۷۲۰۶۵۴
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کریمی قدوسی:

اروپا در ازای برجام، تصویب FATF را خواسته است

جواد کریمی قدوسی گفت: متاسفانه دولتمردان و برخی حامیان آنها، این شبهه را ایجاد کردند که لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم با FATF مرتبط نیست.

خبرگزاری تسنیم: جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای درباره جزئیات جلسه غیر علنی امروز مجلس با موضوع برجام و لوایح مربوط به لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم ، اظهار داشت: شخصاً نسبت به فضای جلسه و اظهاراتی که از سوی آقای لاریجانی و شمخانی مطرح شد اعتراض شدیدی داشتم. جلسه سران سه قوه در هفته های قبل و یا جلسه غیر علنی امروز مجلس درباره برجام و لوایح FATF طراحی شده بود تا نمایندگان را متقاعد کند با عضویت ایران در FATF موافقت کنند.

جواد کریمی قدوسی ادامه داد: متأسفانه دولتمردان و برخی حامیان آنها، این شبهه را ایجاد کردند که لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم با FATF مرتبط نیست . درحالی که کنوانسیون FATF ، ۲۶ دستور العمل دارد که دولت در حال تبدیل تک تک این دستورالعمل‌ها به قانون است. ما به آقای شمخانی و برخی نمایندگان مدافع دولت اعتراض داشتیم و به هیچ نحوی زیر بار تصویب این لوایح نخواهیم رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مسئولان دولتی تلاش می‌کنند بگویند این لوایح هیچ ارتباطی به برجام ندارند و قبل از برجام هم بحث عضویت کشورمان در این لوایح مطرح بوده، درحالیکه آقای عراقچی در پایان مذاکراتی که چند روز پیش با اروپایی‌ها داشت عنوان کرد که اروپایی‌ها اقداماتی را در راستای اجرای برجام در دستور کار قرار خواهند داد و صراحتاً گفت که اروپایی‌ها به ازای ماندن در برجام، تصویبFATF را از ایران خواسته‌اند. با وجود همه اظهارات مطرح شده شاهدیم که آقای لاریجانی همچنان می‌گوید این لوایح به FATF ارتباطی ندارد که این موضوع به هیچ وجه درست نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: هسته اصلی تحمیل لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم به مجلس و تصویب آن، نصیری احمدآبادی رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان کارشناس بود. آقای لاریجانی در جلسه غیر علنی امروز گفت راه سختی را در پیش داریم و آقای عراقچی اعتراف کرد که اروپایی‌ها با ما کار نمی‌کنند و دولت‌های اروپایی تنها شرکت‌های کوچک را حمایت می‌کنند.

کریمی قدوسی گفت: اروپایی‌ها برای اینکه بخواهند ایران را در برجام نگه دارند به کشورمان می‌گویند با شرکت‌های کوچک اروپایی کار کنید و ما از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم تا آمریکا آنها را تحریم و مجازات نکند.

وی تصریح کرد: مسئولان دولتی که امروز در مجلس حضور داشتند، آشکارا اعتراف کردند بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اروپایی نه تنها در حال خروج از کشور هستند بلکه دیگر با ایران همکاری نمی‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو رو خدا به سالهایی قبل فکر کنید ما باید به خود برگردیم و به ملت خود متکی انها پوشالین و کرمو خودتونو تحقیر نکنید که تا موفقیت راهی نمونده..

    • شهرآشوب

      میتوان فقط گفت زرشک

    • بدون نام

      نمی دانم کی راست میگه ولی تا حالا معمولا حرف های قدوسی تکذیب و دروغ در امده

    • بدون نام

      علی برکت الله...

    • بدون نام

      چون به نفع مردم هسته و پولهای اختلاس گران رو شفاف میکنه ایران مخالفه ftea

    • بدون نام

      برجام مرد دیگر بس است کم امتیاز بدهید ....

    • بدون نام

      این آقا بجز چرت و پرت چیزی برای گفتن دارد؟؟؟!!!

    • شهروند

      آنرا که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است.

    • بدون نام

      اگه قرار باشه طبق گفته اونا حساب مالی تروریست ها بسته بشه باید حساب کل مردم ایران بسته بشه
      چون ترامپ به مردم ایران ملت تروریست گفته بود
      البت هستن در کشور مردم خودفروخته و بی غیرتی که عاشق ترامپ هستن
      که همشون باهم اندازه ی گونی سیب زمینی غیرت ندارن

    • یا علی

      اقا قانون پولشویی رو اجرا کنید تا رسوا بشن یه عده اختلاسگر مفت خور دزد انسان نما که همه ببینند چقدر پول مردم رفته حسابشان و پول مردم بدبخت رو ریختن توی حسابشون و دارن حال میکنن هرچی به اقتصاد این مملکت بشه اونا تازه پولدارتر میشن و خیالی براشون نیست اصلا حالیشون نمیشه تورم چیه
      ((پولشویی محاله توی این مملکت اجرا بشه))

    • م ر

      چوب دوسر نجس یا بعبارتی همان FATF

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج