۷۲۱۲۴۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

عماد افروغ: اعتراضات دی ماه، ربطی به برجام ندارد

عماد افروغ گفت: اعتراضات دی‌ماه ربطی به برجام ندارد. این اعتراضات یک اعتراض اقتصادی و بحق هم هست. شما آمارها و ارقام را نگاه کنید، به شاخص‌های نابرابری اقتصادی و شکاف طبقاتی توجه کنید، اینها به مردم منتقل می‌شوند و مردم حس می‌کنند.

خبرآنلاین: عماد افروغ گفت: اعتراضات دی‌ماه ربطی به برجام ندارد. این اعتراضات یک اعتراض اقتصادی و بحق هم هست. شما آمارها و ارقام را نگاه کنید، به شاخص‌های نابرابری اقتصادی و شکاف طبقاتی توجه کنید، اینها به مردم منتقل می‌شوند و مردم حس می‌کنند.

اینها یک امر صرفا ذهنی نیست و یک امر عینی است و مردم به خیابان‌ها ریختند. من بارها گفتم، در برنامه زنده تلویزیونی هم گفتم، این ربطی به تحریم یا خروج ترامپ از برجام ندارد. یک درآمدی در کشور به دست می‌آید، چرا توزیع ناعادلانه می‌شود؟ چرا این‌قدر شکاف بین درآمدها هست؟ چرا یک مسئول دولتی باید حداقل ۲۰‌ میلیون تومان بگیرد و یک کارگر این‌قدر بگیرد؟ کجای دنیا با کدام تئوری قابل‌توجیه است؟ آن هم در انقلاب اسلامی که شعار عدالت داده! او افزود: اینها که شعار ساده‌زیستی می‌دهند پس چرا ساده‌زیست نیستند.

این نفاق است. بحث من این است که این مسائل را خلط نکنیم؛ تهدید بیرونی ربطی به بی‌توجهی‌های داخلی ندارد. از تهدید بیرونی می‌شود فرصت ساخت، برای اینکه موانع را برطرف کنیم و سیاست‌های اخلاقی و عدالت‌محورانه و آزادی‌خواهانه خودمان را دنبال کنیم. من همیشه می‌گویم، ضمن اینکه معتقدم درون و برون را باید صرفا در نظر گرفت، اما نباید خلط مبحث کرد. اینکه ما در درون خودمان سیاست‌های خوبی را دنبال نمی‌کنیم و رفتارهای ناموجهی داریم ربطی به بیرون ندارد. ما نباید تمام مسائل داخلی خودمان را به خارج از کشور مرتبط کنیم.

اتفاقا خارج می‌تواند یک فرصت باشد. انسان‌ها در شرایط سخت ساخته می‌شوند. این شرایط سخت برای ما همواره بوده. یک زمانی از آن بهره بردیم و خودمان را ساختیم؛ مثل انقلاب اسلامی، مثل دفاع مقدس. به ما جنگ تحمیل شد، اما در جنگ رشد کردیم.

این را کسی نمی‌تواند منکر شود، اما بعد از جنگ از فرصتی به نام تحریم، خوب استفاده نکردیم. حالا این برمی‌گردد به تئوری‌ای که در این کشور دنبال شد و جای بحثش نیست. تئوری‌ای که در کشور از بعد از جنگ مانور داد و کماکان دارد مانور می‌دهد، چاره درد ما نیست. این تئوری در ایران پهلوی به کار گرفته و با شکست روبه‌رو شد. ما در انقلاب اسلامی نباید همان تئوری را دنبال کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم آدرس عوضی دادید بی عدالتی بادادن 20میلیون حقوق به یک مدیر کاردان زیاد نیست چرا ازآن همه ردیف بی سرانجام بودجه که به نهادهای خاص داده میشود واز آن همه اختلاص وتاراج کشتیهای نفت، هزینه هاوحاشبه های بلااثر در خارج نمیگویی یکی از انگیزه‌های ترامپ برای خروج نگاه به اتفاقات دی ماه بوداگر این همه لاپوشانی نمی کردیم این تئوری خطرناک این همه خرابکاری نمیکرد

    • پیری

      اخه برجام چیه کشگ چیه اقای سخنران که موقعی فکر کنم شماباشی در تلویزیون سخنرانی میکنی ولکنید دیماه اینقدر بااینکه دی ماه چه خبر بوده سرگرم نکیند یاتیترتون برجام یاتلگرام الانم که گرفتن ان دوراکه وصله بیخیال هرچ تلگرام مشکل مملکت حل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج