۷۲۱۷۶۲
۷ نظر
۵۶۶۲
۷ نظر
۵۶۶۲
پ

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۲)

ارتش ایالات متحده قدرتمند ترین ارتش دنیاست و مقامات این کشور سعی کرده اند همواره برتری خود را در این عرصه حفظ کنند. در مورد نیروهای ویژه نیز همین موضوع صدق داشته و نیروهای ویژه این کشور همواره از برترین نیروهای ویژه در سراسر جهان بوده اند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: ارتش ایالات متحده قدرتمند ترین ارتش دنیاست و مقامات این کشور سعی کرده اند همواره برتری خود را در این عرصه حفظ کنند. در مورد نیروهای ویژه نیز همین موضوع صدق داشته و نیروهای ویژه این کشور همواره از برترین نیروهای ویژه در سراسر جهان بوده اند. در سال های اخیر و پس از حمله نیروهای ویژه دریایی ایالات متحده به مخفیگاه اسامه بن لادن در پاکستان و کشتن او، این بخش از نیروهای ارتش ایالات متحده بیشتر زیر ذره بین قرار داشته اند هر چند همواره سعی شده در مورد این گروه های ویژه و اطلاعات مربوط به آن ها مخفی کاری صورت گیرد.

اگر چه بدون شک تمرینات نظامی و آموزش های چنین نیروهای زبده ای باید سخت و طاقت فرسا باشد اما نکات جالبی در مورد این نیروها و روش های آموزشی شان وجود دارد که بدون شک کمتر کسی از آن ها اطلاع داشته و شما را شگفت زده خواهند کرد.

5- نیروهای ویژه ایالات متحده علاوه بر داشتن توانایی های خارق العاده در مبارزه به چندین زبان نیز مسلط هستند

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۲)
بیشتر افراد بر این باورند که نیروهای ویژه تنها قاتلانی آموزش دیده هستند که در زنده ماندن در شرایط سخت مهارت بالایی دارند. همچنین آن ها از لحاظ جسمی بسیار آماده و از لحاظ ذهنی توانمند انگاشته می شوند اما به ندرت پیش می آید آن ها را به عنوان انسان هایی متفکر و باهوش ترسیم کنند. آن ها طوری آموزش دیده اند که قبل از کشته شدن، با استفاده از مهارت های خود دشمن را از پای دربیاورند. اما باید بدانید که این نیروها تنها در زمینه آمادگی جسمی سرآمد نیستند. افراد این گروه باید در شرایط بحرانی و فشار از قدرت ذهنی بالایی برخوردار باشند. همچنین آن ها آموزش های ویژه ای در مورد زبان های دیگر دریافت می کنند به خصوص زبان هایی که در منطقه عملیاتی مورد نظر به کار برده می شود. این افراد باید باید بتوانند براحتی با افراد محلی آن منطقه تعامل برقرار کنند.

4- برخی از نیروهای ویژه ایالات متحده اجازه ریش گذاشتن را داشته و در زمینه ظاهر کمتر مورد سختگیری واقع می شوند

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۲)
برخی از نیروهای ویژه ایالات متحده می توانند ریش بگذارند و این موضوع بدین دلیل است که این نیروها آزادی های بیشتری نسبت به دیگر نیروها داشته و قواعد و قوانین سختگیرانه را کمتر بر می تابند زیرا تفکر خلاقانه از ملزومات برای این نیروها محسوب می شود. علاوه بر شخصیت منحصر بفرد این نیروها، ریش گذاشتن در میان نیروهای این گروه که در خاورمیانه حضور دارند یک دلیل استراتژیک نیز دارد زیرا در مناطق درگیر جنگ در این حوزه معمولاً مردم محلی به کسانی که ریش بلند دارند به دلایل مذهبی احترام بیشتری می گذارند.

به همین دلیل نیروهای ویژه ای که قرار است مدت طولانی در میان این مردمان حضور داشته و با آن ها تعامل برقرار کنند سعی می کنند ریش خود را بلند کنند. البته برخی نیز این رویه را باعث رواج بی نظمی در ارتش دانسته و بدین ترتیب قوانینی تعیین شده که نیروهای ویژه ای که در خاورمیانه حضور ندارند باید ریش خود را کامل اصلاح کنند. در واقع اگر هدفی استراتژیک برای ریش گذاشتن وجود نداشته باشد، ریش گذاشتن هیچ معنایی نخواهد داشت.

3- نیروهای ویژه گروهی دارند که در زمینه پیش بینی وضع هوا تخصص دارند

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۲)
ارتش ایالات متحده نمی تواند برای پیش بینی میدان نبرد بر اطلاعات ارایه شده توسط سازمان های هواشناسی رسمی تکیه کند. نیروهای ویژه در مواقع حساس و پرتنش نبرد نیاز به پیش بینی دقیق و سریع آب و هوا دارند زیرا در چنین مواردی پای جان سربازان در میان بوده و وقت بسیار کم است. بدین ترتیب گروهی از نیروهای ویژه ایالات متحده در زمینه پیش بینی آب و هوا در سرزمین های جدید خشن و دوردست تبحر دارند. در برخی از موارد آن ها در پشت مواضع دشمن فرود آمده و به بررسی شرایط منطقه برای فرود و برخاست هلی کوپتر حامل نیروهای ویژه در آب و هوای نامساعد می پردازند. این گروه معمولاً در شرایط نامساعد جوی فراخوانده شده و با توجه به پیش بینی های خود به راهنمایی خلبان ها می پردازند تا در شرایط نامساعد جوی بتوانند افراد را به سلامت به پایگاه هایشان بازگردانند.

2- ساختار فرماندهی یکپارچه برای تمامی نیروهای ویژه ایالات متحده در سال 1987 شکل گرفت

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۲)
ساختار فرماندهی یکپارچه نیروهای ویژه که فرماندهی و هماهنگی بین تمامی نیروهای ویژه کشور را بر عهده دارد قدمت چندانی ندارد. در دهه ۱۹۸۰ در عملیاتی برای آزادی گروگان ها در خاورمیانه نیروهای دلتا فورس شکست خوردند. علت اصلی شکست این عملیات نه ناکارآمدی نیروها بلکه عدم هماهنگی بین آن ها و دیگر نیروهای ویژه شرکت کنند در عملیات تشخیص داده شد که بی نظمی عملیات را در پی داشت. بعد از این حادثه تصمیم گرفته شده که برای جلوگیری از رخ دادن دوباره چنین اتفاقی یک مرکز فرماندهی مستقل و یکپارچه برای تمامی نیروهای ویژه تشکیل شود تا نیروهای ویژه در هنگام عملیات دچار سردرگمی و بی نظمی نشوند.

1- گروهی از نیروهای ویژه ایالات متحده وظیفه نجات فضانوردانی را دارند که در آب فرود می آیند

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۲)
نیروهای موسوم به « Pararescue» گروهی از نیروهای ویژه ایالات متحده هستند که در زمینه مبارزه در میدان نبرد مهارت ندارند اما همزمان وظیفه حیاتی بر عهده دارند. این تیم از حدود ۵۰۰ نفر تشکیل شده و از بهترین افراد نیروهای ویژه انتخاب شده اند. آن ها به طور ویژه در زمینه پریدن با چتر از هر وسیله ای در هر مکانی و در هر فاصله ای آموزش دیده و در زمینه زنده ماندن در شرایط سخت و کمک های اولیه نیز مهارت بالایی دارند تا به کمک نیروهایی بشتابند که در پشت خطوط دشمن فرود می آیند. این گروه اولین بار برای کمک رساندن به گروهی از سربازان که هنگام فرود آمدن در مرز چین دچار حادثه شده و در جنگل پناه گرفته بودند اعزام شدند.

از آن زمان به بعد آن ها مسئول عملیات نجات فضانوردانی هستند که در دریا فرود می آیند. همین گروه بود که در سال ۱۹۶۶ توانست نیل آرمسترانگ و یک فضانورد دیگر را در هنگام فرود آمدن غیرمنتظره در دریا نجات دادند. اخیراً از این گروه در خاورمیانه و در عملیات های نظامی و غیرنظامی استفاده گسترده ای شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاخ سفید را حسینیه میکنیم:)))))))))))))))))

      پاسخ ها

      • مم

        هیچ غلطی نمی تونی بکنی .مگه چی گیر اوردی

    • مصطفی

      با نوای حاج محمود؟

    • بدون نام

      انگليس كم بود حالا از آمريكا هم جيره خوري مي كنين؟

    • بدون نام

      اقا ما یه قسمتشو قشنگ تو ایران داریم توی متن نوشته اگر هدفی استراتژیک برای ریش گذاشتن وجو تداشته باشه ریش نمیذارن.دقیقا مثل ایران که خیلیها با ریش گذاشتن استراتژیک دارن به اهداف مالی رویایی خودشون میرسن و میلیارد میلیارد پول مردم بدبخت ایرانو میدزدن.مگه نه؟؟

    • بدون نام

      ترسوترين جنايتكارترين نيروى نظا مى دنياست

    • بدون نام

      به ریش نیست که به ریشه است ولی ریشه اونا تو آب نه تو خاک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج