۷۲۱۲۸۹
۱۸ نظر
۵۰۹۲
۱۸ نظر
۵۰۹۲
پ

جزئیات دردناک از حرمسرای قذافی در یک کتاب

چهره قذافی به عنوان دیکتاتوری عجیب و خودکامه که لیبی را به کشوری عقب مانده با زیرساخت های خراب و سیاست و اقتصادی سراسر فساد مبدل کرده بود در پیش روی جهانیان شناخته شده بود.

روزنامه سازندگی: چهره قذافی به عنوان دیکتاتوری عجیب و خودکامه که لیبی را به کشوری عقب مانده با زیرساخت های خراب و سیاست و اقتصادی سراسر فساد مبدل کرده بود در پیش روی جهانیان شناخته شده بود.

جزئیات دردناک از حرمسرای قذافی در یک کتاب

اما ظاهرا این چهره ساخته شده پیش روی رسانه ها تمام شخصیت قذافی نبود. تصویر هولناک تری از او نیز وجود داشت که تنها وقتی در پاییز سال 2012 سقوط کرد در پیش چشم جهانیان آشکار شد و احتمالا خنده را بر لبان کسانی که به کارهای او به عنوان یک رهبر دیوانه و ماجراجو می خندیدند نیز خشکاند.

این تصویر جدید نمایانگر یک متجاوز ہود، کسی که اعمال جنسی اش را با سیاست آمیخت و همزمان کوشید مطامع شخصی را به پیشبرد اهداف سیاسی خود در داخل لیبی پیوند بزند. ظاهرا این تصویر مکتوم برای سال ها جزئی از ساختار حکومت قذافی بوده است. او تعرض جنسی را به ابزاری برای استیلا بر دیگران مبدل کرده بود و این «دیگران» طیف وسیعی را شامل می شد؛ از بردگان جنسی ساکن در حرمسرا تا رقبای سیاسی بالقوه و بالفعل و نیروهای شبه نظامی که در ماه های پایانی حکومتش علیه او مبارزه می کردند. کتاب «حرمسرای قذافی» نوشته آنیک کوژان، خبرنگاری که مدتی پس از سقوط قذافی از سوی روزنامه لوموند به طرابلس رفته بود تا در رابطه با نقش زنان در انقلاب تحقیق کند. از این تصویر وحشتناک پرده برمی دارد.

همه زنان قذافی

راوی اصلی حرمسرای قذافی زنی به نام ثریا است. او یکی از قربانیان قذافی است که در آستانه بیست و دو سالگی با کوله باری از خشم و ناراحتی، خبرنگار خارجی را پیدا می کند و حاضر می شود تمام آنچه مکتوم مانده بود و دیگران تمایلی برای سخن گفتن در رابطه با آن را نداشتند برای او تعریف کند. کوژان روایت می کند که در مدت حضور خود در لیبی اگرچه توانسته بود به نقش زنان در انقلاب پی ببرد اما هرگاه در رابطه با شایعات موجود در اطراف قذافی مانند تجاوزات دسته جمعی که سپاهیان و مزدوران تحت امر او مرتکب شده بودند پرسش می کرد با امتناع و سکوت جامعه و حتی زنان در میان نگاه های معنادار و آه های از سر استیصال آنان مواجه می شد. سایه «قائد اعظم» معمر قذافی حتی پس از سقوط هم سنگین بود و شاید سنگین تر از آن سایه سنتی بود

جزئیات دردناک از حرمسرای قذافی در یک کتاب

که در آن اشاره به اموری از این دست تابو محسوب می شد. ثریا اولین زنی بود که داستان هولناکش را از حرمسرایی بازگو کرد که زیبارویان لیبی در آنجا به منظور خدمت به «قائد اعظم» گرد آورده شده بودند. جایی که برای برخی کعبه آمال بود و برای برخی دیگر گورستان آرزوهای دور و دراز جوانی محسوب می شد. ثریا پانزده ساله بود که در بازدید قذافی از مدرسه ای که در آن درس می خواند، مورد پسند قرار گرفت و همچون بسیاری دیگر از دختران لیبی به اقامتگاه برج و بارودار رهبر لیبی موسوم به «باب العزیزیه» برده شد. آنچه ثریا و متعاقب او شماری دیگر از دختران زندانی در باب العزیزیه بازگو می کنند، داستان مردی است که از حیث جنسی بیمار و منحرف است و با خشونت به دختران نوجوان تجاوز می کند.

زنانی که برای یک ساعت، یک هفته یا مدتی بیشتر ربوده می شدند تا مطامع رهبر لیبی برآورده شود. سخن گفتن از چنین وضعیتی در جامعه ای بسته برای زنان آسان نبود. مردم لیبی و حتی قربانیان قذافی مایل بودند این بخش از جنایات قذافی را به مثابه یک راز کوچک کثیف به گور ببرند. فشار اجتماعی و طرد شدن از جامعه ای که آنان ناگزیر از زندگی در آن بودند، این زنان را تشویق به سکوت می کرد.

البته بودند در این میان زنانی که ظاهرا با رضایت در «باب العزیزیه» حضور داشتند و در روایت دیگر زنان به ویژه ثریا به آنها و احوال روحی که داشتند، اشاراتی شده است. زنان دیگری که سقوط قذاقی زندگی آنان را دگرگون کرد، «آمازون ها» بودند این جمعیت محافظان مؤنث قذافی بودند که در انظار عموم با او ظاهر می شدند، نام آنها برگرفته از یک قبیله از زنان جنگجو در اسطوره های یونان باستان است که هیچ مردی را در جمع خود راه نمی دادند. این زنان در شرایط پساانقلاب هیچ جایگاهی در ساختار حکومت پیدا نکردند و به رغم تبلیغات قذافی، به طور کامل در حاشیه قرار گرفتند. مطابق حرف های شماری از این زنان، آنان در حقیقت هیچ وظیفه نظامی ای نداشتند و تنها در خدمت تصاویر تبلیغاتی قذافی بودند.

گروه دیگری از زنان که قذافی برای پیشبرد اهدافش به آنان نظر داشت، همسران و دختران رؤسای کشورهای خارجی بود. وی گمان می کرد برای آن که بتواند شاه شاهان آفریقا شود باید همسران و دختران رؤسای جمهور کشورهای آفریقایی را تصاحب کند. البته بسیاری از این زنان نیز در ملاقات خصوصی با قذافی بی پروا بودند و به سرعت به این نتیجه رسیدند که از این مسیر می توانند به هر آنچه خواهانش بودند، دست پیدا کنند و برای سازمان های خیریه و پروژه های عمرانی که در دست داشتند، پول های هنگفتی را از او دریافت از می کردند. قائد اعظم این کار را با سخاوت تمام انجام می داد. ضیافت های بزرگی به افتخار این زنان برگزار می شد و هدایا و جواهرات لوکس به آنان تقدیم می شد.

یکی از این زنان، دختر رئیس جمهور نیجریه بود که در بسیاری از سفرهای خارجی و اجلاس های بین المللی نیز او را همراهی می کرد. داستان های بسیاری در مورد این زنان در لیبی وجود دارد که طی برخی از این گفت و گوها به آنها اشاره شده است. با این همه هنوز در لیبی برای سخن گفتن از این وجه شخصیت قذافی آمادگی وجود ندارد. همه چیز به صورت شایعاتی درِگوشی مطرح می شود و افراد کمی حاضر هستند در این رابطه شهادت بدهند. زمانی که لیبی بعد از چهل و دو سال از شر حکومت دیکتاتوری قذافی رهایی یافت، بسیاری از قربانیان جرأت پیدا کردند که در رابطه با قصاوت ها و فسادها و انحرافات قذافی افشاگری کنند و گروه های مختلف خواهان پرداخت غرامت به قربانیان رژیم قذافی بودند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سرنوشت همه دیکتاتورا همینه، تا هستن کسی جرات نداره بگه کی بود چی بود تا رفت معلوم میشه چه خبرایی بوده

    • بدون نام

      ی مشت دروغ نوشتین که بگین همه بدن فقط شما خوبین

    • بدون نام

      همه دیکتاتورا همینطورن که بعداز سقوط
      گندش در میاد
      ببینیم چی میشه

      پاسخ ها

      • وانک لاعلاخلق عظیم

        همش چرته قذافي رئیس جمهور لیبی بود وپدر کل محسوب میشود این حرفا اصلا زشته وکسی که مرده است باید براش طلب رحمت ومغفرت کرد نه ابروریزی وکلام نسنجیده زد هرچی هست خدا حسابش میرسانه

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه پست کثیف

    • بدون نام

      یک دروغه و این حرفا بعد از سالها که او دیگه وجود ندارد .
      در لیبی حتی یک کاخ وجود ندارد و غربیها برای عبور از اشتباهات خویش که بعد از نابودی قذافی در پیش گرفتن و خلاء قدرت
      که بعد از شش سال همون ابتدایی وضعیت بعد از قذافی هستند
      نیکلاس سرکوزی ۲۰ میلیون دلار برای پیروزی در رقابتهایی انتخاباتی فرانسه از معمر اعانه دریافت نمود و خودش یکی از کسانی بود تا او را ساقط کند.

    • بدون نام

      منتظر فرداهای دیگر باشیم
      جنات بی حد است متآسفانه بعد سقوط اشکار میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله

    • بدون نام

      هرکس رو تو گور خودش میزارن
      پشت سر مرده هم حرف نزنید
      ....

    • بدون نام

      مطمینا قذافی دیکتاتور بدی بوده
      ولی توی این مقاله مطلبی درباره انحرافات جنسیش نتوانسته ارائه بدهد
      خدا را شکر ما سالها پیشتر از اینها بیدار شدیم و از دیکتاتور راحت شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قذافی هم دیکتاتور بود و دیوانه خدا شکر برای عدالتت

      • مهدی

        شب دراز است قلندر بیدار

    • بدون نام

      تا دونسته حااال کردها
      از عکسهاش و دور برش معلومه
      اون رنا و دخترا هم خودشون دنباله پولو قدرت بودند دیگه رفتند پیشش حال دادند
      اینجا هم همینه زنهای بیوه و حتی شوهر دار و خیلی دخترها برا پول و موقعیت با پولدارا میپرند
      زنه شوهر دار با بچه پولدارا تک پری میکنند همه هم میدونند
      اصلا الان که دیگه عادی داره میشه

      پاسخ ها

      • مسعودحیات داودی

        کاملاموافقم..بیشترشم زیاده خواهی جنسی اکثرزنهای شوهردارهستش..

    • ماری

      بدترین گناه اونیه که قبح وزشتیش کوچک وعادی شمرده بشه.بهتره اینچنین رفتارهاوخطاهاروعادی نبینیم.بعد،اگه واقعااینجوری بوده بسیارمایه تاسفه چه آدم بدبختی بوده.همون بهترکه شرش کنده شد.

      پاسخ ها

      • ابی

        خدالعنت ش کنه

    • مسعودحیات داودی

      عادی شده کاملاودیگه زشت نیست...مدشده خصوصاتوی پایتختمون..

    • ژان

      گیریم هم درست باشه
      هر کشوری قوانین خاص خودشو داره
      حالا چون تو کشور ما ایران کارا ایراد داره باید بگیم زشته؟
      خیلی از کارا تو کشورهای دیگه ممنوعه و لی تو ایرانهم اجرا میشه
      نمونش ا ع د ا م
      هیچ وقت پا تو کفش بقیه نکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج