۷۲۰۳۷۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

طنز؛ کالبدشکافی دو خبر مهم از هفته گذشته

علیرضا مصلحی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته گذشته دو خبر مهم داشتیم که قصد داریم در اینجا تحت کالبدشکافی تخصصی و فنی قرارشان بدهیم.

علیرضا مصلحی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در هفته گذشته دو خبر مهم داشتیم که قصد داریم در اینجا تحت کالبدشکافی تخصصی و فنی قرارشان بدهیم.

خبر اول این بود که سال گذشته ایران ۶۳ تُن سنگ‌پا به جهان صادر کرد و همین سال ۱۷ تُن سنگ‌پا از چین وارد کردیم. الان شاید با خودتان بگویید: «آفرین به این همه درایت. سنگ‌پای چینیِ ارزان خریده‌ایم و سنگ‌پای ایرانی را با قیمتی بیشتر فروخته‌ایم. آفرین به این هوش اقتصادی. آدام اسمیت آسوده بخواب که ما بیداریم».

اما باید بدانید که نبوغ مسئولان ما همیشه فراتر از آن است که ما مغز فندقی‌ها بتوانیم به راحتی تحلیل کنیم و نظر بدهیم. ادامه خبر را بخوانید:

ارزش ۶۳ تُن سنگ‌پایی که صادر کردیم، ۴۴هزار دلار ذکر شده اما ۱۷ تُن سنگ‌پای چینی ۳۴هزار دلار ارزش‌گذاری شده است. یعنی قیمت هرکیلو سنگ‌پای وارداتی چینی سه‌برابر سنگ‌پای ایرانی است.

به نظر من بهتر است در مورد این خبر دیگر هیچ حرفی نزنیم. بگذارید فقط به حال خودش رهایش کنیم. هر جمله‌ای بگویم به طنز ماجرا ضربه می‌زند.

خبر دوم این بود که وزیر ارتباطات که قرار بود انگشتش روی دکمه فیلترینگ نرود، هفته گذشته گفت: «کاربران ایرانی در مقابل فیلترینگ مقاومت کردند. فراگیر شدن فیلترشکن‌ها تبعات زیادی دارد و به همین دلیل کارِ بستن آن‌ها را باید شروع کنیم».

یک زمانی قرار بود انگشت‌ها روی دکمه فیلترینگ تلگرام نرود. حالا نه تنها انگشت روی دکمه فیلترینگ تلگرام رفته، روزانه هزاران آی‌‌پی آدرس جدید هم توسط فیلترشکن‌ها باز می‌شود که نیاز به انگشت دارند.

پس با یک حساب و کتاب ساده متوجه می‌شویم که در کنار واردات سنگ‌پا، نیاز هست که به صورت جدی اقدام به واردات انگشت کنیم. اگر نیک بنگریم، متوجه می‌شویم که به راستی در حال حاضر مشکل اصلی کشور، کمبود شدید انگشت است و باید هرچه سریع‌تر مقداری انگشت چینی وارد بازار شود تا جوابگوی تقاضای موجود باشد.

اگر خدایي نکرده این انگشت‌ها به موقع نرسند و اتفاقاتی بیفتد که تلگرام به هر نحوی به کارش ادامه دهد، ممکن است وزیر ارتباطات با همین فرمانی که دارد پیش می‌رود وارد فاز بعدی شود. مثلا احتمال می‌رود جناب وزیر در برنامه بدون تعارفِ خبر ۲۰:۳۰ ظاهر شود و در حالی که به تخم چشم بینندگان زل زده، خیلی بی‌تعارف بگوید: «نمیدونم کی هستی و کجا هستی ولی بدون یه روز پیدات می‌کنم و پیام‌رسان داخلی رو گوشیت نصب می‌کنم!».

در مراحل نهایی هم پیش‌بینی می‌شود ون‌های گشتِ تلگرام در سطح شهر فعال شده و ابتدا با جمله «کاربرم! خودت با زبون خوش بیا برات پیام‌رسان داخلی نصب کنم» به هنجارشکنان تذکر لسانی دهند و اگر خدای نکرده اثر نکرد، خیلی ملایم به راهنمایی و ارشاد عملی بپردازند.

امیدوارم از کالبدشکافی امروز بهره کافی و حظ وافی برده باشید. تا کالبدی دیگر و شکافی دیگر خدا یار و نگهدارتان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از این طنزهای گریه دار بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج