20 کیلومتر با «جوهور بهرو» فاصله دارد. در این هتل رستورانی با انواع غذاهای لذیذ، اینترنت رایگان و یک کافه 24 ساعته وجود دارد. تمام اتاق های این هتل تلویزیون صفحه تخت دارند و کتری برقی، اتو و حمام خصوصی برای آسایش مهمان ها در نظر گرفته شده. زوج ها به طور خاص از این هتل استقبال کرده اند، برای یک شب اقامت در این هتل 5 ستاره باید 120 دلار بپردازید.

ویژه هنرمندان

هتل هیلتون گاردن این (Hilton Garden Inn) که در محله فارر پارک (Farrer Park) واقع شده با «جوهور بهرو» 20 کیلومتر فاصله دارد. اتاق های این هتل مجهز به دستگاه تهویه مطبوع و اینترنت رایگان در سراسر هتل برای مهمانان قابل دسترسی است، محدوده هتل برای کسانی که هنر دوست هستند و از گشت و گذار در محیط شهری لذت می برند کاملا ایده آل است. برای اقامت در این هتل باید شبی 100 دلار بپردازید.

غذا می خوری؟

در سنگاپور غذا به عنوان هویت و فرهنگ ملی دیده می شود. حتی در ادبیات این کشور هم از غذا خوردن به عنوان یک رفتار جمعی ملی یاد شده است. غذاهای این جزیره ترکیبی از عناصر بومی و فرا بومی است؛ به طوری که از طعم های مالزیایی، چینی، اندونزیایی، هندی و حتی گروه های مهاجر غربی مانند انگلیسی و پرتغالی در آن دیده می شود. پرهیزهای مذهبی نیز در منوی غذایی سنگاپور تأثیرگذار بوده است. برای نمونه مسلمانان گوشت خوک و هندوها گوشت گاو نمی خورند. این در حالی است که تنوع غذایی در رستوران های شهر دیده می شود.

سفر به سنگاپور، سرزمین تغییر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هستی

      سنگاپور واقعا زیبا و دیدنی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج