جاباما
۷۲۰۴۰۷
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

احتمال خاموشی در تهران و ۴ استان بزرگ کشور

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیاز واقعی مصرف برق امسال را ۶۰ هزار مگاوات دانست و افزود: در تلاشیم تا امسال با افزایش ۱۰۰۰ تا هزار و ۵۰۰ مگاواتی پیک‌سایی بتوانیم این رقم را به آستانه پنج هزار مگاوات برسانیم و از پیک تابستان بدون خاموشی گسترده عبور کنیم.

عصر ایران: محمودرضا حقی‌فام، نیاز واقعی مصرف برق امسال را ۶۰ هزار مگاوات دانست و افزود: در تلاشیم تا امسال با افزایش ۱۰۰۰ تا هزار و ۵۰۰ مگاواتی پیک‌سایی بتوانیم این رقم را به آستانه پنج هزار مگاوات برسانیم و از پیک تابستان بدون خاموشی گسترده عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین برق تابستان امسال دو مشکل عمده وجود دارد، عنوان کرد: نیروگاه‌های برق آبی در برخی از مناطق به دلیل کمبود بارش با مشکل منابع آبی در پشت سد‌ها روبه رو هستند که براساس ارزیابی صورت گرفته در این بخش با کاهش حدود سه تا سه هزار و ۵۰۰ مگاواتی کاهش انرژی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم شد.

در بهترین حالت در حدود پنج هزار مگاوات کمبود برق خواهیم داشت

وی افزایش سالیانه بار مصرف برق را به عنوان بخش دیگری از مشکلات این حوزه معرفی کرد و افزود: بر این اساس برای تابستان امسال در بدترین حالت رقمی در حدود ۶ هزار مگاوات و در بهترین حالت در حدود پنج هزار مگاوات کمبود برق خواهیم داشت.

حقی‌فام تصریح کرد: از طرفی با توجه به اینکه امسال ظرفیت تولید نیروگاه‌های در حال احداث نیز نسبت به سال گذشته بیش از دو هزار مگاوات نخواهد بود، در نتیجه کمبود پنج هزار مگاواتی برق برای سال جاری هدف گذاری شده است و بر اساس آن نیز به شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای سهمیه‌ای داده شده است تا در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری و... عملیات لازم را برای مدیریت مصرف در زمان مناسب انجام بدهند.

درجه حرارت از عدد مشخصی فراتر برود استانداران ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی را کاهش می‌دهند

وی یادآور شد: از سال گذشته مصوبه‌ای در هیئت دولت مطرح شده است که برای امسال نیز وزیر نیرو طی دو هفته آینده مجددا این موضوع را به هیئت دولت خواهد برد تا مجوز‌های لازم در اختیار استانداران قرار بگیرد که اگر وضعیت درجه حرارت از عدد مشخصی فراتر برود استانداران بتوانند ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهند.

احتمال جابه‌جایی ساعت فعالیت ادارات مناطق گرمسیر

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: پیشنهاد ما مدیریت بر روی ساعت ۶:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است، تا ساعت‌های فعالیت ادارات محدود به این بازه زمانی شود و پس از این ساعت سیستم‌های سرمایشی این مراکز خاموش شود، تا حداقل در دستگاه‌های اجرایی بار مضاعفی به شبکه سراسری اضافه نشود.

۳ سناریوی احتمالی برای پیک تابستان امسال

حقی‌فام خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا امسال با افزایش ۱۰۰۰ تا هزار و ۵۰۰ مگاواتی پیک سائی بتوانیم این رقم را به آستانه پنج هزار مگاوات برسانیم و از پیک تابستان بدون خاموشی گسترده عبور کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه رقمی برای پیک تابستان امسال پیش‌بینی شده است، گفت: در این خصوص سه سناریو توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران مطرح شده است که حاکی از رشد دو، پنج و هشت درصدی پیک امسال نسبت به سال گذشته است که تمامی تلاش ما برای نگه داشتن این عدد بین حدود سه تا چهار درصد خواهد بود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: به طور معمول در طی هشت سال اخیر این رقم در حدود پنج درصد بوده که نباید اجازه دهیم این رقم حتی به پنج درصد هم برسد و در حدود سه تا چهار درصد محدود شود که اگر مدیریت مصرف به خوبی انجام شده و این عدد حاصل شود پیش‌بینی می‌شود پیک امسال حداقل به ۵۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

حقی‌فام تأکید کرد: اگر همچون سال‌های اخیر به طور متوسط عمل کنیم این عدد قطعا به ۵۸ هزار مگاوات خواهد رسید و اگر شیوه مصرف توسط مصرف کنندگان به ویژه در بخش خانگی کنترل نشود این عدد می‌تواند به ۶۰ هزار مگاوات هم نزدیک شود که در صورت رسیدن به این عدد طبیعتا مجبور به اعلام خاموشی خواهیم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیردل بوشهری

      خوب معلومه وقتی شما برای ملت فیلم بازی میکنیدمدام واژه سه سناریو..سه سناریو درادعاهای دروغین استفاده میبرید.وگرنه ادم نمیدونه ازشما قسم حضرت عباس باور کنه یا دم آشکار خروس..مگه مجبورید الکی وبی حساب وکتاب برق صادره کنید به کشورهای دوست وهمسایه وبیگانه

    • توحید م

      همیشه یه چیزی باید کم باشه یا گاز نداریم یا آب نداریم یا برق نداریم مسخره بازیه

    • بدون نام

      واقعا متاسفم همین

    • بدون نام

      پس اگه برق نداریم چطور به عراق برق صادر می کنیم ؟

    • بدون نام

      باید تا میتوانیم به سوریه و عراق و آذربایحان و ترکیه برق صادر کنیم.

    • بدون نام

      اب رو که از خوزستان بردن برق هم نباشه دیگه بگید بابا برید بمیرید نفس نکشید اخه تو زمستون دمای هوا خوزستان 30است تابستون که به60تا70می رسه به دورغ میگن50است حالا امسال جلو جلو میگن برق هم قطع میشه اون وقتها وقتی برق می رفت می رفیم رودخونه حالا که فاضلاب است نه رودخونه خاک هم بیاد دست مزد 8سال مقاومت در بدترین شرایط جنگی یکی هم خونه 360میلیاردداشته باشه مردم رو ول کن

    • قزل

      اگر به کشورهای خارجی برق ندهیم مشگل حل میشود

    • بدون نام

      والله اگه یک سال تمام شب و روز هم بارون بزنه بازم میگید کمبود بارون معلوم نیست چه مرگتونه و هدفتون فقط به هر طریقی سیگنال منفی فرستادن برا ملت و ایجاد دلشوره حتی برا اب خوردن مردم هست...تا شما رو داریم مملکت نیاز به دشمن نداره نگران نباشید ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج