جاباما
۷۲۲۱۰۹
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

باهنر: جنگ رسمی آمریکا علیه ایران آغاز شده

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مدت‌هاست جنگ رسمی علیه ما آغاز شده است و جنگ از وزارت دفاع آمریکا به وزارت خزانه داری منتقل شده است.

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، عصر امروز(پنجشنبه ۳خرداد) در ضیافت افطار حزب متبوعش، با بیان اینکه باید وضع موجود کشور را عالمانه تحلیل کرد، گفت: نه باید خوشبینانه تحلیل کنیم و نه به کجراهه‌هایی برویم که دشمن برای ما انتخاب کرده است.

وی افزود: عبور سالم و بی‌دغدغه از این مشکلات نیاز به هم اندیشی و تعامل مثبت دارد. تصمیم علنی هیئت حاکمه آمریکا و بیرون رفتن از یک قرارداد بین‌المللی و خروج یکجانبه از این قرارداد، موجب می‌شود ما وظیفه خودمان را براساس تحلیل‌های واقع بینانه درک کنیم.

باهنر با بیان اینکه این اقدام آمریکا انتظار می‌رفت و در مجموع دست اندرکاران عموما عدم اعتماد جدی بین خودشان و آمریکا می‌دیدند، گفت: هرچند افراد تازه به حکومت رسیده آمریکا تاکتیک‌ها و روش‌هایشان متفاوت و موثر است. تشنج و تغییرات مداومی هم که در همکاران ترامپ بوجود آمده نشان می‌دهد استراتژی‌ها و سیاست‌هایشان تغییر نکرده و دنبال برخوردهای استعماری هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره خروج آمریکا از برجام و سخنرانی پر از تضاد وزیر خارجه این کشور، اظهار داشت: فعلا هیئت حاکمه آمریکا تحلیل‌هایشان را از زبان منافقین می‌گیرند و جنایت‌های عظیمی که در ایران انجام شد، نتیجه عملکرد این گروه بی‌رحم است.

وی افزود: امروز سیاست‌های آمریکا و استراتژی‌اش بر مبنای تغییر رفتار نظام انجام می‌شود و در واقع تغییر رفتار نظام و تغییر نظام فرقی نمی‌کند. اگر اجازه برخی دخالت‌ها را بدهیم، دیگر نظام ما "جمهوری اسلامی" نیست و اینها با توجه به اخباری که بدستشان می‌رسد فکر می‌کنند این کار را می‌توانند انجام دهند.

وی با اشاره صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب، گفت: این نکات را باید آویزه گوشمان کنیم. مدت‌هاست جنگ رسمی علیه ما آغاز شده است و در رابطه با مسئله تحریم‌ها امید بالایی دارند. جنگ از وزارت دفاع آمریکا به وزارت خزانه داری منتقل شده است. در دوره گذشته از عنوان تحریم‌های فلج کننده استفاده می‌کردند و فشارهایی هم به ملت ایران وارد کردند. ما در طول ۴۰ سال زمانی نبوده تحریم نباشیم و برخی اوقات این فشارها بیشتر بوده است.

باهنر تصریح کرد: الان مجددا جنگ جدی اقتصادی آغاز شده و دنبال فلج کردن حکومت هستند. متاسفانه از طرفی بی‌عقلی برخی مسئولان موجب اتفاقاتی می‌شود که چندماه قبل می‌توان این اتفاقات را پیش‌بینی کرد. مثلا نماینده مجلس و فرماندار یک مسئله را آنقدر تند و تیز می‌کنند که موجب وقوع اتفاقاتی می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه مطالبات ما در برجام از ۵+۱ کاملا تعریف شده است و نمی‌توان کم و زیاد کرد و محدوده مذاکرات فقط در حد برجام بوده، گفت: قدرت دفاعی و موشکی و نفوذ منطقه ای مذاکره بردار نیست و در کنار سپر دفاعی و موشکی، یک سپر اقتصادی نیاز داریم که از طریق اقتصاد مقاومتی قابل انجام است.

وی افزود: با تکیه بر قدرت مردم ایران، امروز همکاری و همدلی باید بصورت واقعی درخصوص مسائل اقتصادی انجام شود. متاسفانه تریبون‌ها در حال تزریق یاس هستند. خیلی از تریبون‌های رسمی در حال تزریق ناامیدی هستند و تریبون‌های رسمی نظام مرتب به بهانه زدن حرف مردم و تکرار واقعیت، یاس و مفلوک بودن مسئولان را بیان می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره والا کلا مملکت عالمانه و گل بلبل هست البته برای بعضی ها

    • بدون نام

      در این شرایط فقط همدلی و اقتدار جوابگوست

    • شکیبه

      حالا با بر وبچ خودتونو هزار فامیل صف جلو برید بجنگید

    • بدون نام

      ایول. سلام دلار 7 تومانی.

    • بدون نام

      اقای هنرمند چیز جدیدی نداشتی

    • حسین

      پس بگو مذاکره با کره تعطیل شد چون وقت کم می اورد حتمامیخواد بیاد مرزعربستان! فرماندهی

    • بدون نام

      اینکه مسئولین بی خاصیتی داریم شکی نیست دادا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج