۷۲۰۴۵۰
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش به عرضه دل ‎و جگر ۷۲۰ هزار تومانی

معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: فروش گوشت قرمز به قیمت ۹۰۰ هزار تومان در صورتی که حتی ارگانیک هم باشد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

تسنیم نوشت: مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به فروش دل و جگر به قیمت ۷۲۰ هزار تومان و گوشت قرمز ۷۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومانی و به اصطلاح لاکچری در کشور، اظهار کرد: فروش گوشت قرمز به قیمت ۹۰۰ هزار تومان در صورتی که حتی ارگانیک هم باشد پذیرفتنی نیست.

وی افزود: هزینه های پروش حیوانات برای تولید گوشت قرمز به روش ارگانیک به هیچ‌وجه، چنین قیمتی نمی‌شود و این قیمت‌ها پذیرفتنی نیست.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تولید گوشت به صورت ارگانیک در کشور مورد اهمیت است اما محصولی که بخواهد به عنوان ارگانیک با قیمتی بالغ بر ۹۰۰ هزار تومان یا امثالهم در بازار بیاید دور از واقعیت است.

وی با بیان اینکه هزینه تولید و فروش گوشت قرمز ارگانیک اصلا به این ارقام حتی نزدیک نیز نیست؛ تصریح کرد: گوشت تولیدی از دام (سبک) عشایر کشورکه به صورت ارگانیک در کوه و کمر و دشت پرورش می یابند و بسیاری از عشایر حتی از تغذیه دستی به دام خود، خودداری می کنند و محصولات آنها به صورت باز پرورش یافته و مصداق پرورش ارگانیک است، چنین قیمتی ندارد.

رضایی تاکید کرد که فروش چند صد برابری گوشت قرمز در کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست.

بنابراین گزارش، یک سایت اینترنتی از چند ماه گذشته در فضای مجازی اقدام به عرضه انواع گوشت قرمز و دل و جگر با قیمت‌های عجیب و غریب ۷۰۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم هم از مسئولین یاد میگیرن بالاخره چاپیدن و قاپیدن رو

    • بدون نام

      دروغو

    • ترسو

      صاحبانِ " ژنِ مرغوب " ! با وجوديكه از اين چيزام ميخورن ، بازم هيچ .... نميشن و فقط و فقط ......

    • بدون نام

      بهتر نیست پول اینارو بدن فقرا بخدا قسم همونا که میگن به جای نذری و زیارت پولشو بدین به فقرا خداشاهده خودشون ازین غذا ها میخورن و به هیچ بنی‌بشری هیچ کمکی نمیکنند از بس که احمق هستن

    • ناصر کریمی

      اطلاع رسانی در خصوص تبلیغات دروغین عرضه گوشت با قیمت های گزاف و نامتعارف
      مدیر کل دامپزشکی استان تهران در خصوص عرضه گوشت با قیمت های به اصطلاح لاکچری گفت مردم فریب تبلیغات تجاری عرضه کنندگان سودجو را نخورند.
      به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران دکتر برایی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه و عرضه گوشت با قیمت های بیش از حد و نامتعارف در فروشگاه های مجازی و غیر مجاز عنوان کرد:سازمان دامپزشکی کشور بعنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه نظارت و کنترل بر تولید و عرضه فراورد های خام دامی را از مبدا ،واحدهای تولیدکننده، کشتارگاهها و بسته بندی ها تا نهایتا سفره مردم را عهده دار است.
      مدیر کل دامپزشکی استان تهران ادامه داد:نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه محصولات دامی فرایندی است که از طریق صدور پروانه و سایر مجوزهای بهداشتی لازم ازطریق ادارات کل همچنین کنترل بهداشتی و اعمال نظارت ها توسط مسئولین فنی منصوب در واحد های عرضه فراورده ها انجام می شود.
      وی در خصوص اخبار منتشرشده در سایت ها و شبکه های مجازی که اداره کل دامپزشکی استان تهران را عامل عدم کنترل قیمت ،عرضه و مسبب نابسامانی قیمت های مذکور معرفی کردند عنوان کرد:هرگونه عرضه و توزیع گوشت و فراورده های خام دامی در قالب فروشگاه های مجازی صرفنظر از طی کردن مراحل قانونی جهت اخذ مجوزو پروانه های بهداشتی لازم تخلفی آشکار تلقی میشودو اداره کل دامپزشکی استان تهران با عرضه کنندگان فوق برخورد بایسته و قانونی را انجام خواهد داد چرا که گوشت و فراورده های مربوطه برای اینکه سالم به دست مصرف کننده برسد و تهدیدی علیه امنیت غذایی جامعه نباشد توسط مسئول فنی دکتر دامپزشک متخصص در هر واحد مورد تایید تخصصی قرار میگیرد و پس از طی مراحل و داشتن صلاحیت ها و شرایط بهداشتی اولیهبا تایید دامپزشکی با سلامت کامل به دست مصرف کننده می رسدو هر چرخه ایی که خارج از این روال باشدمورد تایید سازمان دامپزشکی واداره کل دامپزشکی استان تهران نیست.
      دکتر برایی نزاد ادامه داد: رسیدگی به تخلفات اقتصادی در بازار و برخورد با گران‌فروشی در سطح شبکه‌های این چنینی در حیطه صلاحیت سازمان حمایت ازمصرف‌کنندگان و تولید کنندگان است و بخشی از آن نیز بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی قرار داده شده است. در کنار این سازمان‌ها، بازرسان و ناظران اتاق‌های اصناف کشور و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به اجرای بخشی از این وظایف در راستای سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته می‌پردازند و حیطه ی مذکور جزو وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور به شمار نمی رود.
      دکتر برایی نژاد افزود: تاسیس هر نوع مرکز عرضه فراورده خام دامی منوط به تحصیل پروانه و اخذمجوز از سازمان دامپزشکی کشور می باشدلذا کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی در امر توزیع فراورده های خام دامی فعالیت میکنند موظف به اخذ پروانه بهداشتی و اجرای کامل قوانین سازمان دامپزشکی کشور می باشند.
      دکتر برایی نزاد بیان کرد: گوشت های موجود در فروشگاه ها و مراکز عرضه می بایست متناسب با ظرفيت يخچالهاي موجود كاملا بهداشتي و ممهور به مهر بهداشتي دامپزشكي باشدکه طی این فرایند تاریخ تولید ،انقضا، کد پروانه بهره‌برداری از اداره‌کل دامپزشکی استان، آدرس محل تولید و شرایط نگه‌داری (تازه، صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد، منجمد، منفی 18 درجه سانتی‌گراد) مواردی است که مصرف‌کننده جهت حفظ سلامت خود حین خریدمحصولات فوق باید به آن دقت کند
      وی تصریح کرد:اداره کل دامپزشکی استان تهران به منظور کنترل زنجیره تولیدتا مصرف برای عرضه محصولات سالم بهداشتی و با کیفیت از فراورده های تولید و عرضه شده نمونه برداری کرده و در راستای تایید سلامت محصولات مذکور در سفره ی عموم مردم خود را ملزم به انجام آزمایشات تکمیلی نیز میداند اما محصولاتی که در بصورت غیرمجاز به دور از نظارت سازمان دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان تهران به فروش میرسد تهدیدکننده ی امنیت و سلامت غذایی مصرف کننده می باشدلکن از شهروندان تهرانی تقاضا داریم مورد فریب تبلیغات سودجویان قرارنگیرند و نیازهای خود در این خصوص را از واحد های مجاز و مورد تایید دامپزشکی تامین کنند.
      روابطعمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران

    • بدون نام

      مطمئن باش اونی که هفتصد هزار تومان میده جای گوشت براش به اندازه هفت هزار تومن هم زحمت نکشیده هفتصد هزار تومن برا ما بدبختا درامد یه ماه کار حساب میشه برااونا شاید درامد هفت دقیقه بشه
      حالا چرا ماباس ناراحت بشیم
      دارندگی وبرازندگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج