۷۲۰۷۲۸
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

با ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

در حالیکه انتظار می‌رفت با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان، قیمت خودروهای وارداتی کاهش یابد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید که حتی در صورت تخصیص کامل این ارز نیز قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

خبرگزاری ایسنا: در حالیکه انتظار می‌رفت با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان، قیمت خودروهای وارداتی کاهش یابد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید که حتی در صورت تخصیص کامل این ارز نیز قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

فرهاد احتشام‌زاد در پاسخ به اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مصوب دولت به واردکنندگان خودرو آغاز شده است؟ اظهار کرد: تاکنون تعداد بسیار کمی از واردکنندگان خودرو توانسته‌اند ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه حجم ارز تخصیص یافته به واردکنندگان خودرو به هیچ وجه پاسخگوی تقاضا نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از واردکنندگان خودرو در صف انتظار تخصیص ارز هستند زیرا در مصوبه دولت تصریح شده که ارز به نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان در اختیار تمام واردکنندگان قرار ‌گیرد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این باور عمومی که با تخصیص ارز رسمی (۴۲۰۰ تومانی) به واردکنندگان خودرو باید شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم زیرا واردکنندگان خودرو که پیش از این از ارز میانگین ۶۰۰۰ تومانی بازار آزاد برای واردات استفاده می‌کردند با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، هزینه‌های‌ ارز مصرفی آنها کاهش یافته است بنابراین متناسب با آن قیمت خودروهای وارداتی نیز باید کاهش یابد، اظهار کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت بلکه تنها باعث ثبات نرخ‌های فعلی می‌شود زیرا همزمان با افزایش نرخ ارز رسمی از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان، مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی واردات خودرو نیز از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان افزایش یافته که به معنای افزایش ۱۴ درصدی هزینه‌های واردات خودرو در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه با تخصیص ارز رسمی به واردکنندگان هزینه‌های واردات خودرو از ناحیه نرخ ارز مصرفی کاهش می‌یابد اما از آن سو شاهد افزایش مبنای گمرکی محاسبه حقوق و عوارض واردات خودرو هستیم که در مجموع می‌توان گفت افزایش پایه گمرکی با کاهش نرخ ارز مورد استفاده واردکنندگان جبران شده و در مجموع تغییری در قیمت خودروها نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی ملت بوق پسچی شد این ارز دولتی لعنتی چه وقت به درد میخوره این از ماشین این ازقیمت برنج بی کیفیت هندی که بالای صد تومان شده هرکیسه اون از قیمت روغن واقعا بیچاره شدیم ما مردم از نماینده های خوش خوراک مجلس میخوام چند دفعه دیگه پرچم امریکا رو اتیش بزنن مگه مشکلاتمون اینطوری حل بشه

    • بدون نام

      بخوربخوره‌داداش‌شماهم‌بخورید

    • بدون نام

      به شما ارز مفتی هم بدن باز باید افزایش قیمت بدهید . چون جاداره

    • ir motori

      چی ارزون شده که بخاد اتومبیل ارزون بشه

    • بدون نام

      این مثلا انجمن ها شدند قاتل مردم , بقول خود این جناب رئیس انجمن 14 درصد افزایش نرخ گمرک داشتید پس چرا خودروها را 100 درصد افزایش قیمت دادید؟؟؟ خدا کمرتون رو بشکنه که کمر مردم رو شکستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج