۷۲۰۵۱۲
۲۷۸ نظر
۵۰۱۲
۲۷۸ نظر
۵۰۱۲
پ

پمپئو: فشار بی‌سابقه‌ای را به ایران وارد می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سخنرانی خود در بنیاد هریتج گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، آقای رییس‌جمهور اهدافی را در ارتباط با ایران مشخص کردند که من وظیفه دارم در چند جبهه پیگیری کنم از جمله اینکه فشار بی‌سابقه مالی به ایران وارد کنیم،‌ مسئولان ایران شک نداشته باشند که ما در این قضیه جدی هستیم و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سخنرانی خود در بنیاد هریتج گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، آقای رییس‌جمهور اهدافی را در ارتباط با ایران مشخص کردند که من وظیفه دارم در چند جبهه پیگیری کنم از جمله اینکه فشار بی‌سابقه مالی به ایران وارد کنیم،‌ مسئولان ایران شک نداشته باشند که ما در این قضیه جدی هستیم و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع می‌کنیم.

مایک پمپئو با بیان اینکه برجام امنیت آمریکا را تضمین نمی‌کرد، اظهار کرد: اما دیگر این‌چنین نخواهد بود. دیگر رهبران ایران نمی‌توانند به واسطه برجام ثروت ایجاد کنند و سلاح بر بلندی‌های جولان فرود آورند. دیگر شاهد نفوذ ایران در منطقه نخواهیم بود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی با ادعای اینکه این توافق فقط دستیابی ایران را به سلاح‌های هسته‌ای به تعویق می‌انداخت، اظهار کرد: بر اساس مفاد غروب در این توافق، وقتی که مدت محدودیت ایران تمام می شد، ایران این امکان را داشت که به سمت تولید هسته‌ای برود و در منطقه مسابقه تسلیحاتی ایجاد کند.

در حالی که برنامه هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد وی مدعی شد: پس از عملیات اطلاعاتی اسرائیل به این موضوع پی بردیم که ایران عملیات هسته‌ای خود را حتی پس از برجام نیز مخفی کرده بود. ماه گذشته وزیر خارجه ایران اعلام کرد که این کشور هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است، این اظهارات واقعا فریب‌کارانه است، ایرانی‌ها حتی پس از برجام نیز به دنبال سلاح هسته‌ای بودند در حالی که آن را مخفی می‌کنند.

پومپئو ادعا کرد: سازوکارهای راستی‌آزمایی برجام بسیار ضعیف بود. ایران با ثروتی که از توافق هسته‌ای به دست آورد پول‌ها را به جنگ‌های نیابتی خود تزریق کرد و به حزب‌الله در سوریه کمک کرد تا دندان مسلح شود. ایران در طول زمان برجام نفوذش را در منطقه گسترش داد.

وی با متهم کردن قاسم سلیمانی به گرفتن پول از غرب گفت که وی توانست اقدامات خود را به سرانجام برساند. این عواقب برجام برای خاورمیانه بود. از دیدگاه جان کری، برجام قرار بود به یک پایه استراتژیک برای مدیریت و صلح و امنیت خاورمیانه تبدیل شود اما آیا امروز شاهد این هستیم؟ امروز حزب‌الله از هر زمانی نفوذ خود را گسترده‌تر کرده است.

پومپئو در ادامه با ادعای اعزام نیروی نظامی ایرانی به سوریه، کمک تسلیحاتی و مالی به حوثی‌های یمن و کمک به طالبان در افغانستان، تهران را به دخالت در امور عراق متهم کرد و افزود: ایران هزاران جنجگو به سوریه اعزام کرده است و فعالیت‌هایش در این کشور باعث آواره شدن شش میلیون سوری شده است که اکثر آنها تروریست بودند و به کشورهای اروپایی وارد شدند. ایران در عراق حاکمیت ملی این کشور را تضعیف کرده است. در یمن به حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کند تا به ریاض حمله کند و در افغانستان از طریق انتقال سلاح به طالبان کمک می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی غرب سپاه قدس را به انجام عملیات تروریستی متهم کرد و گفت: امروز می‌بینیم که سپاه قدس به صورت مخفیانه در اروپا عملیات تروریستی انجام می‌دهد. در طول اجرای برجام، ایران چندین آمریکایی را به گروگان گرفت که در این ارتباط سیامک نمازی را می‌توان اشاره کرد و افراد دیگری. مردم آمریکا بدانند که ما به شدت تلاش می‌کنیم که هر آمریکایی که به ناحق دستگیر شده است به وطن بازگردانده شود.

پومپئو همچنین با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و القاعده تصریح کرد: ایران در طول اجرای برجام بزرگ‌ترین حامی تروریسم بود. ایران از رهبران القاعده برای انجام عملیات تروریستی حمایت کرد و اکنون تعدادی از رهبران ارشد القاعده در ایران سکونت دارند.

وی در ادامه سیاست‌های آمریکا برای تفرقه‌افکنی میان ملت و نظام ایران، جنبش مقاومت حماس با شبکه تروریستی القاعده را در کنار هم قرار داد و گفت: ما از مردم ایران سوال می‌کنیم که آیا این چیزی است که شما می‌خواهید؟ آیا می‌خواهید کشور شما در کنار گروه‌هایی چون حماس و القاعده مشغول توطئه‌چینی و انجام عملیات تروریستی باشد؟ حتما حق شما بیشتر از این‌ چیزهاست.

این دیپلمات ارشد آمریکایی با طرح اتهام‌هایی علیه روحانی و ظریف و با بیان اینکه در غرب به صورت اشتباه آنها را از افرادی مثل سلیمانی جدا می‌کنند، با توهین به انتخاب مردم ایران گفت: روحانی و ظریف را شما انتخاب کردید، آیا آنها مسئول از بین رفتن انسان‌ها و به وجود آوردن مشکلات اقتصادی برای شما نیستند؟

پومپئو با ادعای اینکه در ماه‌های گذشته سپاه پاسداران موشک‌هایی را به سمت بلندی‌های جولان شلیک کرد و متحد ما برای دفاع از خود اقداماتی را انجام داد گفت: ما از اقدامات اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم. این تصور که برجام به ثبات خاورمیانه کمک کرده است تصور و گمان اشتباهی بود. برجام جلوی بلندپروازی‌های ایران را نگرفته بلکه نقطه شروعی برای این بلندپروازی‌ها بود.

وی با طرح این سوال که اکنون راه پیش‌رو چیست، ادامه داد: ما در کنار متحدان خود تلاش خواهیم کرد تا جلوی این اقدامات را بگیریم، تا جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیریم، ما تلاش می‌کنیم که ایران هیچ راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نداشته باشد.

پومپئو ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام، آقای رییس‌جمهور اهدافی را در ارتباط با ایران مشخص کردند که من وظیفه دارم در چند جبهه پیگیری کنم از جمله اینکه فشار بی‌سابقه مالی به ایران وارد کنیم،‌ مسئولان ایران شک نداشته باشند که ما در این قضیه جدی هستیم و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهار کرد: این تحریم‌ها بزرگ‌ترین تحریم‌هایی خواهد بود که در طول تاریخ اعمال شده، حکومت ایران سال‌هاست در خاورمیانه فعالیت می‌کند اما وقتی تحریم‌های ما مورد اجرا گذاشته شود مسئولان ایران تلاش می‌کنند اقتصاد خود را زنده نگه دارند، این گزینه در روبروی آنها قرار خواهد گرفت که آیا اقتصاد خود را نجات خواهد داد یا دنبال ماجراجویی در منطقه خواهند بود.

وی افزود:‌ در وزارت دفاع آمریکا تلاش می‌کنیم تا جلوی اقدامات ایران را بگیریم و اجازه نمی‌دهیم که ایران دست به اقدامات سوء سایبری بزند، ایران هرگز یک چک سفید امضاء نخواهد داشت تا خاورمیانه را تحت سلطه خود داشته باشد.

پومپئو همچنین در راستای جوسازی‌های غرب علیه ایران در زمینه حقوق بشر ادعا کرد: حکومت ایران باید از حقوق بشر مردم ایران حفاظت کند، از شرکای بین‌المللی‌مان خواسته‌ایم که با ما همراه شوند. اعتراضاتی که اخیرا در ایران صورت گرفت نشان داد که مردم ایران از حکومت و دولت خود ناخشنود هستند. اقتصاد ایران می‌جنگند به دلیل اینکه ارزش پول به عقب برمی‌گردد، بیکاری به پنج درصد رسیده است و سوء مدیریت دولتی باعث این مسائل است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه در اظهاراتی واهی و مداخله‌جویانه ادعا کرد: تمام این مشکلات به دلیل فساد در ایران است و مردم این مساله را فهمیده‌اند، هزاران نفر خودسرانه به زندان انداخته شده‌اند، ده‌ها نفر کشته شدند.

وی در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه خود با اشاره به معدود دختران هنجارشکن در زمینه حجاب ادعا کرد: در مساله حجاب اجباری هم شاهد بودیم که چقدر مامورین حکومت از این مساله وحشت کردند در حالی که زنان به دنبال کرامت و آزادی هستند، حکومت ایران کارنامه طولانی ترور را داشته است و باید به خودش آید و ببیند که جوانان ایران دنبال تغییرات اساسی در اجتماع هستند.

وی در ادامه اظهارات توهین‌آمیز خود گفت:‌ توقع داریم ایران سر عقل بیاید و ما ذهنیت باز برای قدم‌های مثبت را پیش‌رو داریم به شرطی که ایران حاضر باشد این قدم‌های مثبت را بردارد.

در حالی که ترامپ به یک شخصیت کاسبکارانه مشهور است پومپئو با متهم کردن ایران به دنبال کردن برنامه هسته‌ای نظامی گفت: ‌رییس‌جمهور ترامپ اعلام کرد که آماده‌ایم مذاکره جدیدی با ایران انجام دهیم اما هر توافق جدیدی که تضمین کند که ایران دستش به سلاح هسته‌ای نرسد، ما اشتباه دولت‌های قبلی آمریکا را تکرار نمی‌کنیم، ‌این توافق را هم بازنگری نمی‌کنیم در حالیکه می‌دانیم فعالیت هسته‌ای ایران نمی‌تواند از بحث امنیت منطقه جدا شود، ایران باید به آژانس کاملا ابعاد نظامی و فعالیت هسته‌ای خود را توضیح دهد و بگوید که از این برنامه‌ها فاصله گرفته است. همچنین باید تاسیسات آب سنگین خودش را تعطیل کند.

پومپئو در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود گفت: ایران باید اجازه دسترسی بازرسان بین‌المللی به هر نقطه از این کشور را بدهد، ایران باید توسعه توان موشکی خود را متوقف کند. این کشور باید همه زندانیان آمریکایی را آزاد کند، از حمایت حماس و سازمان جهاد اسلامی فلسطین دست بردارد، از شبه نظامیان عراق، حوثی‌های یمن حمایت نکند و همه نیروهای خود در سوریه را خارج کند. ایران باید نیروهای سپاه قدس را از انجام اقدامات خصمانه در سرتاسر جهان منع کند. این کشور باید از تهدید اسرائیل دست بردارد و دست به حملات سایبری نزند. این فهرست طولانی است اما ما این کار را نکردیم بلکه رفتارهای ایران باعث طولانی شدن این فهرست شده است.

وی افزود: ما از همه متحدان خود می‌خواهیم که از ایران بخواهند تا به این اقدامات خود پایان دهد. ما آماده هستیم تا تمام تحریم‌های هسته‌ای خود را علیه حکومت ایران لغو کنیم و روابطی کاملا دیپلماتیک با این کشور داشته باشیم و به پیوستن این کشور به اقتصاد جهانی کمک کنیم اما سیاست‌های ایران باید تغییر کند. ایران حق دارد از خود دفاع کند اما نمی‌تواند شهروندان دیگر کشورها را تهدید کند. ما به دنبال یک توافق بسیار فراگیر با ایران هستیم، توافقی که مورد حمایت رهبران هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات کنگره واقع شود. ما از همه شرکای خود نه تنها متحدان اروپایی بلکه قطر، کره جنوبی، ژاپن و ... می‌خواهیم تا با ما علیه ایران همکاری کنند.

در حالی که کاخ سفید توافق بین المللی هسته‌ای ایران را نقض کرده است وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: آنچه که ما می‌خواهیم این است که رفتار ایران با قواعد بین‌المللی هماهنگ باشد، قواعدی که قبل از برجام از آن صحبت می‌کردیم به نحوی که ظرفیت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای از بین برود.

پمپئو در ادامه سخنان خود در این نشست که بنا به گفته برخی از تحلیلگران مهمترین سخنرانی وی پس از انتخاب وی به سمت وزیر خارجه این کشور است، با بیان اینکه ما این را می‌فهیم که تحریم‌ها ممکن است مشکلات اقتصادی را ایجاد کند برای برخی از دوستان ما ممکن است همراه با مشکلاتی باشد، ادامه داد: ما تاکید داریم که باید فعالیت اقتصادی ایران شفاف باشد، ما تیم‌های متخصصی را اعزام خواهیم کرد و برای همکاران‌مان و با کسانی که با ایران کار اقتصادی می‌کنند توضیح خواهیم داد که آثار تحریمی چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال آینده جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ایران ۴۰ ساله خواهد شد، در ادامه سیاست تفرقه‌افکنانه غرب در قبال ایران و بدون اشاره به سیاست‌های خصمانه اقتصادی واشنگتن علیه تهران گفت: این سوال است که در طول این ۴۰ سال انقلاب اسلامی چه چیزی را به ملت ایران داده است؟ در حال حاضر اقتصاد ایران به وضعیت ناخوشایندی افتاده است و بدتر نیز خواهد شد. جوانان ایرانی سردرگم و کلافه هستند، آنها دنبال آزادی‌های قرن بیست و یکم هستند. مسئولان اگر بخواهند می‌توانند شرایط را تغییر دهند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مدت زمان رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کشور ایران در ادامه طرح ادعاهای واهی علیه ایران، گفت: دو نسل از انقلاب اسلامی گذشته است و مردم ایران در این مدت چیزی جز سرکوب نفهمیده‌اند. زمان آن رسیده که مسئولان ایران کاری برای مردم ایران کنند.

پومپئو با بیان اینکه ما در ایالات متحده آمریکا با ماهیت حکومت ایران آشنا هستیم، ادعا کرد: من به مسئولان ایران آقایان خامنه‌ای، روحانی و دیگر مسئولان ایران می‌گویم که فعالیت‌های شما با عزم پولادین ما مواجه خواهد شد. خطاب به ملت ایران نیز می‌خواهم صحبت‌های رییس‌جمهور در ماه اکتبر را تکرار کنم، مردم ایران بزرگ‌ترین قربانی حکومت جمهوری اسلامی ایران هستند. مردم ایران تاکنون هزینه‌های سنگینی را به خاطر افراط‌گری‌ مسئولان خود پرداخت کرده‌اند، مردم ایران می‌خواهند با دنیا و همسایگان خود تعامل و همکاری کنند. ما دل‌مان می‌خواهد که مردم ایران مانند گذشته به شکوفایی برسد و ایالات متحده آمریکا مفتخر به آن است که بتواند قدم‌هایی را در این راه بردارد.

در ادامه این نشست پس از سخنرانی پومپئو، وی در جلسه پرسش و پاسخ حضور پیدا کرد و به چندین سوال در مورد استراتژی جدید آمریکا علیه ایران پاسخ داد.

پمپئو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا چگونه می‌خواهد دیگر کشورها را با این استراتژی همراه کند، ادامه داد: تغییر استراتژی در دنیا زمانی رخ می‌دهد که همه هدف مشترک داشته باشند و این هدف مشترک از منافع و ارزش‌های مشترک می‌آید. من حدود دو هفته‌ اولی که مسئولیت سیاست خارجی آمریکا را بر عهده داشتم تلاش کردم که در مورد اصلاح برجام با هم‌پیمانان آمریکایی‌مان مذاکراتی داشته باشم اما به توافق نرسیدیم.

وی با بیان اینکه آمریکا به شدت مصمم است که با همکاری تمام شرکای خود از جمله اروپایی‌ها این استراتژی را به پیش ببرد، اظهار کرد: تعداد زیادی از کشورها هستند که احساس مشترک با ما دارند، از اقدامات ایران در منطقه ناراضی هستند و تیم من به شدت تلاش می‌کند که در این زمینه همگرایی را ایجاد کند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه اظهارات مضحک خود که ریشه در عدم شناخت از ایران دارد گفت: استراتژی‌ که آقای ترامپ در این زمینه طراحی کرده صحیح است و ما تلاش داریم که ایران در موقعیتی قرار بگیرد که به تمدن ملحق شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد ساختار تحریم‌ها علیه ایران، گفت: هر وقت شما بخواهید کشوری را تحریم کنید باید یکسری فعالیت‌های اقتصادی را کنار بگذارید، ما این کار را انجام دادیم. ایران یک بازار بزرگ است ولی ما برای پیشبرد اهداف این فعالیت‌های اقتصادی را کنار گذاشتیم. همه باید مشارکت کنند تا تحریم‌ها جواب دهد.

وی در ادامه ادعاهای خود که ریشه از عصبانیت کاخ سفید از پیروزی‌های سردار سلیمانی در جبهه مقاومت دارد گفت: نباید اجازه بدهیم که قاسم سلیمانی ثروت بیشتری را به دست بیاورد. تلاش ما این است که ایران نتواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

وی با بیان اینکه ما در ارتباط با پیشبرد این استراتژی برنامه جدول‌بندی مشخصی داریم، اظهار کرد: از ۵۵ روز دیگر تحریم‌ها اجرا می‌شود، ما کار زیادی در پیش‌رو داریم و در تمام سطوح دولت و وزارت خارجه در حال پیشبرد امور هستیم.

وی در ادامه با نادیده گرفتن انتخابات دوره‌ای ایران و در ادامه اظهارات تفرقه افکنانه خود گفت: مردم ایران باید در مورد مسئولان کشورشان تصمیم بگیرند، اگر زودتر این کار را انجام دهند خیلی بهتر است و اگر بخواهند این کار را طول دهند ما مصرانه به تصمیم خود پایبند خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران داعش رو درست کرد که سوری ها فرار کنن؟
      ایران داعش رو درست کرد که تا همین الان بیش ار ۲۰۰۰ نیروی خودش رو به کشتن بده؟
      من نمی تونم بپذیرم کشوری که کمتر از ۳۰۰ سال داره در منطقه ایران باستانی بخواد برای ایران تصمیم بگیره.
      ما باید سیاست هامون رو تغییر بدیم،نفوذ به این شکل جز ضرر هیچی برامون نداشته و نخواهد داشت.
      چند سال در سکوت اقتصاد و قدرت نظامی رو تقویت کنیم و بعد وارد رقابت جهانی بشیم نه منطقه ای.
      سطح ایران این نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به لطف روحانی همه کشورها علیه ما میشن

      • بدون نام

        حالت خوبه

      • دهه شصتی

        من از ترامپ و این یارو پمپ او و اون احمق بن سلمان ناراحت نیستم ، من از روحانی ناراحتم که با دستای بالا و تسلیم وارد میدون برجام و ... شد و حالا گوشه رینگ گیر افتادیم ، یادش بخیر تا قبل از سال 92 ما در همه چی دست برتر داشتیم ، یکم بیشتر طول میکشید ماهواره تصویری هم داشتیم یه برجام درست هم داشتیم و الان هیچ مشکلی نداشتیم

      • mohamad

        این خوابها از کجا برات ارسال میشه

      • بدون نام

        بابا این پمپئو زیاد زر میزنه این دفعه وراجی کرد میذاریمش تو توالت فاضلاب پمپ کنه

      • بدون نام

        برو بابا تازه زدی هنوز تو فضایی.. ملت گرسنه ان و خشمگین

      • بدون نام

        اوج نگیر دادا

      • بدون نام

        کافیه یک نگاهی به کشورهای همسایه بندازیم هر جا که آمریکایی ها مثلا برای دفاع از مردم اون کشور مداخله کردند جز بدبختی و قتل و غارت و جنایت چه چیزی عاید مردم اون کشورها شده ؟؟؟؟ بیش از دو دهه است در افغانستان حضور دارند جز ناامنی و بدبختی و فلاکت هیچ چیز دیگری برای افغان های بی گناه به ارمغان نیاوردند , واقعا احمق هستند اونهایی که آرزو دارند ایران چکمه خونخوارهای آمریکایی را بر خاکش ببیند

      • بدون نام

        کامنت منطقی من رو سانسور کردید ولی کامنت این احمق هایی رو که صف کشیدند و درود بر ترامپ می فرستند رو تایید کردید! دقیقا معیارتون برای تایید کامنت چیه؟!!!

      • علی

        حالا اگه نخوایم وارد رقابت منطقه ای بشیم و سرمون تو کار خودمون باشه چه مشکلی داره

      • بدون نام

        پمپئو و ترامپ غلط كردن ... هم خوردن عددي نيستن

      • بدون نام

        کاربر 17:54 ، با لشگر پابرهنه ها می خواهی بری جنگ آمریکا!!؟ یک کم چشمهاتو بازکن ! مردم خودتو ببین ! فکر کشور گشایی هستی اما فکر ملتت نیستی ! !

    • بدون نام

      عجب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاستهای غلط تاوان مردمی

      • بدون نام

        ترامپ ملت ایران رو گاو و گوسفند حساب کرده که باید با فشار تحریم ها رم کنند و به اون سمت که گاوچرانهای امریکایی میخوان بروند:) به نظر می رسه بخشی از مردم ایران هم با ترامپ موافقند و خودشون رو گاو و گوسفند می دونند که فقط با شلاق گاوچران حرکت می کنند:) نتیجه تحرکات گاو و گاوچرنها هم کاملا مشخصه:)

    • بدون نام

      غلط کرده

      پاسخ ها

      • رضا ک

        جناب دکتر غلط کردن تو عمل شرطه

      • بدون نام

        این جیره خور باز اومد شروع کنه به کامت گذاشتن...

      • بدون نام

        بابا این بدون نام 22:35 2000 کامنت گذاشته تو همه اخبار هم حضور داره

    • بدون نام

      یه سوالی برام پیش اومده آمریکا چرا لبنان را تحریم نمی کنه ؟! الان که حزب الله مجلس لبنان را داره خوب طبیعتاً اگه ایران به دلیل کمک به حزب الله لبنان تحریم میشه چرا خود لبنان تحریم نمیشه ؟! سوال دوم اینه که مگه حوثی ها مگه چقدر قدرت دارند ؟! آیا واقعا عربستان نمی تونه با این همه تجهیزات نظامی شکستشون بده ؟ پس اگه بخواد بین ایران و عربستان جنگ بشه باید بیشتر از ده سال طول بکشه ! واقعا درک نمی کنم دنیا چه خبره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از سوالات کاملا مشخصه که درک نکردی چه خبره.. چشماتو بیشتر باز کن دقیق تر ببین درکش خیلی سادس...

      • بدون نام

        این اقتدار و فلسفه و حقانیتی است که ایران داره و حمایت از مظلومانه که ایران داره و غربیها و عربها از اون میترسند

      • دیده بان

        انها به سیاسیون ما چشم دوختن که با عملکرد خود شیرازه جامعه سست و چند دست کنند.
        و در بین این سیاسیون نفوذی های دو تابیعتی خط میگیرند.
        وگرنه انها در جدال رو در رو حریف ایران نمیتونند باشند .
        انها برنامه خاص خودشونو دارند که اول ناامید کردن مردم از آرمانها ..و به باور رساندن که این سیستم جوابگوی این جامعه نیست بعد ایجاب هرج و مرج .و بعد ضربه کاری .که اگر چنین شود ملت باید از غصه بمیرند که ان همه بهاء برای ارزش ها قربانی شد .مردم داناتر از مدیران و مسیولینن..
        که با زدوبند برای رفاه خویش ابائی از معامله کشورو با همه محتوا ندارند .مانند برجام دستاویزی برای بر کرسی نشستن شد.
        البته انها هیچ غلطی نمیکنند و مُیولین به ارمانهای انقلاب برگردند .
        راکتور هسته ای احیاء کنید.هر چه بوده بوده
        بگذارید منهدمش کنند و تلافی هم نمیکنیم‌.
        فقط برای دل مردم و اثبات ادعاهامون به ارزش ها احترام بذارید

    • بدون نام

      با کارایی که عراق کرده موافقم با سر تیتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا را شکر افراد مثل تو تو این مملکت هیچکارند و همیشه ذلیل بودند و هستند

    • بدون نام

      بیچاره شدیم رقت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماها نترسید .بریدلاک ناخوناتونو پاک کنید وآدامستونو بجوید.آمریکایها بارها تو خلیج فارس امتهانشونو پس دادن.

      • poya

        نترس

      • بدون نام

        برات متاسفم که هم ترسوئی و هم طن فروش......

      • بدون نام

        آمريكا غلط كرده

    • بدون نام

      لایکی ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فردا که وسط یه بلبشو گیر افتادی و وضعیتت از سوریه بدتر شد بهت میگم ترامپ یعنی چی! از ترامپ تهوع آورتر این احمقهایی هستندکه فکر می کنند دل ترامپ نژادپرست براشون سوخته!!!

      • بدون نام

        فکر نکن خبری بشه، میشه سوییس. میشی سوریه، حالا هی بلایک

      • بهمن

        آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه

      • بدون نام

        پسر ترامپ

      • بدون نام

        خاک بر سر وطن فروشت کنن

      • بدون نام

        بیچاره وطن فروش

      • بدون نام

        وطن فروش کثیف

    • نفس

      پمپو هیچ ...نمیخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۴ روز دیگه میبینم کی میخوره..حتی جیره خورهم باشی همین مردم جیرتو قطع میکنن

      • بدون نام

        دقیقا همینه

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

    • گور پدر امریکا

      حاجی دهن ما رو اسفالت کردیت بسه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشرفن دیگه

      • علی اکبر احمدپور

        خخخخخخ چقدر حاجی بهش میاد

      • بدون نام

        بیکاری گرانی

    • بدون نام

      غلط میکنه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت‌مردم‌کوچه‌وبازار‌

      • یعقوب

        فعلا زور باامریکا بیچاره بودیم بیچاره ترشدیم حالا هی بگید مرگ برامریکا چه گیرمون امد زمانی اما رات مثل بید ازمامیترسید حالا شاخ وشونه میکشه

      • لی

        خواب پریشانیست که امریکا برگرده

      • بدون نام

        خودت غلط می کنی

      • بدون نام

        خیلی هم غلط میکنه

      • از قزویناحمد از قزوین

        خیلی از این چرت و
        پرتها گفتن هیچ غلطی نمیکنند اگه ملت ما همت داشهت باشند

    • حامد میری

      ما مردم ایران فقط صلح و ازادی میخوایم..

      پاسخ ها

      • poya

        حتما می دونی که تقر یبا همه جنگ های تاریخ سر این دو کلمه بوده ؟

      • بدون نام

        اونم شنید صداتو

    • کیانی

      #دیگه_تمومه_ماجرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم ماجرا؟

      • بدون نام

        انشالله که تموم میشه

    • بدون نام

      موافقم

    • مجید

      به فرموده امام امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا ببند

    • بدون نام

      پمپئودوستت داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من بدم میاد ازش.
        هیچی ندارم نابود شدم

      • بدون نام

        علی برکت الله.. ببینیم بلاخره کار یکسره میشه

      • بدون نام

        وقتی مثل سوریه و عرلق و یمن و افغانستان شدیم این حرف رو بزن فعلا نمیفهمی

      • بدون نام

        مرگ بر منافق

    • ح

      ظاهرا هرچه به روز قدس نزدیک بشیم فشار انها هم زیاد میشه

      پاسخ ها

      • محمد

        روز اورشلیم

    • بدون نام

      حسابی شمشیر را از رو بستند فقط فشار اقتصادی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        «إن ینصرکم اللّه فلا غالب لکم وإن یخذلکم فمن ذا الذی ینصُرُکُم من بعده وعلی اللّه فلیتوکَّل المؤمنون»
        اگر خداوند شما را یاری کند پس هرگز کسی بر شما چیره نخواهد شد، و اگر خداوند دست از یاری شما بردارد، پس چه کسی شما را یاری خواهد کرد؟! باید مؤمنان تنها بر خداوند توکل کنند.
        (سوره آل عمران - آیه 160)

    • ir motori

      بدبخت بودیم بدبختر میشیم

    • بدون نام

      زنده باد ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق

      • بدون نام

        ترامپ واقعا کارش درسته

      • بدون نام

        ایرانی نیستی خائن

      • بدون نام

        یه زمانی یه عده تو ایران میگفتن زنده باد صدام،صدام نابود شد ایران هست، آمریکا و اسرائیل هم نابود میشن و ایران به کوری چشم دشمنان پابرجا میمونه

      • بدون نام

        این آلمانی دوزاری که از بالا تا پایین کامنت گذاشته از اون برده های ترامپه که منتظر بود ارباب گوشه چشمی بهشون نشون بده و حالا کار رو تموم شده می دونه:) صبر کن کوچولو تازه اول داستانه:)

      • مونا

        خودفروش.آمریکا فقط به فکر منافع خودش است.کاش تو هم از آمریکایی ها یاد می گرفتی.

      • بدون نام

        بانو مونا ! مسئولین مملکت ما فکر کی هستند !!! ....

    • بدون نام

      تو غلط می کنی

    • بدون نام

      ای خدا به خودت پناه می‌بریم

    • بدون نام

      وای کم مشکل داریم به مشکلاتمون اضافه میشه

    • بدون نام

      اقا بیخیال این امریکا ستیزی بشین, مردم میخوان زندگی کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا با ما ستیز میکنه آمریکا عهدشکنی میکنه چرا نمیفهمید؟!!

    • ا ب ا

      ارواح عمت نیست الان بیکاری

    • خوزستاني

      بیجا کرده که فشار وارد کنه ما خودمون فشار داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فشار الان روی ملت بوده. اون میخاد روی اونایی که فشار قبلی رو به ملت منتقل کردن فشار بیاره انشالله

      • بدون نام

        خیلی ساده لوحی.اول از همه فشار تحریم ها رو مردم میاد چطوری قراره فقط به اونایی که میگی فشار بیاد

    • خوزستانی

      خیلی بیجا کرده زنده باد جمهوری اسلامی ایران و مرگ بر آمریکا و اسرائیل کودک کش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر احمق هایی که تا گردن در فساد و بدبختی غرق شدن و هنوز هم عقلشون کار نمیکنه

      • بدون نام

        زنده باد کجا؟؟؟؟ بازم کشیدی و اومدی کامنت میذاری؟

      • بدون نام

        معلومه که خوب بهت رسیدن که شعار میدی وگرنه اکثریت مردم که ناراضین

    • بدون نام

      دیگه شما چیکار میتونستید که نکردید

    • بدون نام

      خدایا ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را نزدیک بگردان.

      پاسخ ها

      • mohamad

        خدایا خودت ظهور کن

    • بدون نام

      امسال سال بسیاری مهمی برای ایران است . از همه طرف فشار بسیار سنگینی بر ایران است. فقط عقلانتیت محض و بدور از هرگونه شعارزدگی و امور احساسی می تواند نجات بخش باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر عقلی وجود داشت که کار به اینجا نمیکشید

      • بدون نام

        درست گفتی الان فقط و فقط عقلانیت محض کاربرد دارد

    • خوزستانی

      آقای پمپئو فشار به مسئولین وارد نخواهد شد بلکه به مردم کم در آمد ایران وارد خواهد شد

    • بدون نام

      آخی مردک بیچاره چغد عقده تو دلت تا الان نترکیدی تعجبه!!!این همه گفتی یکی هم بشنو زمین ب مساحت خشکی به دو نیمه هستش نیمه اول آسیا اروپا آفریقا نیمه دوم هم آمریکا ما شاید کل قاره آمریکارو نشناسیم ولی شماها تو تک تک کشورهای خاورمیانه دست گذاشته این مطلعین برو یه سوزن ب خودت اون ریس جمهور احمقت بزن بعد یه جغالدوز ب دیگران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان متنبه شد و توبه کرد داره گریه میکنه

      • بدون نام

        تو سواد نداری که چقدر با ق نه غ.. بعد اینقدر مطلب هم مینویسی؟؟!! همین شما بی سوادهای کم فکر باعث این بدبختی ایران شدید...

    • اسی

      هر ....که میخای بخور ما آمریکا رو زیر پا میگذاریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فك كنم آمريكا رو گذاشتي يه جاي ديگه ي پاهات

      • بدون نام

        خخخ. حاجی جنس خالص میزنی هااا.. واسه اینه که در اوج فلاکت اینطور شنگولی...

      • بدون نام

        این بار را رحم کن گناه دارد

      • بدون نام

        آمریکا نابود شد با این حرفت

    • بدون نام

      درود بر دونالد ترامپ وپمپو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر بی غیرتت

      • بدون نام

        لعنت بر ترامپ دیوانه و لعنت بر ظالمان

    • سروش فلاحی

      ایران به صورت کاملا قانونی در سوریه هست ،آمریکا فقط احساس شکست میکند و ابن گاو باز هیچ کاری پیش نمیبرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا آمريكا هم به صورت كاملا قانوني و به درخواست دولت رسمي كويت سال 1991 به عراق حمله كرد و كويت رو از دست عراق بيرون آورد.
        منتها من نميدونم چرا وقتي مامان به ما ميرسه ميشه زن بابا!!
        اون اسمش دخالت بود اين اسمش دفاعه خخخخخخخخ

      • بدون نام

        سروش الان جیرت چقدره؟؟ ولی انشالله اینبار تحریم ها شمارا هم مثل مردم ایران تحت فشار قرار خواهد داد تا دیگه از جای گرم حرف نزنی..

      • بدون نام

        سعودی ها هم به درخواست دولت یمن دارن یمن رو بمب بارون میکنن

      • بدون نام

        وقتی مردم ایران تو فقر و بدبختی دارن دست و پا میزنن ایران تو سوریه چیکار میکنه؟

      • بدون نام

        اون چجور دولتیه که همه کابینه فرار کردن عربستان

      • بدون نام

        حمله امریکا به عراق که باعث اونهمه بدبختی شد سال 2003 بود.سال 1991 عراق متجاوز بود و دخالت امریکا به درخواست کویت درست بود کسی روی اون بحثی نداره

    • hm@

      برای امریکا فزقی بین روحانی و....وجودنداره درحالیکه در داخل برخی همه چیز رو به جناحهای سیاسی ربط میدن .منافع کشور برای کسی مهم نیست.

    • بدون نام

      آمریکا سخت اشتباه میکند بلاخره همین آمریکا ایران را به سلاح هسته‌ای میرساند چون میگوید بعضی زبان ها خود شوری ویاشیرنی میاورد

    • بدون نام

      نگران نباشید دکتر حسن بالمر‌‌ه همه فشارها رو مثل تحریمهای که برداشت برمیداره

    • بدون نام

      يه عده كه سال ٩٦ سي ميليارد دلار خارج كردن،مصيبت فقط براي مردم قشر متوسط و ضعيف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • رها

      دارم فکر میکنم‌ از وقتی این فضای مجازی اومده ما خیلی از اخبار مطلع میشیم این به من یکی که خیلی استرس میده. دلم میخواد یه مدت اصلا نفهمم آمریکا چیکار کرد فرانسه چی گفت عربستان چه فکری داره از این همه استرس و اخبار بد خیلی خسته شدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این نوع رفتار میگن کبک صفت بودن.. هر وقت احساس خطر کردی سرتو بکن زیر برف و فکر کن همه چیز آرومه...

      • بدون نام

        واقعا گل گفتی

      • بدون نام

        خوب تو خبرها رو دنبال نکن با خیال راحت وآسوده برو ماستتو بخور

    • بدون نام

      تودیگه چه ما. هستی

    • حمید

      دم شما گرم،،هر چه از دوست رسد نکوست

    • ایلیا

      تو سگ کی باشی ... تو غلط میکنی... مرگ بر ترامپ.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جیره خور

      • بدون نام

        آبو بریز اونجا که میسوزه خخخخ

    • ایرانی

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم همون جیره خوره. ملت دیگه میشناسنت...

      • بدون نام

        فعلا که هرکاری دلش میخواد داره میکنه و ما ....

    • غلامرضاخوشی

      اگه فشار بیاورد سوپاپ اطمینان دربزنه واحتمال داره دودش درچشم خود فشار آورنده شود.

    • بی نام

      نظر منو پمپئو گفت نظری ندارم مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ دمت گرم.

      • بدون نام

        خائن

    • ناشناس

      دمت گرم .بهترین کارو میکنید .سلطان جنگل

    • فواد

      طرف فکر میکنه مردم دنیا هیپنوتیزمن و داره چرت و پرت هاش رو به خورد اونا میده.از وضع موجود داخل حمایت نمیکنم ولی اگر حتی ذره ای انسانیت داشته باشیم میبینیم که حتی برای یک انسان اولیه از همه جا بی خبر هم این مزخرف گویی ها بی ارزش تر از هر چیزی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این نظر ساده انگارانه خودته فقط.. همه ملت ایران با گوشت و استخونشون فهمیدن که امریکا چه کارهایی میتونه بکنه..

      • بدون نام

        متاسفانه مردم بقیه کشور ها هیپنوتیزم هستن اونا باور میکنن

    • بدون نام

      بیچاره مردم. مسئولان نیاز مالی ندارند

    • سرباز گمنام

      آمریکا یادش رفته ؛ فشار بیش از حد به ایران مساوی است با ثانیه شماری برای نابودی و یکسان شدن خاک تلاویو و حیفا

    • بدون نام

      بهتر واسه ما که هیچ فرقی نکرد من شخصا از تحریما خوشحال میشم دیگه خستمون کردید طوری که از تهدید دشمنم خوشحال میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم خوشحال شدم واقعا

    • بدون نام

      من سلاح هسته ای نه مخواهم نون میخواهم نون ندارم بخورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه نون نداری چرا پلاسی تو سایت ها

      • بدون نام

        ایران سلاح هسته ای نداره

    • بدون نام

      بعد از برجام فشار تخریمهای آمریکا بر ایران بیشتر شده و حالا هم بیشتر خواهد شد . دولت باید نگاهش را به داخل کند و به وضع داخل سرو سامان دهد ، کد خدا دیگر از برجام خارج شد.

    • ابن احمد

      پارسال این موقل یه آقایی بود توی تبلیغاتش میگفت

      چه‌ جور آب و صابون بیاریم روتونه بشوریم
      تحریم بر نمیگردد
      شما میخواهید با دنیا مذاکره کنید
      اصلا شما زبان دنیا را بلدین

      آقای روحانی هرچی تهمت بود زدین به رقبایتان و سر خودتون آمد لطفا یه دیوار هم وسط پیاده‌روها بکشید تمام و خلاص

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سگ زرد برادر شغال... شنونده باید عاقل باشه

    • بدون نام

      ما مردم ایران بدبختیم

    • بدون نام

      صدرصد جنگ میشه..اینبار باهمه دفعات فرق میکنه..همش لجبازی باعث این اتفاقات میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله

    • بدون نام

      عجیب و .................

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه دیواری کوتاه تر از ما پیدا نمیکنی؟بابا بی پدر مادر نکن .مارو همین طوری ول کنی خودمون یه چندسال دیگه از گرسنگی و بی پولی وخشکسالی ومریضی و آلودگی و ...جون میدیم شماها دست رو زخم ما نزارید

    • بدون نام

      عاشقتم ترامپ

    • بدون نام

      ترامپ در رقابتهای انتخاباتی گفت که داعش را اوباما و کلینتون بوجود آورد و حالا ایران با همکاری روسیه و ارتش سوریه توانست بر داعش پیروز شود و ترامپ باید خوشحال باشد نه ناراحت!!!!

    • بدون نام

      فوران آتشفشان هاوایی هم تقصیره ایرانه

    • بدون نام

      اينجور كه تو ميگى ما بايد بشيم اسراييل كه تو با ما دوس شي.
      امر ديگه اى ندارين؟!

    • بدون نام

      اونم چه غلطیییییی ها ترامپ همه غلطا هاش رو کرده میگه چه غلطی دیگه می خواین من بکنم خخخخ

    • بدون نام

      من فقط میخوام ایران تو صلح و رفاه باشه برای فرزندانمان

    • بدون نام

      خداروشکر!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا هر چی یانکی و یانکی دوسته از رو زمین برداره

    • بدون نام

      دیشب زیادغذاخورده پرت وپلا میگه

    • hamid

      یه احسنت باید بهش گفت چون دقیقا درس میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برات وطن فروش

    • بدون نام

      خدا لعنتت کند انشااله.

    • بدون نام

      تو که پمپ ابی اگه پمپ روغن که باشی هیچ .....نمی تونی بخوری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا تورو شفا بده مثلا فکر میکنی خیلی بامزه ای؟؟

    • بدون نام

      سردمداران امریکاییها که خود واجداسان اشغالگر هستد باید اول هویت خودرا اعلام کنند
      امریکاخود سررمین غصب شده سرخپوستان است
      امریکائیها که دها ساعت اختلاف رمانی با ایران دارند غلط میکنند مشتی مزدور خود فروش برای دیگر س زمینها تعیین تکلیف میکنند.
      امریکائیها میدانند که خ دشان متعلق به هیچ سرزمینی نیستند وفقط برده های صهیونیستها هستند که مستعمره انگلیس هستند .
      ما انچنان قدرت خودرا باز یافته ایم که باید صهیونیستها بنا به گفته نتایاهو مجدد بعد 50سال به سررمین ومحل خدمت خود یعنی کاخ خفاشان کفتار نشبن با کینگهام برگرددند.
      که نتایناهو گفت ما اگر نتوانستیم در برابر ملت ایران باستیم به اروپا ب میگردیم
      باید به جهنم بر وند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تكبيييييييييير...

    • بدون نام

      دراین پنجمین روز مبارک رمضان خدا شما را انسان کند
      خدا همه ما را هدایت کند
      چی بگم ولا ترسی نیست

    • ناشناس24

      یکی باید به پمپئو فشار وارد کنه:)دهن ماروباز نکن

    • بدون نام

      امریکا هیچ غلطی نمیکنه بخدا.دشمن ترسیده از ملت ایران.باورکنید حرفم ازسر احساس نیست اصلا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره از روی احساس نیست.. ...

    • بدون نام

      ما بايد اول اقتصادمون رو به سطح يك دنيا برسونيم بعد در رقابتهاي نظامي وارد شيم

    • داریوش

      واسه من بود و نبوده! هرچی که دارم همینه
      خورجینی که قلب این عاشق ترین مرد زمینه!

    • بدون نام

      داریم به فنا میریم مگر اینکه مردم کاری بکنند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیکار بکنن دقیقا؟

    • رضا

      دمت گرم حرف دل ملت رو زدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو غلط کردی که ملت رو وصله ی تن نجست می کنی

      • بدون نام

        تو ایرانی نیستی خودتو قاطی ملت نکن

    • ایرانی

      با درود
      سال 97 ... سالی بسیار سخت از لحاظ اقتصادی به ایرانیان فشار خواهد آمد
      اگر مدیران ما بفکر چاره ای که جز گفتمان نیست ،،، نباشند ؟ دیگر امیدی نیست و باید نشست و دید که این مردک (ترامپ) چه خوابی برایمان خواهد دید !!!

    • بدون نام

      همش ،حرف حق گفته تا کی بیکاری تا کی بی پولی تا کی تخم مرغ 800تومانی برنج 100هزارتومانی گوشت 60هزارتومانی خدا به دادمون برس

      پاسخ ها

      • حسن

        اقا من گوشت قرمز وبرنج ایرانی را تحریم کردم.انشالا که قیمتش بیاد سر عقل

      • بدون نام

        اینا ذهن من و تورو بهتر از خودمون میشناسن.گول نخوریم

    • بدون نام

      حرومزاده علنا مردم رو دعوت به آشوب میکنه.

    • بدون نام

      پمپئو عاشقتم

    • بدون نام

      پمپئو کاملا درست میگه

      درود بر ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر ترامپ

    • حسین

      امروز روزگاری نیست که فعالیتی له وبا علیه کشوری انجام شود وکتمان بماند با پیشرفت تکنولوژی این امکان وجود دارد که مسایل خیلی سریع رد یابی شود امنیت چیز خوبی است که تا از دست نرود کسی قدر آنرا نمی فهمد ولی دولتمردان ما به اسم امنیت برای ملت دارند نا امنی در اقتصاد در درمان در کار وزندگی بوجود می آورند خوب است که ما از لحاظ سلاح مجهز شویم ولی نمی توانیم با این سلاحها امنیت دیگران را بدلیل نامشخص بهم بزنیم ودنیا معترض نشود من بعنوان یک ایرانی با توجه به سن بالا می خواهم کشورم مقتدر ودولتمردان آن قابل احترام برای جهانیان باشند ومورد اهانت از سوی هیچکس قرار نگیرند

    • بدون نام

      امریکا اگر تا قبل از این توهینی که در رابطه با برجام به همه دنیا و قوانین متقن دنیا کرد حرفی میزد و اندک خریداری داشت با این افتضاحی که به بار آورد دیگر هیچ جایگاهی نه در بین مردم دنیا داره و نه در بین دولتهای متمدن پس بهتره که خفه شه و دیگه بیش از این با دم شیر بازی نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم دم شیر؟؟؟ شیر رو که پاک کردن و جاش یه علامت هندی گذاشتن

      • بدون نام

        ابر قدرت میفهمی ؟ با زور همه کاراشو پیش میبره اگه ما هم ابر قدرت بودیم همین کارو میکردیم چه بسا بد تر

    • بدون نام

      لعنت به ترامپ و تمام زورگویان دنیا

    • ع.زمان

      درگفته هایش سعی کردماراشرورترین کشوروانمودکندومتاسفانه تبلیغات آنان ازماخیلی به مراتب بیشتراست ودرنتیجه عوام
      کشورها باورشان این می شودکه عنوان کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مورد دولت بود نه ملت... البته مگه غیر از اینه؟؟؟

    • حسین

      ای بیچاره نگاهی به دولتهای گذشته کشورت بندازاون گنده لاتاتون نتونستن هیچ غلطی بکنن توجوجه لات که جای خودداری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موندم دیگه باید چکارت کنه که بفهمی....

    • اصغرحقیقی

      اگر این اجنبی ها راست بگن باید به مسئولان کشور ایول گفت. اگه بمب هسته ای داریم. جان هرکی که دوست دارید بیایید بریم جنگ از این فقر تدریجی رها بشیم. شما ها که کاری نمی کنید ما آسایش داشته باشیم. حداقل مردانه بمیریم

    • بدون نام

      جان مادرت پمپئو نکن آقایون که فرقی براشون نمی کنه دهن ما سرویس میشه.آدامس 100 تومنی شده150 تومن.الفاتحه

    • مهدی

      بهتر تحریم باعث میشه دولتی ها کمتر بخورند. این پول نفت همه را بدبخت کرد.وقتی رفتم دیدم تو شرکت نفت ابدارچیش سه میلیون حقوقشه با چقدر مزایا. چرا کارگر غیرنفتی یه تومن؟
      چقدر این نفتی ها پول میخورن بسه دیگه

    • بدون نام

      درود خدا بر ترامپ بزرگ..ترامپ قهرمان....ناجی مردم ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی برکت الله... درود

      • بدون نام

        ناجی مردم ایران؟!!!!!!!!!! خجالت بکش آمریکا کدوم کشور رو مردم رو نجات داده ؟!!!

    • بدون نام

      ترامپ چاکرتیم به مولا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت نوکر صفت

      • بدون نام

        چاکر شیطانی به مولا!!!!

    • بدون نام

      مهم نیست .تحریمها سخت تر بشه .هیچ تاثیری نداره.همین طور که این چندسالی نداشت.اون مسئول نظامی که خبر از زندگی مردم نداره ، نمیدونه چه بلایی داره سر مردم میاد نباید هم بگه تحریم تاثیر داره.فقط این وسط ماها مردم عادی ماها معمولی تر از معمولیا که اسممون تو تاریخ فقط مردم این دوره ثبت میشه ، فقط نگاه میکنم یکی بیاد به دادمون برسه .

    • علی

      شما نظرات منو سانسور و دستکاری و گاهی تغییر هم میدهی چطور اخبار شما رو باور کنم؟....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقییییقا. درسته..

    • اصغر رییسی

      نه بابا

    • بدون نام

      حرف و عمل شان یکیست
      وای بر ما

    • بدون نام

      هرگز ایران رو تهدید نکن !
      واقعاً خجالت آوره برای دولت مردان آمریکایی که این حرف ها رو می زنه اونم وقتی در اکثر کشورها پایگاه ، نیروی نظامی و جاسوس داره !
      منتظر پاسخ دندان شکن فرماندهان قدرتمند نظامی ما باش!

    • احمد

      این که مساله ای نیست . قابل حله .
      از فردا میگیم مرگ بر مایک پمپئو .
      دیگه مشکلی هست؟

    • ه ع

      متاسفانه واقعیت تلخه حالا هرچه قدر هم بخواهیم کتمان کنیم

    • بدون نام

      این فشارها فقط کمر ملت رو بیشتر خم میکنه، وگرنه بالادستی ها کک شون هم نمیگزه، ای بیچاره مردم!

    • بدون نام

      هرکاری که میخوان کنن قبلا ابوما کرده‌.بیشترین تحریم های تاریخ زمان اوباما بوده.چرا ی عده سریع خودشونو باختن؟
      اصلا بعد برجام مگه دشمنی های آمریکا تموم شد؟
      مگه خوده دولتمردان نگفتن از فردای اجرای برجام آمریکا شروع به سنگ اندازی کرد؟
      اون فردی که میگه باید از دره تعامل و گفتگو دربیایم میشه بفرماین چه کار کنیم؟
      تشریف ببر ی مطالعه تو مقالات روزنامه ها و هفته نامه های خارجی خصوصا آمریکایی رو بخونید و ببینید از نظر خوده اونها ایران تا چه حدی کوتاه اومده.
      دیگه از دست دادن توان دفاعی کشور در شرایطی که دشمنان منطقه ای ما تا دندون مسلح هستن نمیشه تعامل و گفتگو.بلکه میشه حقارت و نابودی.در حدی که دو روز دیگه امارات به بهانه جزایر سه گانه به ما حمله می کنه
      مطمئن باشید ترامپ از عملکرد خودش پشیمون میشه.مذاکراتش با کره شمالی هم بیفایده خواهد بود.چون کره شمالی امکان نداره تن به مذاکره ذلت بار بده.ما هم باید به حدی از توانایی برسیم که خودشون به غلط کردن بیفتن و بیان دنبال مذاکره برابر.نه اینکه زار بزنیم و ملتمسانه بیفتیم دنبالشون.
      آزموده را آزمودن خطاست.شک نکنید با از دست دادن توان دفاعی هم چیزی نصیب ما نمیشه جز حقارت و یحتمل جنگ و ویرانی

    • بدون نام

      اینایی که خیلی بابت این حرکات ترامپ ذوق زده شدن و براش درود میفرستن، از نسل همون چوپان خائن جنگ ایران و یونان در آخر سلسله هخامنشی هستند.

    • بدون نام

      بالاتر از سیاهی رنگی نیست.هر نوع تحریمی که بخواد بذاره دوره اوباما گذاشتن
      جای زار زدن و گریه و زاری باید به مرحله ای رسید که ازش ترس دارن

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      در عجبم از اخبار داغ.کامنت های گریه و زاری وترس مردم از حرفای این مردک رو میزارن اما استدلال های منو نمیزارن
      بنظر که اقدامی هماهنگ از خارج و داخل کشور برای واگذاری توان دفاعی کشور وجود داره
      تویی که داری می خونی و چندین مطلب منو نذاشتی تا حالا و اینم مطلب هم نمی ذاری
      خجالت بکش

    • بدون نام

      برجام تاثیری برای ایران نداشت150ملیارددلار گرفتیم کجا رفتن مرگ بر امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از مسئولین بپرس کجا رفت !؟

    • حسن

      ب من تموم وراجی های پمئو رو دیدم یا همون شنیدم . ی حرف مزخرفی زد ما داریم کودکان یمن رو میکشیم یا آل نجس سعود و متحدان عرب و اروپای و آمریکاش؟؟!!! و ی نکته ی مهم درست دست گزاشت روی مشکلات اقتصادی مردم ک ب مرحمت دولت مردان چ از رییس جمهور گرفته الی آخرررر و بی مسئولیتی نا مسئولانمون .... چون نقطه ضعف مردممون و میدونن و از این طریق میخان خودشون و همدرد ملت ایران نشان دهند... ولی کور خوندن . مسئولین اگه درست عمل کنند سوژه دست دشمن نمیدن، وسلام

    • mobarez

      خیلی جالبه ظاهرا تاثیرگزارترین کشور دنیا ایرانه که بیشتر صحبتها و اظهارنظرهای مقامات دنیا مخصوصا به اصطلاح ابرقدرتها و کدخداش در مورد کشور ماست
      اگه یه خورده فکر کنید متوجه این قضیه میشین
      و این تفکر و ایدئولوژی انقلابه که همه دنیا نگران اونه
      دوستان بصیرت داشته باشین و با تفکر این اظهارنظرهارو بخونیدو تحلیل کنید

    • رضا

      پمپئو ....زیاد میخوری

    • بدون نام

      اقایون برای ۶ ثانیه فکر کنید.ایا بعد از برجام کشت و کشتار توی خاورمیانه بیشتر شده یا نه؟؟؟پس اینکه امریکا میگه با پولی که بهشون دادیم باعث شدهجنگ توی خاورمیانه زیاد شده دروغ نمیگه

    • بدون نام

      کاربر ۱۸:۳۷
      دادا همین الانشم وضعمون بدتر از سوریس تو خودتو ناراحت نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر وقت سر عزیزانت رو بریدند و تو گرما و سرما سالها زیر چادر سر کردی و ترسیدی و لرزیدی تازه میشی مثل سوریه.برو داستان سوریه رو قشنگ بخون و داستان عراق و داستان افغانستان و داستان لیبی و ...

    • بدون نام

      خلاصه کن؛ حال ندارم نیم ساعت وقت بذارم برای خوندن چرندیات پمپئو.

    • بدون نام

      مردم را به نابودی بردند۰ بس است و دیگر ۰۰۰چ خخخخخخخجججججا لت

    • اهوازی

      پمپو***ایران باید زنجیر بگردن دستبند بدست اهن بپا در امر ما باشد بقول گفتنی یا دیوانس یا احمق تشریف دارن

    • حسن

      کار همه مون ساخته است من می دونم.

    • بدون نام

      حرف حساب جواب نداره آقا جون ندارررره!!!!!!

    • مهدی

      سلام
      اگر ما وابستگی به اشرافی گری و تجمل گرایی پیدا نکرده بودیم و کمی هم از خود باختگی را کنار میگذاشتیم اون وقت با یه حرف مملکت بالا و پایین نمیشد . ما خودمون باید ثبات داشته باشیم نه اینکه بیگانه برای ما اقتصاد و امنیت و ثبات بیاره . هر قومی خودش باید تکلیف خودش را مشخص کنه نه اینکه چشم به دست کسی داشته باشه تا از اون ور دنیا بیاد و برای ما صلح و آسایش بیاره .

    • بدون نام

      آیا فشاری هم بدتر ازاین وجود دارد که یک هفته س نتونستم پول دوا درمان مادر مریضم را جور کنم.
      تازه میخان نورالنور کنن فشار تازه وارد کنن؟؟
      دیگه فشاری بدتر ازاینم هس مگه؟
      خدا ناظرباش خودت ببین ...خدایا دشمنان راسرنگون کن ...
      یاحق.

    • بدون نام

      ......تو.......مادرت هر کاری میخوای بکن

    • بدون نام

      این سخنان فقط نفرت را زیاد و دلیلی برای حمایت ملت ایران از حکومت خود خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو الان از چی داری حمایت می کنی واقعا؟

    • سعید

      با این روند امیدوارم تحریم ها جواب بده و باعث حرکتی از سمت مردم بشه

    • بدون نام

      همین ترامپ که بعضی ها براشون غش و ضعف میکنم ۲۵ سال پیش گفت من اگه یکباره ای بشم نصف نفت خاورمیانه را به نفع آمریکا مصادره می کنم ، ظاهراً الان تصمیم گرفته از ایران شروع کنه ، در حمله به عراق کلی از نفت های عراق گم شد ، کلی آثار باستانی شو دزدیدن

    • رضا

      هیچ غلطی نمو توانید بکنید.
      تنها راه نجات ایستادگی هست و بس.
      آمریکا فقط زبا زور می فهمد.
      دنیای فردا دنیای موشک هاست نه مذاکره

    • بدون نام

      ایران و ایرانی از واق واق سگهای پیر آمریکایی نمی ترسند , یک جوری در خصوص ایران وراجی کرده که انگار همه دنیا نوکرش هستند...

    • بدون نام

      گاهی اوقات آدم ازسرناچاری به دشمن پناه میبره
      مسئولین اینقدربااختلاس آقازاده هادزدی ورشوه ادارات
      فساداقتصادی کلاهبرداری موئسسات بانکی وفاصله طبقاتی برخوردنکردندکه کاربه اینجاکشید
      مردم رومجبورنکنیدازسرناچاری به دشمن پناه ببرن

    • hm@

      امریکا یک سگ هار شده دردنیا. راه مقابله با اون تقویت انسجام داخلی ودوری ازشعارهای احساسیه.

    • عشقی

      دوستان همه راست میگن.
      آمریکا با وجود مسولان ایرانی ستیزه جو و دخالت گر و با دلار بعد ۲ماه از ۳۷۰۰ به ۷۲۰۰ و... هیچ غلطی نمیتونه بکنه فوقش میخواد تهش دلار بشه ۱۰۰۰۰ تومان شایدم ۱۴ یا ۱۵ هزار تومان دیگه.
      چیزی از ارزشهای مسولینمون کم نمیشه و ما دوباره در اولین راهپیمایی و انتخابات مشتی بر دهان یاوه گویان میزنیم.
      نهایتش سکه میشه ۲میلیون و پانصد یا خونه دوباره گرانتر میشه دیگه. بازم هم ملت همیشه در صحنه نقشه ها و توطه های شوم دشمنان را نقش بر آب میکنن و دوباره با سرافرازی تمام دربرابر این فشارها سرافراز تر میشیم.
      آمریکا ...
      فشار...
      ما...‌
      فقط از مسولین خاین آمریکایی میخواهیم دست از خیانتهاشون بردارند و آقا زادهایی که توی آمریکا و اروپا وکانادا... هستن رو اخراج کنند و به کشور مقدسمون بر گردونند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم. آمریکا فقط برای ما اخخخه برای خودشون و بچه هاشون خوبه
        میلیاد میلیارد پول میبرن تو مملکتش برای چی بیرونشون کنه!ا اینارو

    • سام

      خخخخ.وای ترکیدم ازخنده.هم ایران وهم آمریکادارن فقط ملتوبازی میدن....

    • بدون نام

      زودتر این کار را انجام دهند خیلی بهتر است

    • بدون نام

      بد بخت بودیم ۰۰۰۰ بدبختر شدیم خدا به دادمون برسه

    • بدون نام

      ایران دیگریک قدرت محدودنیست بلکه یک قدرت خدایی وجهانی است که به لطف وکرم آقامون امام زمان عج ورهبری امام خامنه ای از تمامی مشکلات وسختیها به سلامت عبور خواهیم کرد.آمریکا دیگرتوان رویارویی با ما رانداردوتحریمها همانند طباب پوسیده ای است که دیگراثرگذارنیست.ما آمریکا را زیر پا له خواهیم کرد.وان شاالله شیطان بزرگ را خواهیم شکست.

    • بدون نام

      دوستانی که میگین درود بر ترامپ ، اصن مطالعه ای در مورد زندگی شخصی ترامپ یا حداقل اوامر سیاسی که انجام داده ، داشتین و این حرفو میزنین؟ فارغ از مسائل سیاسی فقط با کمی تحقیق میتونید بفهمید که در حال اشتباه محض هستین ، لطفا اول کمی تحقیق کنید و بعد نظرتون رو بگید !
      در ضمن اکه بعد این همه مدت هنوزم نفهمیدین که آمریکا عاشق چشم و ابرو ملت ما نیست ، دیکه حرفی ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم که آمریکا عاشق چشم و ابروی ملت ایران نیست ! مسئولین خودمون عاشق چی هستند !؟ دلارهای نفتی ! ...

      • بدون نام

        خب شما یه فکری برای مسئولینت بکن جای درود فرستادن به ترامپ و دعا کردن برای جنگ.

    • فرزند شهید

      وزیر امور خارجه امریکا غلط کرده که ایرانو تهدید میکنه حرف مفت زیاد میزنه ...

    • بدون نام

      جنگ جنگ تا پیروزی

    • بدون نام

      این سگ نزادش چیه؟
      خوب پارس میکنه ها


      بعد ی عده اینور امریکا دوست شدن واسه ما


      اینا پرچم اتیش نمیزنن هویت و استقلال رو اتیش میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر 1:27 ، ما هویت ایران رو زیر سوال می بریم ! و شما با جنگ افروزیها و جاه طلبیها ایران رو ویران می کنید!

    • علی جباری

      تو هم هیچ غلطی نمی تونی بکنی .فکر میکنی خر کی هستی الاغ.

    • بی خیال

      نه اینکه کم گذاشته اند فقط وفقط مانده طفل معصوم و شیرخواره ایرانی رو تحریم کنند

    • پژمان

      یک مسئله ای هست که آمریکا خوب فهمیده و بهش باور داره و اتفاقا از اوباما و اروپا هم در این مورد منطقی تر عمل کرده،ایران در زمان نزدیکی به آنچنان قدرتی میرسه که دیگر خودشان هم به عنوان ابر قدرت نمیتوانند با آن مقابله کنند،بنابراین برای اینکه به نوشدارو پس از مرگ سهراب نرسند خود را به آب و آتش میزنند که به آن روزهای تلخ دچار نشوند.

    • بدون نام

      در حالی که تمام رسانه های دنیا از این حمایت بی قید و شرط آمریکا از اسرائیل و تضعیف قوانین بین المللی و دیپلماسی خشمگین هستن،عده ای در ایران برای کسی درود می فرستن که قصد داره ایران رو نا امن تر از افغانستان کنه.
      مطمئنا اونهایی که خانواده دارن درود بر کسی نمیفرستن که قصد نابودی و به مرگ دادن ایرانیان رو داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا نمی دونی چرا برخی از مردم به ترامپ درود می فرستند ؟ ....

    • سعیدطهمورثی

      اظهارات فریبکارانه برازنده وزیبنده وزیرامورخارجه ومسئولان آمریکائی است چراکه با سیاه نمائی درصددسوء استفاده ووارونه جلوه دادن فرایندتعهدات ایران درقبال برجام راداردوسفسته می کنندتاازفرصت پیش آمده جهت فشاربیشترکه منشاء آن رفتارهای نابخردانه وغیرمتعارف آمریکائی، اروپائی وبین المللی درقبال ایران وبرجام است بتوانندبرخودودرراستای اهداف مبهم شان چیزی رابه ارمغان داشته باشند

    • بدون نام

      دمش گرم

    • حست

      تاریخ حتما مشخص خواهد کرد که افتضاح طلبان لیستی و مسولی در هرزمان که پستی داشتند جز تحقیر و ذلت و ضربه زدن به مردم و نظام و..... هیچ کاری دیگر نکردند و فقط به فکر منافع مالی خودشان و هم حذبیاشن بودند

      پاسخ ها

      • علی

        حاجی بیدار شو
        مملکت رو داره از هم میپاشه شما هنوز تو فکر
        اصولگرا و اصلاح طلب هستید
        التمس تفکر برادر

    • رضا

      اون از باقی مشکلت مملکتمون در زمینه فرهنگی اقتصادی بی ابی و ....
      این هم از سیاست درایت مسئولین مملکت در زمینه سیاست هر روز یک جوری پشت ما رو میلرزونند

    • بدون نام

      وقتی نگاه به زندگی مسولین و عمل وکردارشون کنیم معنی دوست و دشمن رو می فهمیم. البته ملت اینو خوب می دونن .مملکت ما مملکت سرمایه داربست ای لعنت برظلم ظالم

    • بدون نام

      مرگ یه بار شیونم یه بار حمله کنید به ایران بکشینمون راحت شیم.خسته شدیم والا هی تحریم تحریم

    • حکیم سلیمانی

      ما نباید سختی هامون را به دشمنامون نشون بدیم

    • بدون نام

      واقعا که شما مردم با این رفتار و حرفهایی که میزنید باید هم آمریکا برای کشورمون دور برداره ... باور کن اگر ۴۸ ساعت رهبر میگفت تو همه کاره باش کاری میکردم آمریکا بیا التماس کنه... من میدونم ترامپ باید چطوری باهاش رفتار کرد... اگر مثل خودشون قلدور باشیم دیگه ساکت میشدند... من اگر بودم میگفتم یا ترامپ رسما عذرخواهی کنه و بیاد پای رهبر رو ببوسه و در غیر اینصورت ۴۸ ساعت فرصت میدیم و به اسرائیل و عربستان حمله میکنیم و ده هزار موشک بهشون شلیک میکنیم و هر دو کشور رو فتح میکنیم و دوباره یهودیها رو به صورت برده میفروشیم ... نباید حتی فرصت فکر کردن بهشون بدیم .یا مرگ یا آزادی

    • بدون نام

      سلام برجنگ ندیده وتی تیش مامانی ها.ساعت یازده از خواب بلند میشی ونظر میدی هارت پورت کردن و نوشتن چه آسان..فکر کرده گیم بازی است..یوحنا در مکاشفاتش دو هزارسال پیش جنگ اتمی را دراین زمان برای ما پیش بینی کرده کپسول اکسیژن داشته باش در آن وانفسا خفه نشی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج