جاباما
۷۲۱۲۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مدال‌دار المپیک در قفس توری

سعيد عبدولي اين روزها به سوژه‌اي مهم براي رسانه‌هاي ورزشي کشور تبديل شده است؛ فرنگي‌کار پرحاشيه‌اي که از هفته پيش تاکنون داغ‌ترين اخبار کشتي ايران مربوط به اوست.

روزنامه شرق: سعيد عبدولي اين روزها به سوژه‌اي مهم براي رسانه‌هاي ورزشي کشور تبديل شده است؛ فرنگي‌کار پرحاشيه‌اي که از هفته پيش تاکنون داغ‌ترين اخبار کشتي ايران مربوط به اوست. اول؛ درگيري و کتک‌کاري او و برادرانش در مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم ملي، بعد محروميت يک‌ساله‌اش (شش ماه قطعي - شش ماه تعليقي) از تمامي ميادين و حالا هم خبر مبارزشدن او در قفس؛ خبري که باعث غافلگيرشدن خيلي‌ها شده است؛ از اهالي کشتي گرفته تا عموم مردم. به نظر مي‌رسد محروميت طولاني‌مدت نفر سوم المپيک ۲۰۱۶ ريودوژانيرو، او را بر آن داشته تا در سال‌هاي پاياني عمر قهرماني‌اش، چنين تصميمي بگيرد و به رشته «ام‌ام‌اي» ورود کند.

البته برخي‌ها معتقدند عبدولي به دليل داشتن روحيه‌اي خشن، ممکن است حضور موفق‌تري در اين رشته رزمي در مقايسه با کشتي فرنگي داشته باشد. در اين چند سال اخير زماني نبوده که مسابقه‌اي براي فرنگي‌کاران برگزار شود و اسمي از اين کشتي‌گير جنجالي برده نشود؛ از کشتي‌هاي هجومي‌اش گرفته تا اعتراض به رأي داوران و به‌زبان‌آوردن الفاظ رکيک روي تشک کشتي. نمونه‌اش، جمله‌ معروفي که در المپيک ريو به زبان آورد و واکنش‌هاي منفي زيادي را به دنبال داشت. اين کشتي‌گير انديمشکي همواره معتقد است با توجه به داشتن مدال المپيک و جهاني در کارنامه‌اش نبايد در مسابقات انتخابي حاضر شود. همين طرز فکر باعث شده تا روي تشک به درگيري با داوران و حريفان مشغول شود و کشتي‌گرفتن از يادش برود.

اتفاق بدتر اينکه کشتي‌هاي خشن او حالا الگويي هم براي برادرانش شده است. بعد از جنجالي که سعيد در رقابت‌هاي انتخابي به راه انداخت، سامان و کرامت عبدولي نيز جداي از مشارکت در بزن‌بزن با رقيب برادر بزرگ‌ترشان (ايمان انصاري) در رقابت با رقباي خود، هرکدام پرخاشگري و درگيري‌هاي عجيب‌و‌غريبي داشتند که در نهايت منجر به ناکامي هر سه برادر شد.

حالا از گوشه‌وکنار خبر مي‌رسد که عبدولي در آستانه ۳۰ سالگي تصميم گرفته که مبارز شود. او مي‌خواهد راه امير علي‌اکبري را رفته و به رشته «ام‌ام‌اي» روي بياورد. علي اکبري، هم‌دوره قديمي سعيد در تيم ملي فرنگي بود که او نيز بعد از محروميت مادام‌العمرش به‌خاطر دوپينگ سمت اين رشته رفت. عبدولي چندروزي است که بعد از خبر محروميت يک‌ساله‌اش، تمريناتش را در «ام‌ام‌اي» شروع کرده. قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ درباره چگونگي ورودش به رشته رزمي «ام‌ام‌اي» مي‌گويد: «چندروزي است که تمرين را در اين ورزش شروع کرده‌ام. مي‌خواهم در اين ورزش خوش بدرخشم. الان در شهر خودم تمرين بوکس انجام مي‌دهم تا فعلا از دوستان و آشنايان و بچه‌محل‌هاي خودم کتک بخورم تا ببينم چه زماني مي‌توانم به فرم مسابقه برسم. من کتک‌خورده عالم و آدم هستم. هيچ‌کس را نزدم و هميشه کتک خورده‌ام. حالا هم که مي‌خواهم بروم MMA کتک بخورم».

او از علي‌اکبري که به يکي از مدعيان و قدرت‌هاي «ام‌ام‌اي» دنيا تبديل شده، مشاوره مي‌گیرد تا تمريناتش را بهتر پيش ببرد: «با امير علي‌اکبري صحبت کردم. راهنمايي کرد و حالا مي‌خواهم که به طور جدي اين ورزش را دنبال کنم. من قرار نيست نيمه‌کاره اين ورزش را رها کنم. تا انتها اين ورزش را ادامه مي‌دهم». جالب اينکه عبدولي هنوز حضور روي تشک کشتي را از تفکراتش خارج نکرده و مي‌گويد قصد خداحافظي ندارد. حسرت مدال طلاي المپيک به دلش مانده و مي‌خواهد هرجور شده به آن مدال برسد؛ آرزويي که رسيدن به آن در ۳۰ سالگي نمي‌تواند آسان باشد: «کشتي را کنار نمي‌گذارم. در کنار کشتي مي‌خواهم اين ورزش را هم انجام بدهم. هنوز قرار نيست وارد مسابقات داخل قفس شوم. فعلا بايد چندوقتي دوره‌هاي آموزشي را پشت‌سر بگذارم و بعد درباره ورود به مسابقات تصميم بگيرم. فعلا به کشتي فکر مي‌کنم. تمرين مي‌کنم تا از فرم خارج نشوم و آماده باشم. نزديک مسابقات جهاني يک‌بار ديگر درخواست مي‌دهم، اميدوارم که آن‌موقع بپذيرند. مي‌توانم با يک برنامه‌ريزي خوب دوباره به اوج برسم. من تازه ۲۸ سال دارم و دو سال ديگر (المپيک ۲۰۲۰ توکيو) هم ۳۰ ساله مي‌شوم که براي اينکه بخواهي طلاي المپيک را بگيري، خيلي سن زيادي نيست». سعيد عبدولي در حالي از فعاليت در هر دو رشته کشتي و ام‌ام‌اي حرف مي‌زند که وزارت ورزش و جوانان به‌تازگي بيانيه‌اي داده، مبني‌بر اينکه افراد حاضر در ورزش حرفه‌اي و قهرماني در صورت ورود به اين رشته‌ها ديگر نمي‌توانند به تيم ملي برگردند يا اينکه نمي‌توانند هم‌زمان در هر دو رشته فعاليت کنند. سعيد عبدولي بدون‌ترديد يکي از استعدادهاي خوب کشتي فرنگي ايران در زمان خودش بوده که افتخارات زيادي هم به دست آورده، اما اصرار او بر ادامه رفتارهاي خشن و غيرحرفه‌اي باعث شد كه او از مسير قهرماني دور شود. عبدولي در انتخابي تيم ملي براي هميشه اخلاق را باخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج