جاباما
۷۲۱۱۶۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جنگ آمریکا با چین متوقف می‎شود؟

چین قول داده خریدش از امریکا را به طور قابل توجهی افزایش دهد، اما کارشناسان و مقامات ارشد می گویند که مشکلات کلیدی هنوز حل نشده است.

خبرگزاری تسنیم: ایالات متحده و چین در مرحله رسیدن به جنگ تجاری متوقف شده اند. حالا قسمت سخت ماجرا فرارسیده است. سی ان ان مانی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

پس از مذاکرات در سطح بالا در واشنگتن، دو اقتصاد بزرگ جهان تهدید های تعرفه ای را به حالت تعویق درآورده اند. در همین حال آنها سعی می کنند با مسایلی که باعث درگیری های اخیر شده، کنار بیایند.

چین قول داده خریدش از امریکا را به طور قابل توجهی افزایش دهد، اما کارشناسان و مقامات ارشد می گویند که مشکلات کلیدی هنوز حل نشده است.

به همین دلیل هم کارشناسان معتقدند بعید است این ماجرا پایان تنش دو کشور باشد. در این گزارش، مشکلاتی که احتمالا به وجود می آید، آورده شده است:

1- ادعاهای امریکا درباره سرقت فناوری توسط چین به کجا می رسد؟

تهدید امریکا برای اعمال تعرفه های سنگین به مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار روی کالاهای چینی از نتیجه تحقیق درباره چگونگی استفاده چین از تکنولوژی امریکا به دست آمد.

این موضوع شامل شرکت های امریکایی می شد که در عوض دسترسی به بازار بزرگ چین، تحت فشار قرار گرفته اند تا اسرار فناوری خود را در اختیار چینی ها قرار دهند.

امریکایی ها می خواهند تغییراتی در این زمینه انجام شود تا انتقال فناوری اجباری به منظور انجام تجارت در چین رخ ندهد. رابرت لایتیزر، نماینده تجاری امریکا می گوید: ده ها میلیون شغل امریکایی می تواند به این دلیل در خطر باشد.

مقامات امریکایی به ویژه در مورد برنامه های صنعتی چین از جمله «ساخت ۲۰۲۵» (Made in ۲۰۲۵) نگران هستند. دراین برنامه صدها میلیون دلار برای صنایع پیشرفته مانند رباتیک، خودروهای الکتریکی و کامپیوتری سرمایه گذاری شده. هدف چین از این اقدامات تبدیل شدن به رهبر جهان در این زمینه ها است.

اما کارشناسان درباره موافقت چین با تغییر این برنامه ها با شک و تردید نگاه می کنند. چین خود را مرکز اصلی توسعه اقتصادی می داند.

به گفته کارشناسان، این طرح چین برای برنده شدن در آینده است. به همین دلیل هم قبول آن مورد تردید قرار گرفته است.

2.آیا امریکا می تواند شکاف تجاری با چین را کاهش دهد؟

تعهد چین این است که خرید کالا و خدمات امریکایی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اما کارشناسان نسبت به این موضوع هم شکاک هستند. به گفته آنها تقاضای ایالات متحده برای کاهش تراز تجاری ۲۰۰ میلیارد دلاری «عملا غیرممکن است».

برای این منظور، یک تیم امریکایی برای تهیه جزییات افزایش خرید چینی ها در زمینه هایی مانند انرژی و کشاورزی به این کشور سفر خواهد کرد.

موسسه آکسفورد پیش بینی کرده است که با اضافه شدن خطرات احتمالی، کسری تجاری امریکا به دلیل اقدامات دولت ترامپ برای کاهش مالیات و افزایش هزینه ها با بقیه جهان در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

3.چه اتفاقی برای ZTE می افتد؟

وزارت بازرگانی ایالات متحده ZTE را از خرید قطعات حیاتی اش از شرکت های امریکایی منع کرد. این ماجرا باعث عدم اطمینان از سرنوشت شرکت فناوری ZTE شد.

پکن در طول مذاکرات تجاری با واشنگتن برای لغو این ممنوعیت فشار می آورد. چین می گوید این شرکت کارخانه های خود را متوقف کرده است.

مقامات امریکایی هم می گویند این ممنوعیت به این دلیل اعمال شد که ZTE اعتراف کرده تحریم های ایران و کره شمالی را نقض کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج