جاباما
۷۲۰۸۵۶
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

فست فود‌های خانگی خوشمزه (۳)

در این سری مطالب با ۲۰ نوع فست فود که با سوسیس و کالباس سالم آماده می‌شود آشنا می‌شوید. میتوانید از سوسیس و کالباس خانگی استفاده کنید.

وب سایت سرآشپز پاپیون: وقتی صحبت از فست فود به میان می آید سریع تصویری از یک غذای چرب و چیلی پر از سوسیس و کالباس جلوی چشممان نقش می بندد و وجدانمان به درد می آید که این ها غذاهای سالمی نیستند و جز ضرر برای بدن چیز دیگری به ارمغان نمی آورند .

اما همه می‌دانیم که دلیل مضر بودن فست فودها استفاده از سوسیس کالباس‌های نامعتبر و پرادویه و استفاده مکرر از روغن برای سرخ کردن است. ما هم که تمام سعی مان را می کنیم که مواد اولیه را معتبر و سالم تهیه کنیم، پس می توانیم مجوز پخت فست فود خانگی را همین جا صادر کنیم تا هم دل خودمان خوش شود، هم دل بچه هایمان که مدتهاست به خاطر سخت گیری های ما کمتر اجازه دارند لب به فست فود بزنند شاد می شود.

در اینجا با ۲۰ نوع فست فود که با سوسیس و کالباس سالم آماده می شود آشنا میکنیم. میتوانید از سوسیس و کالباس خانگی استفاده کنید.

11) سالاد سیب زمینی و کالباس

فست فود‌های خانگی خوشمزه (۳)

۳ عدد سیب‌ زمینی بزرگ آب‌پز را مکعبی خرد کنید. ۲ پیمانه کالباس خرد شده، همین مقدار خیارشور خرد شده و ۱پیمانه کرفس ریز خرد شده را هم به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. در کاسه‌ای دیگر سس را درست کنید.

۱ پیمانه سس مایونز، ۳ قاشق آبلیموی تازه، ۱ قاشق سس خردل، کمی نمک و فلفل را خوب با هم مخلوط کنید و به مواد بیفزایید. خوب هم بزنید تا همه مواد سالاد به سس آغشته شوند.
بسته به سلیقه‌تان می‌توانید مواد دیگری مثل پیازچه، شوید، جعفری یا گشنیز خرد شده به سالاد اضافه کنید. اگر می‌خواهید کالری این غذا کم شود، مقدار مایونز را کم کنید و به جای آن ماست سفت بیفزایید.

۱۲ ) پیش غذای رنگارنگ

فست فود‌های خانگی خوشمزه (۳)

۵ عدد کدو سبز را خوب بشویید و از درازا به دو نیمه برش بزنید. با یک قاشق چایخوری کمی از داخل کدوها را خالی کنید تا به شکل قایق در بیایند. در یک قابلمه مقداری آب و یک قاشق چایخوری نمک بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید.

کدوها را به مدت ۱ دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد بیرون بیاورید و در سینی فر بچینید. در یک کاسه ۱ پیمانه کالباس خرد شده، نصف پیمانه فلفل دلمه‌ای نگینی شده، همین مقدار قارچ خرد شده و حلقه‌های زیتون را با یک پیمانه پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید.

داخل کدوها را با این مواد پر کنید و رویشان را کمی روغن زیتون بپاشید. سینی را در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. در حدی پیش غذا را حرارت بدهید که پنیر آب شود. اگر دوست دارید روی پنیر برشته شود آنها را از بالا هم حرارت دهید.

13 ) ساندویچ ژامبون و آووکادو

فست فود‌های خانگی خوشمزه (۳)

به تعداد دلخواه نان تست ساده یا سبوس‌دار روی سطح صاف و تمیزی بگذارید. دو عدد آووکادوی متوسط رسیده را از وسط نصف کنید و گوشت آن را با قاشق درآورده و در کاسه‌ای بریزید. کمی پودر زیره، دارچین، نمک و فلفل قرمز به آن افزوده و آووکادو را با چنگال با ادویه‌ها مخلوط کنید.

از این مخلوط روی نیمی از نانها بمالید. دو ورق ژامبون روی هر نان بگذارید و ساندویچ را با گذاشتن یک ورقه پنیر فرآوری شده تکمیل کنید و بعد از گذاشتن یک نان تست روی آن، نانها را با فرو کردن یک خلال دندان به هم ثابت و سرو کنید.

14 ) پاستای اسفناج و ژامبون خامه ای

فست فود‌های خانگی خوشمزه (۳)

یک کیلو اسفناج را پاک کنید، بشویید و بدون آب در قابلمه‌ای بریزید تا بخارپز شوند. در تابه‌ای کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. ۱ عدد پیاز ریز شده را در تابه تفت دهید. اسفناجهای پخته را ساطوری کنید و با کمی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید.

در آخر نیم کیلو کالباس خرد یا خلال شده هم به تابه اضافه کنید و همراه دیگر مواد تفت دهید. حرارت را خاموش کنید. یک بسته پاستای ۵۰۰ گرمی را به روش معمول در آب جوش بریزید و بپزید. بعد از نرم شدن آنها را در آبکش بریزید و از رویشان آب سرد رد کنید.

در قابلمه‌ای بزرگ ۲ پیمانه شیر بریزید، روی حرارت متوسط بگذارید. یک قالب ۵۰ گرمی کره، یک بسته ۲۰۰ گرمی پنیر خامه‌ای، کمی نمک، فلفل، پودر سیر و پودر پیاز اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکنواخت و سس مانند شوند. مایه اسفناج و پاستاها را هم به این قابلمه اضافه کنید و پس از مخلوط و گرم شدن، غذا را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

15 ) رول بادمجان با طعم ژامبون

فست فود‌های خانگی خوشمزه (۳)

سه عدد بادمجان قلمی را بشویید و به صورت طولی و نازک ورقه کنید. آنها را یک ربع در محلول آب و نمک بخیسانید. بعد از این مدت خشک‌شان کنید و در تابه رژیمی چرب شده با روغن زیتون گریل کنید و بپزید.

در این فاصله در تابه‌ای ۳۰۰ گرم پنیر ریکوتا (یا خامه‌ای) بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. ۲ پیمانه ژامبون خرد شده را به همراه کمی پودر زیره، پودر سیر و نصف پیمانه پودر پنیر پارمسان به آن افزوده و دایم هم بزنید تا مثل سس یکنواخت و غلیظ شوند.

از این مواد روی هر ورقه بادمجان کباب شده بریزید و بادمجان را رول کنید. با یک خلال دندان رول را ثابت کنید. همه رولها را آماده کنید و در ظرف دلخواه بچینید. کمی روغن زیتون بودار روی آنها بپاشید. با برگ تازه نعنا تزیین و سرو کنید.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا عکس نداره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج