جاباما
۷۲۱۸۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مهمترین علل پیروزی عملیات آزادسازی خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: ‌هدایت و تدابیر رهبری، نقش استراتژیک نیروهای اطلاعات و به خصوص بلوغ شهید حسن باقری در شناخت ضعف های دشمن و اتحاد و ایمان به پروردگار از مهمترین علل پیروزی کشور در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بودند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: ‌هدایت و تدابیر رهبری، نقش استراتژیک نیروهای اطلاعات و به خصوص بلوغ شهید حسن باقری در شناخت ضعف های دشمن و اتحاد و ایمان به پروردگار از مهمترین علل پیروزی کشور در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بودند.

‌سردار محمد علیپور اظهار کرد: پاسخ به این سوال که چرا جنگ شروع شد می تواند بسیاری از حقایق را برای نسل جوان ما روشن سازد. استکبار جهانی و ابرقدرت‌های دنیا به واسطه یک فرد بیمار و کافر به نام صدام در پی آن بودند که نهال تازه کاشته شده انقلاب را نابود و ریشه کن کنند اما فرهنگ حاکم بر انقلاب که برگرفته از فرهنگ عاشورا بود نگذاشت که این حرکت طراحی شده و قدرتمند به ثمر بنشیند.

وی عنوان کرد: نه تنها انقلاب ما در طول هشت سال دفاع مقدس ضربه ندید بلکه به یک درخت تناور تبدیل شد که محصولش را نیز به بسیاری از نقاط دنیا صادر کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ تحمیلی کسی از کسی نمی‌پرسید که تو کجایی هستی، چپ هستی یا راست، اصولگرا هستی یا اصلاح طلب و تنها وحدت واقعی و قلبی بود که باعث شد نتیجه مطلوب حاصل شود. باید بپذیریم که هر وقت وحدت داشتیم و به سنت الهی چنگ زدیم به خواسته‌هایمان رسیده‌ایم ‌و هر وقت از یکدیگر و از اقشار مردم فاصله گرفتیم، زیان دیدیم.

سردار علیپور با اشاره به نقش مجموعه نفت در دوران دفاع مقدس افزود: اگر پشتیبانی و حمایت مجموعه نفت از جبهه‌ها نبود، معلوم نمی‌شد که چه سرعتی در این موفقیت حاصل شود. مدیران نفت باید نقش بی بدیل خود در هشت سال دفاع مقدس را احصا کنند تا دنیا و نسل جوان خودمان بدانند که این مجموعه در زیر بمباران‌ها و موشک‌ها، پیچ تولید و صادرات را نبستند و جهادگونه در این نبرد در سنگر اقتصادی و حمایتی به پیش رفتند و حیف است که این نقش و جایگاه بی بدیل مغفول بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان با اشاره به علل پیروزی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: هدایت و تدابیر رهبری، نقش استراتژیک نیروهای اطلاعات و به خصوص بلوغ شهید حسن باقری در شناخت ضعف های دشمن و اتحاد و ایمان به پروردگار از مهمترین علل پیروزی کشور در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بودند که باید موشکافانه به این موضوعات پرداخته شود تا معنی واقعی جمله رهبر کبیر انقلاب که خرمشهر را خدا آزاد کرد به عینه قابل لمس و فهم باشد.

وی ادامه داد: آیا کار خدا نبود که ما در این عملیات، دشمن را به مرزهای خودش برگردانیم و بیش از ۱۷ هزار نفر را اسیر و دهها هزار نیروی بعث عراق را به هلاکت برسانیم، در حالی که از نظر تجهیزات و امکانات به هیچ وجه قابل قیاس نبودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج