جاباما
۷۲۱۵۳۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جزئیات جلسه بررسی طرح اعاده اموال نامشروع

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جزئیات جلسه مشترک با رئیس قوه قضائیه، سخنگوی شورای نگهبان و رئیس مرکز پژوهش‌ها برای بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جزئیات جلسه مشترک با رئیس قوه قضائیه، سخنگوی شورای نگهبان و رئیس مرکز پژوهش‌ها برای بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را تشریح کرد.

محمد دهقان در خصوص روند بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: زمانی که نوبت بررسی این طرح در صحن علنی مجلس فرارسید، آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به بنده گفتند رئیس قوه قضائیه و شورای نگهبان در خصوص این طرح نظراتی دارند و برای اینکه این طرح به نتیجه برسد با این افراد تشکیل جلسه دهید.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس ادامه داد: هدف ما به نتیجه رسیدن این طرح بود. بنده گلایه کردم که چرا در دو ماهی که این طرح در مجلس مطرح بوده است، آقایان وقت نگذاشتند تا بررسی کنیم و حالا که نوبت بررسی آن در صحن فرارسیده است، چنین موضوعی مطرح می شود. به هر حال قرار جلسه مشترک گذاشته شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهارداشت: در هفته اول اردیبهشت ماه جلسه ای مشترک با حضور آقای آملی لاریجانی و معاونان ایشان، آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و آقای جلالی رئیس مرکز پژوهش ها و بنده تشکیل شد.

طراح طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: در این جلسه به صورت مفصل در مورد طرح صحبت کردیم. آقای آملی لاریجانی سه مطلب اصلی را مطرح کردند. اولین سوال ایشان این بود که آیا نیازی به قانونگذاری در این خصوص هست یا خیر، که بنده، آقای اژه ای و آقای منتظری دلایل وجوب تصویب این طرح را تشریح کردیم.

دهقان گفت: در جلسه جمع بندی کردیم که به چنین طرحی نیاز است و باید در این زمینه قانونگذاری صورت گیرد. در مورد اصلاح محتوای طرح مقرر شد با محوریت آقای کدخدایی از طریق کارشناسان شورای نگهبان محتوای طرح اصلاح و در جلسه ای که با بنده برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: یک هفته بعد آقای کدخدایی در شورای نگهبان جلسه گذاشت، در آن جلسه بنده، آقای کاظم جلالی، آقای سوادکوهی از شورای نگهبان، کارشناسانی از مرکز پژوهش ها و آقای خدائیان از قوه قضائیه حضور یافتند. همه اعضای جلسه معتقد بودند قانونگذاری در این زمینه لازم است.

وی گفت: جمع بندی شد آقای خدائیان از قوه قضائیه طرح را مطالعه و طرحی که مورد تائید قوه قضائیه است را به این کمیته ارائه دهند. طرح آقای خدائیان نیز آماده شده است، به ایشان عرض کردم که ما عجله داریم تا این طرح تعیین تکلیف شود. این طرح با حضور کارشناسان قوه قضائیه و مرکز پژوهش‌ها مجدداً مورد بررسی قرار گرفته است. اکثر بندهای این طرح که قوه قضائیه اصلاح کرده شبیه طرح بنده است اما جنبه قضایی آن پررنگ تر شده است.

وی ادامه داد: در طرح اولیه علاوه بر جنبه های قضایی، تشکیل هیئتی برای نظارت بر اموال مسئولان پیش بینی شده بود که از قوای سه گانه عضو این هیئت باشند منتهی در قوه قضائیه جنبه قضایی طرح تقویت شده است.

وی اظهارداشت: منتظریم جلسه مشترکی با قوه قضائیه بگذاریم و به جمع بندی مشترکی با قوه قضائیه و شورای نگهبان برسیم تا پس از تصویب این طرح، شورای نگهبان ایرادی به آن نگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توبه،توبه،استغفراله،کدوم اموال نامشروع،اشتباه میکنید مسئولان ما که دزد نیستن.فقط یه کمی مال دنیا دارن که قابل حساب وکتاب نیستن،ملت ما دزدن خخخخ

    • چهار شنبه

      به جای این سریال چند ده ساله که ظاهرا تمام
      شدنی هم نیست، بگویید تا کنون چند ریال از
      این اموال نامشروع را برگردانده اید. با مغلطه
      و ادعا کردن کار به جایی نمی رسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج