۷۲۱۳۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگاهی به دوران مربی‌گری امیر قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی یک بار دیگر به تیمی که قبلا روی نیمکت آن نشسته بود برگشت؛ سپاهان.

وبسایت نود: قلعه‌نویی تنها یک سال روی نیمکت ذوب‌آهن دوام آورد و دیروز رسما سرمربی سپاهان شد. قلعه‌نویی دو فصل پپاپی با سپاهان قهرمان شد و حالا پس از هفت سال به این تیم برمی گردد، تیمی که با آن فقط قهرمانی را تجربه کرده است.

قلعه‌نويي، پس از حضور روی نیمکت استقلال به عنوان کمک مربی در سال ۱۳۷۹ و در ۳۶‌سالگي سرمربي شد. کشاورز و برق تهران اولين تيم‌هاي هافبک پیشین تیم ملی بودند. قلعه‌نویی پس از حضور موفق در این دو تیم، چند هفته ای به طور موقت سرمربی استقلال در جام حذفی شد و این تیم را به قهرمانی جام حذفی رساند. مدیران استقلال اما هدایت تیم را به طور ثابت به "ژنرال" واگذار نکردند. قلعه‌نویی در هفته ششم فصل۸۲-۸۱ ( لیگ دوم) هدايت استقلال اهواز را برعهده گرفت و موفق شد این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. همان موفقيت پلي شد براي رسيدن امير قلعه‌نويي به نيمکت استقلال.

اولین قهرمانی با استقلال

امير قلعه‌نويي سه فصل پياپي سرمربي استقلال بود و با قهرماني در ليگ پنجم اولين قهرماني را براي استقلال در ليگ به ارمغان آورد. پس از جام جهاني ۲۰۰۶، برانکو ايوانکوويچ از تيم ملي رفت و نيمکت ايران به قلعه‌نويي جوان رسيد. او پس از عدم موفقیت در جام ملتهای ۲۰۰۷ در نيم‌فصل دوم ليگ هفتم به ليگ برتر برگشت و هدايت مس کرمان را برعهده گرفت. قلعه‌نويي در پايان فصل به استقلال برگشت و در خرداد ۱۳۸۷ دوباره با استقلال، قهرمان جام حذفي شد. در لیگ هم به دومین قهرمانی خود رسید. اختلافات او با اميررضا واعظ‌آشتياني، مديرعامل وقت استقلال، باعث شد تا قلعه‌نويي دوباره استقلال را ترک کند.

هت‌تریک با سپاهان

اولین حضور قلعه‌نویی در سپاهان در سال ۱۳۸۸ رقم خورد. او دو سال سرمربی سپاهان بود و هر دو سال با اقتدار قهرمان شد. شمار قهرمانی‌هایش در لیگ برتر به چهار رسید. امیر قلعه‌نویی در سال ۱۳۹۰ راهی تبریز شد و به همراه تراکتورسازی در لیگ یازدهم به نایب قهرمان رسید. برای لیگ دوازدهم، قلعه‌نويي پس از سه سال، سومين بازگشت را به استقلال تجربه کرد. بازگشتي که بازهم با قهرماني همراه بود؛ استقلال سه بار قهرمان ليگ برتر شده بود و هر سه با قلعه‌نويي. در کارنامه اين سرمربي حالا پنج قهرماني ليگ برتر ديده مي‌شد؛ رکوردي دست نيافتني. در سال ۹۲ در پايان ليگ دوازدهم هنگامي که قلعه‌نويي پنجمين قهرماني در ليگ برتر را جشن گرفت، تصور نمي‌کرد که قرار است چند فصل بدون جام بماند. او در ليگ سيزدهم پنجم شد، در ليگ چهاردهم ششم و سرانجام از استقلال جدا شد. او در ابتداي ليگ پانزدهم هدايت ملوان بندرانزلي را بر عهده گرفت، ژنرال ملوان را پس از دو بازي رها کرد و پس از چند هفته سرمربي تراکتورسازي شد.

دبل در بازگشت

"ژنرال" پس از چهار بار حضور در استقلال، دو مرتبه حضور در تراکتورسازی را تجربه کرد. قلعه‌نویی پس ار دو فصل حضور در تبریز برای لیگ هفدهم راهی اصفهان شد و هدایت ذوب‌آهن را برعهده گرفت.

نایب قهرمانی در لیگ و حضور در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نتیجه مناسبی برای این مربی بود اما او ترجیح داد پس از بازگشت به استقلال و تراکتورسازی بازگشت به سپاهان را هم تجربه کند.

سپاهان و قلعه‌نویی هر پنج بار قهرمان لیگ برتر شده‌اند و در پی قهرمانی ششم‌اند.

پرافتخارترین سرمربی لیگ در پنج فصل گذشته قهرمان نشده؛ بیشترین فاصله ای که بین قهرمانی های او افتاده است. آیا سپاهان بازهم جایی برای قهرمانی خواهد شد؟

آمار قلعه‌نویی در سپاهان

۶۸ بازی، ۳۷ برد، ۲۲ مساوی، ۹ باخت، ۱۲۳ گل زده

افتخارات قلعه‌نویی

۵ قهرمانی در لیگ برتر؛ ۳ بار استقلال و ۲ بار با سپاهان

۲قهرمانی در جام حذفی با استقلال

۳نایب قهرمانی در لیگ، استقلال، تراکتورسازی و ذوب‌آهن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج