۷۲۰۹۳۳
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

بطحایی: تمرکز گرایی دیگر تمام شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد گفت: تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد گفت: تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.

سید محمد بطحایی در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد با تاکید بر اینکه تا مدرسه به سطح قابل قبولی از کیفیت و انتظارتی که از آن توقع می‌رود نرسد حتما اقدامات دیگر در حوزه تحول با شکست روبرو خواهد شد گفت: شاید تلاشهایی که تا پیش از این و از دهه ۶۰ در عرصه تحول آفرینی انجام شده بسیار قابل توجه بوده اما عمدتا با شکست مواجه شده و یکی از علل این است که به رکن مهم مدرسه بی‌توجهی کردیم.

وی افزود: حتی اگر بهترین فضاهای آموزشی را بسازیم و بهترین تجهیرات را فراهم و در مدارس استاندارد خود جای دهیم و بهترین برنامه‌های درسی را طراحی کنیم اما تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمانی که اهمیت مدرسه از ادارات آموزش و پرورش بیشتر نشود باور کنید نسل ها می آیند و باز به فکر تحول در این نظام خواهند بود گفت: هیچ‌کجا مدارس تا این حد در سطح اجرا کننده محض باقی نمی‌مانند. ما واو به واو امور را بخشنامه می‌کنیم و به مدرسه می‌دهیم و گویی افرادی که در مدرسه‌اند افرادی کر و کور و گنک‌اند که باید دستشان را بگیریم و راه ببریم. مشخص است در چنین فضایی نمی‌توانیم در دنیای پیچیده‌ای که به سرعت در حال تغییر است پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: در چنین فضایی مدرسه ما به یک محیط کاملا فرسایشی و کسل کننده تبدیل می‌شود، قرار است این مدرسه دانش آموز را به مراحلی از حیات طیبه برساند؟ شک نکنید دانش آموز تراز انقلاب از چنین مدرسه ای بیرون نمی آید. مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد.

بطحایی از تلاش‌های جهاددانشگاهی قدر دانی کرد و گفت: اگر به سراغ موسسه‌ای به جز جهاد دانشگاهی می‌رفتیم طراحی این پروژه دو سه سال زمان می‌برد اما جهاددانشگاهی تجارب خوبی داشت و به ما کمک کرد تا آن را به مرحله اجرا برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم پایلوت طرح در سه استان تهران، ‌شهرستانهای تهران به گونه‌ای پیش برود که از اول مهر با استقبال خوبی روبرو و توسعه یابد. اکنون در حوزه منابع انسانی ما، متعهدترین و دلسوزترین کارکنان ما مدیران مدارس هستند. در سطح استان ها به مدیران مدارسی برمی‌خوریم که از جهات مختلف افراد پرتوان و شایسته‌ای هستند. امیدواریم این طرح به سرعت زمینه‌های تحول را فراهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      آقای وزیر از کدام تحول و تجهیزات حرف میزنند، بنده با ۲۳ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس؛ در کلاسها و مدرسه ای هستم که صندلی دبیر در کلاس برا نشستن، ندارن؛ خوزستان شهرستان دشت آزادگان سوسنگرد

      پاسخ ها

      • هادی قسمتی

        آقای وزیر فقط وزیر وزارتخانه ی از مدارس ومعلمین هیچ اطلاعی نداره متاسفانه

    • علی

      کر و لال.............شایدم همینجوره وقتی خروجی رو نگاه میکنیم....

    • عنقا

      حالا کی تمرکز کنه معلم یادانشاموز حالا اگر دانشاموز چراابید کتک بخوره تمکرکز رو چیبزاه من اینجوری متوجه شدم

    • بدون نام

      سلام آقای وزیر من ازتهران هستمدرک لیسانس هستم من خدمتگزارهستم چرااقای وزیرماراراتغییرسمت نمیده من ازبرج 6/6/سال 96تصادف کردم ترقوه من شکست وجمجمه من ازسه جا ترک خورد وقادرنیستم من خدمتگزاری کارکنم ازشما وزیرمحترم خواهش میکنم بامساعدت اینجانب موافقت کنید من منتظر خبرشماهستم

    • مجتبی

      من سال 95 مدرک لیسانس گرفتم من درسال 94بعلت بلندکردن فرش ازگردن دچار دیسک گردن شدم وسال 96بعلت تصادف ازناحیه ترق قوره وجمجمه من شکسته است ازوزیرمحترم اموزش وپرورس خواهش میکنم باتغییرسمت اینجانب دستورمساعدت بکنند من منتظرم

    • مجتبی

      باسلام به وزیر اموزش وپرورش من خدمتگزارهستم من مدرک لیسانس مدیریت برنامه ریزی دارم من سال 94بعلت دستورمدیریک فرش بلندکردم دچارسانحه ازگردن شدم ودرسال 96بعلت ازمحل کارامدن به خونه تصادف کردم ازناحیه ترقوه وجمجمه من شکست ودیگه قادربه انجام کارنیستم ازوزیرمحترم درخواست میکنم باتغییر من دستورفرمایندتا مساعدت کنند باتشکر

    • میکاییل

      مجتبی جان هرچند لیسانس گرفتی ولی جمله ها راکه نوشنی درحد پنجم ابتدایی هم نیست به نظر بنده از مدیرشکایت کن او به چه حقی گفته فرش را بردار باید خودش جابجا می کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج