۷۲۰۷۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ تأثیر آزادی زندانیان بر اقتصاد کشور

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: رئیس سازمان زندان‌ها گفت ٧٠‌درصد زندانیان جرایم غیرعمد زیر ٤٥‌سال هستند که می‎توانند پس از آزادی به اقتصاد کشور کمک کنند.

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: رئیس سازمان زندان‌ها گفت ٧٠‌درصد زندانیان جرایم غیرعمد زیر ٤٥‌سال هستند که می‎توانند پس از آزادی به اقتصاد کشور کمک کنند.

خیلی فکر خوبی است. من خیلی به این حرف رئیس سازمان زندان‌ها فکر کردم و دیدم کاملا درست می‌گوید. زندانیان عزیز پس از طی دوران محکومیت و بازگشت به جامعه از طریق زیر می‎توانند به اقتصاد کشور کمک شایانی کنند:

آزادی زندانیان عزیز و بازگشت‌شان به جامعه باعث افزایش حضور شهروندان و به دنبال آن افزایش ترافیک شهری خواهد شد. رشد ترافیک باعث می‌شود تعداد پلیس بیشتری جهت کنترل ترافیک استخدام شوند. همچنین افزایش ترافیک موجب بروز بیماری‌های عصبی، ریوی، قلبی و... می‌شود که همین امر تعداد شاغلان در شاخه‌های مختلف پزشکی را افزایش می‌دهد.

خروج عزیزان زندانی از زندان باعث رشد چشمگیر دفاتر پلیس+١٠ می‌شود. چرا؟ چون همه این عزیزان وقتی دنبال کار بگردند به اولین چیزی که نیاز دارند گواهی عدم سوءپیشینه است که توسط این دفاتر صادر می‌شود.

افزایش تعداد نانوایی‌ها نیز از دیگر دستاوردهای اضافه شدن جمعیت زندانی به اقتصاد کشور است. در این‌که زندانی‌ها وقتی در زندان هستند غذای کمتری می‌خورند هیچ شکی نیست. شما کیفیت غذای زندان را با خانه مقایسه کن. خب با آزاد شدن تعداد زیادی از زندانیان مصرف نان و برنج و غلات و گوشت و... می‌رود بالا. البته چون اکثرا از قشر کم درآمد جامعه هستند بیشتر میزان مصرف نان می‌رود بالا. بنابراین نرخ اشتغال در حوزه نانوایی‌ها اعم از شاطر و خمیرگیر و چانه گیر و ... می‌رود بالا.

آزادی این همه زندانی می‌تواند نوید روزهای کاری بهتری برای فعالان در حوزه کاغذ باشد. هر زندانی که از زندان خارج شود بعد از چند روز باید بگردد دنبال کار. بهترین جا هم صفحه آگهی‌های جست‌وجوی کار روزنامه‌ها است. اضافه شدن زندانیان بیکار به خیل بیکاران قبلی باعث می‌شود تعداد متقاضیان آگهی‌های کار و نیز فرم‌های استخدامی که روزانه توسط لشکر بیکاران تکمیل و تحویل می‌شود به صورت تصاعدی بالا برود. بنابراین تیراژ روزنامه‌ها می‌رود بالا و کار واردکنندگان و توزیع‌کنندگان و فروشندگان کاغذ و چاپخانه‌ها و توزیع و... رونق می‌گیرد و افراد بیشتری در این حوزه‌ها مشغول کار می‌شوند.

این موضوع به افزایش آمار اشتغال در حوزه دفاتر ثبت ازدواج و طلاق هم کمک می‌کند. از آن‌جا که اعتماد در کشور موج می‌زند و همه به بخشیدن عقیده دارند، پس قاعدتا دوستان زندانی به علت نداشتن سوءپیشینه نمی‎توانند کار پیدا کنند و بعد از مدتی خانه‌نشینی و تحمل بیکاری کم‌کم غرزدن‌های همسر شروع می‌شود. اگر در زندان باشند کسی از آنها انتظار ندارد بروند سر کار ولی وقتی بیرون هستند این موضوع پذیرفتنی نیست. بنابراین یواش‌یواش کار بالا می‌گیرد و طلاق گرفتن‌ها شروع می‌شود. این حجم گسترده از طلاق دفتر ثبت جدید نمی‌خواهد؟

رونق گرفتن کار طلافروشان و عرضه‌کنندگان سکه بهار آزادی هم رونق می‌گیرد چون زندانیان بخت‌برگشته باید تازه بیفتند دنبال تأمین مهریه همسرانشان.

این‌ها چند قطره از دریای تأثیر آزادی این زندانیان بر اقتصاد کشور بود. رئیس سازمان زندان‌ها آن چه ما در آینه نمی‌بینیم را در خشت خام دیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج