جاباما
۷۲۰۳۰۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جزئیات مسمویت‌های اخیر با قارچ

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:‌ پروتکل درمانی تهیه شده است اما درمان دارویی وجود ندارد؛ ضمن اینکه سه نفر تاکنون پیوند کبد شده اند و ده نفر جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:‌ پروتکل درمانی تهیه شده است اما درمان دارویی وجود ندارد؛ ضمن اینکه سه نفر تاکنون پیوند کبد شده اند و ده نفر جان خود را از دست داده اند.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست خبری درباره «دلایل مسمومیت افراد با قارچ‌های سمی»، اظهار داشت: این مسمومیت‌ها به وسیله قارچ‌هایی بروز کرده است که توسط مردم از طبیعت چیده شده و به مصرف رسیده است.

وی با اشاره به چگونگی مسمومیت، ادامه داد: معمولاً با تهوع و استفراغ بروز می‌کند و در این مرحله با درمان ساده از بین می‌ رود و ظرف حداکثر چهار روز مرحله دوم بیماری در برخی از افراد آغاز می‌شود.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: تعدادی از این افراد وارد مرحله دوم می‌شوند. در این مرحله علائم زردی مشاهده شده و فعالیت کبد مختل می‌شود

گویا افزود: در مرحله سوم بیماری، فرد دچار نارسایی شدید کبدی می‌شود و نیاز به پیوند کبد دارد و ممکن است جان خود را از دست دهد.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل درمانی تهیه شده است اما درمان دارویی وجود ندارد؛ضمن اینکه سه نفر تاکنون پیوند کبد شده اند و ده نفر جان خود را از دست داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج