۷۲۰۸۸
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

افشاگری بی سابقه محرم نویدکیا

محرم نویدکیا کم مصاحبه می کند اما معمولا وقتی پای مصاحبه می نشیند با صراحت مواضعش را اعلام می کند و پای آن هم می ایستد. کاپیتان سپاهان در گفتگو با «گل» از جدایی از سپاهان می گوید

افشاگری بی سابقه محرم نویدکیا
روزنامه گل:

محرم نویدکیا کم مصاحبه می کند اما معمولا وقتی پای مصاحبه می نشیند با صراحت مواضعش را اعلام می کند و پای آن هم می ایستد. کاپیتان سپاهان در گفتگو با «گل» از جدایی از سپاهان می گوید که می تواند سونامی از اتفاقات و اخبار را از سمت اصفهان به راه بیندازد، چرا که با رفتن جباری امید هواداران این تیم به بازگشت او معطوف بود. او می خواهد دریافتی هایش را به سپاهان برگرداند تا متهم به گرفتن پول و بازی نکردن نشود.

خیلی وقت است که سکوت کردی و در این مدت که سپاهان درگیر اتفاقات و چالش های گوناگونی بود، کاپیتان تیم را کم حرف تر از همیشه دیدیم. چرا؟

- خودتان می دانید که من اهل مصاحبه نیستم. زیاد دوست ندارم روی جلد روزنامه ها یا در تلویزیون باشم چون فکر می کنم که این فوتبال اینقدرها هم احتیاج به حرف زدن ندارد و اگر کسی می تواند باید عمل کند نه اینکه حرف بزند.

خودت فکر می کنی که تا چه حد اهل عمل کردن هستی تا حرف زدن؟

- فقط همین را می دانم تا جایی که توانستم سعی کردم به سپاهان کمک کنم و این کار را با تمام وجود انجام دادم و ممکن است در این مدت کسانی هم از من دلخور شده باشند ولی برای من کلیات و آینده سپاهان مهم است نه جزییات آنه.

خب پس چرا سعی نکردی با صحبت کردن درخصوص اخبار و بعضا شایعاتی که پیرامون تو و این تیم شنیده می شد، حواشی را از پیرامون آن پس بزنی؟

- مثلا چه شایعات و اخباری؟

می گفتند علیرضا رحیمی به خاطر اینکه دنبال این بود تا خود را جایگزین زلاتکو کرانچار کند، مجبور به ترک سپاهان شد؟

- این جریان آنطور که می گفتند نیست.

پس رحیمی واقعا دنبال این بود که تو را سرمربی سپاهان کند؟

- بله، یک روز ایشان با من جلسه گذاشتند و به من پیشنهاد جانشینی کرانچار را دادند. من هم قبولنکردم و گفتم خودم کسی بودم که اول فصل از این مربی حمایت کردم. حالا چطور می توانم پیشنهاد جانشینی اش را قبول کنم.

تو پیشنهادش را قبول نکردی اما با این حال این مدیر رفتنی شد؟

- ایشان آن روز خیلی اصرار کردند که پیشنهادشان را قبول کنم. حتی با ناراحتی گفتند که سپاهانی نیستم و به دروغ ادعا می کنم این تیم را دوست دارم. گفتم سپاهان را دوست دارم و در جوابم عنوان کردند که اگر اینطور است پیشنهادشان را قبول کنم چون به صلاح تیم می دانستند. چون معتقد بودند با نفراتی که در اختیار داشتیم راحت می توانستیم قهرمان شویم و فقط به یک شوک نیاز داشتیم. البته این را هم بگویم که اگر قرار بود آن پیشنها را قبول کنم یک شرط داشتم.

چه شرطی؟

- شرطم این بود که باید رییس کارخانه و تمام اعضای هیات مدیره کتبا از من خواسته و همگی پای آن درخواست را امضا کنند. آقای رحیمی هم گفتند کهس رمربی شدن من به صلاح سپاهان است و اگر هیات مدیره قبول نکردند خودشان می روند. همان روز به ایشان گفتم که این اصلا منطقی نیست اما ایشان دنبال وارد کردن یک شوک بزرگ به تیم بودند و عقیده داشتند که اگر با برکناری کرانچار موافقت نشود، با رفتن خودش این شوک را وارد می کند.

که می توان گفت این شوک را هم وارد کرد چرا که سپاهان در ۴ بازی اخیرش توانست به سه پیروزی و یک تساوی دست پیدا کند.

- نمی دانم که آیا می شود اسم این را شوک گذاشت یا خیر. در هر صورت ایشان رفتند و حالا با مدیریت جدید کارمان را دنبال می کنیم.

به نظرت با ترابیان، مدیرعامل جدید می توانید آینده روشنی را برای خودتان متصور شوید؟

- نمی دانم. امیدوارم که موفق شوند. توقعات از سپاهان بالا رفته است و مردم از این تیم فقط قهرمانی می خواهند. این را باید بگویم که اداره یک چنین باشگاه هایی کار سختی است و کار هر کسی نیست، چون خیلی ها آمدند و نتوانستند به موفقیت برسند حتی با صرف هزینه های گزاف و میلیاردی!

مثلا؟

- به طور مثال پرسپولیس ۳ سال است که با صرف هزینه های گزاف تیم می بندد اما در ۲ سال گذشته که نتوانسته به جایی برسد تا ببینیم در سال سوم چکار می کند. به نظر من فوتبال فقط پول، تجربه، ورزشی یا سیاسی بودن نیست. در فوتبال تمامی این فاکتورها را باید به اندازه کافی داشته باشی تا بتوانی موفق شوی و امیدوارم ما مثل پرسپولیس نشویم.

حالا به نظرت رحیمی در مدت زمان مدیریتش در سپاهان توانست انتظارت را برآورده کند؟

- به هر حال هر کسی در کار خود یک شیوه و روشی دارد که شاید برخی موافق بعضی از روش های آن شخص باشند و عده ای دیگر مخالف یکسری از راهکارها و روش های کاریش. من هم شاید بعضی از روش ها و اصول های مدیریتی آقای رحیمی را دوست و قبول نداشتمولی خب این روش او بود اما یک چیزی را کاملا مطمئن بودمو این بود که آقای رحیمی مدیر کاملا سالمی بودو به سلامتش شک نداشتم.

آقای ترابیان پس از قبول کرسی مدیرعاملی سپاهان عنوان کردند آمده اند تا مشکلات مالی را سر و سامان بدهند و تیم های منحل شده را دوباره تشکیل بدهند. درخصوص این ادعای ترابیان چه صحبتی داری؟

- درخصوص تیم های منحل شده تا جایی که من در جریانم تمام اعضای هیات مدیره موافق آن بودندو نه فقط شخص آقای رحیمی و این اقدام هم در راستای کاهش هزینه ها و به دنبال آن پرداخت بدهی ها صورت گرفت. در مورد مسائل مالی هم نمی دانم که دقیقا منظورشان چه بوده و شاید به قرارداد من اشاره داشتند.

منظورت چیست؟ مگر قرارداد تو مشکلی دارد؟

- زمانی که برای مداوای پایم به آلمان رفته بودم آقای رحیمی به من گفتند که هیات مدیره قراردادم را امضا نمی کنندو می گویند چرا با بازیکنی که مصدوم است، قرارداد امضا کرده اید؟ ظاهرا آقای رحیمی هم در دفاع از من عنوان کرده که من فصل گذشته و یک نیم فصل با درد و آمپول برای تیم بازی کردم و این انصاف نیست.

مگر مبلغ قراردادت اینقدر سنگین بوده که با امضای آن موافقت نکرده اند؟

- قرارداد من سنگین بود ولی به سقف باشگاه نرسیده بود. من نه امسال که هیچ سالی گرانترین بازیکن سپاهان نبودم و همیشه جزو نفرات سوم یا چهارم بودم و این فصل هم فکر کنم جزو نفرات ششم یا هفتم بودم.

و یا اطلاع از این موضوع، پس از جراحی سنگینی که داشتی با عصا در تمرینات و کنار تیم بودی.

- من به خاطر شخص خاصی یا پول دنبال سپاهان نمی رفتم. به خاطر تیم، دوستانم و کادر فنی بود که همراه تیم می رفتم و فکر می کردم شاید با این کار کمک کوچکی به تیم بکنم تا بتوانیم نتایج خوب بگیریم و مردم اصفهان را خوشحال کنیم.

نمی خواهی پیرامون این قضیه با ترابیان صحبت کنی؟

- من هرگز به خاطر پول از کسی کمک نمی گیرم.

افشاگری بی سابقه محرم نویدکیا

اما بعد از این همه سال زحمت برای سپاهان و حق آب و گلی که در این تیم داری، این شیوه برخورد با تو درست نیست.

- به خاطر اینکه امضا با یک بازیکن مصدوم، یک نقطه تاریک در کارنامه مدیریتی آقای رحیمی است، طی همین مصاحبه به باشگاه سپاهان اعلام می کنم که تمام قرارداد یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی ام را به خاطر آقای رحیمی به سپاهان می بخشم.

واقعا تصمیم به انجام چنین کاری داری؟

- من یا حرفی را نمی زنم یا وقتی بزنم آن را عملی می کنم.

پس می خواهی تمام پولی که تاکنون از باشگاه دریافت کردی را پس بدهی.

- تاکنون کل دریافتی من از باشگاه 291 میلیون تومان بوده است. پس از کسر هزینه های جراحی ام در سال 87 و 92 و دو سال مالیاتم که به عهده باشگاه بوده، تسویه کرده و باقی مبلغ را به باشگاه بازمی گردانم و قراردادم را فسخ می کنم. این در حالی است که قرارداد من در فدراسیون موجود است و می توانم کل مبلغ قراردادم را از سپاهان بگیرم ولی به خاطر آقای رحیمی مبلغ قراردادم را می بخشم.

یعنی این فسخ قراردادت به معنای خداحافظی از فوتبال است؟

- نه، هرگز سپاهان را به خاطر پول یا ناراحتی ترک نمی کنم چون بعد از خانواده ام، سپاهان با ارزش ترین چیزی است که در زندگی ام دارم. جراحی سنگینی داشتم و مشخص نیست که چه زمانی می توانم بازی کنم. چون مشخص نیست که چه زمانی می توانم بازی کنم. چون مشخص نیست قراردادم را فسخ کرده و هر زمان که بتوانم بازی کنم قرارداد جدید امضا می کنم تا پول اضافه ای به من ندهند! چرا که من سر سفره یک کارگر بزرگ شدم و هرگز نان با منت سر سفره خانواده ام نمی گذارم.

شنیده ایم که پس از رفتن رحیمی همچنان تو رابط میان بازیکنان و مسئولان باشگاه هستی.

- چرا نباید باشم؟ همانطور که گفتم من به خاطر اشخاص کاری انجام نمی دهم. سعی کردم بعد از رفتن رحیمی هم رابط باشم تا بتوانم مشکل بازیکنان را حل کنم. فقط سر قرارداد شهاب گردان مشکلی پیش آمده که قول دادم مشکلش را حل کنم که با چهار ماه تاخیر شرمنده شهاب شدم.

می گویند که در جریان جباری هم تو واسطه شدی و میانجیگری کردی تا مشکل این بازیکن حل شود و به قطر برود.

- من فقط یک رابط بودم که سعی کردم این کار را به خوبی انجام بدهم که خدا را شکر مشکل هم حل شد.

آیا صحت دارد به خاطر اینکه ضمانت جباری را کرده ای، باشگاه از تو یک چک 50 میلیون تومانی گرفته است؟

- در این خصوص حرفی ندارم چون به اصول باشگاه احترام می گذارم.

این اصول باشگاه است که از کاپیتان چندین ساله خود چک بگیرند آن هم بابت تضمین یک بازیکن دیگر؟

- گفتم که در این باره حرفی نمی زنم چون هر چه بوده اصول باشگاه بوده است. یک مسئله درون تیمی و خانوادگی است.

با توجه به حواشی که جباری برای سپاهان به وجود آورد، اصلا فکرش را نمی کردیم که از این بازیکن حمایت کنی.

- درست است که بابت ترک سپاهان از جباری ناراحت هستم ولی او هم یک ورزشکار است درست مثل خودم و به قول قدیمی ها اگر گوشت هم را بخوریم، استخوان هم را دور نمی ریزیم!

در حال حاضر شرایط تیم تان چطور است؟

- خدا را شکر شرایط خوبی داریم و روز به روز هم بهتر می شویم. اگر بتوانیم پس از این تعطیلی لیگ هم مثل چهار بازی اخیرمان نتیجه بگیریم که شرایطمان ایده آل تر هم می شود. به امید روزی که جام قهرمانی لیگ را روی دستان سپاهانی ها ببینم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همچين نوشتي وتيتر زدي افشاگري بيسابقه كه فكر كردم چي گفته حالا . امان از دست شماها!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      درود بر اين مرد فداكار و صادق

    • میثم

      محرم کجائی که تیم 2تا پاس به مهاجما نمیرسونه.ما که هیچ وقت جباری رو نمیبخشیم.محرم چرا از نقش جهان نمیگی.

    • ماندانا

      بازیکن همیشه مصدوم بهتره بره دنبال همون بساز بفروشی

    • بدون نام

      محرم نویدکیا کارش درسته و تا حالا نشون داده مثل خیلی های دیگه اهل باندبازی و مسائل پشت پرده ی این فوتبال کثیف کثیف نیست...

    • علی

      گلهای شانسی می زدی ولی بازیکن بامعرفتی بودی انشاالله سالم بمونی.

    • ماندانا

      بازیکن همیشه مصدوم بهتره بره دنبال همون بساز بفروشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج