۷۲۲۱۹۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کاهش ۳۰ درصدی حوادث اردو‌های دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد حوادث اردویی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: در سال تحصیلی جاری تاکنون ۱۳ هزار ۵۰۰ اردو در سراسر کشور برگزار شده است.

خبرگزاری فارس: علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت‌های مرکز کنترل اردوهای درون استانی و برون استانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی با هدف ارتقای ضریب امنیت اردوها ایجاد شد.

وی افزود: برای افزایش ضریب امنیت اردوها، چند اقدام را انجام دادیم که یکی از آنها راه‌اندازی مرکز کنترل اردوها بود؛ این مرکز استانداردهای برگزاری اردو را کنترل می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که اثربخشی افزایش پیدا کند، ضمن اینکه آسیب‌هایی که ممکن است یک اردو در حوزه‌های مختلف وارد کند را کاهش می‌دهد.

کاظمی اضافه کرد: نکته بعد آموزش فرهنگیان و مربیانی بود که اردو برگزار می‌کنند زیرا بخش عمده‌ای از ایمنی اردوها به کسانی برمی‌گردد که دانش‌آموزان را به اردو می‌برند لذا دوره‌های آموزشی را برای مربیان و سرپرستان اردوها برگزار کردیم.

وی افزود: ۱۶۰ هزار فرهنگی دوره ۳۲ ساعته اردوها را دیدند و نزدیک به ۵ میلیون نفر - ساعت آموزش ضمن خدمت برای ارتقای ضریب امنیت اردوها برگزار کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به بازنگری در شیوه و دستورالعمل اردوها اشاره کرد و ادامه داد: یکسری جنجال‌هایی را آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی ایجاد کرد یعنی وقتی این آیین‌نامه برای اجرا به استان‌ها رفت یکسری اشکالات به لحاظ محتوایی و اجرایی مشخص شد که در نهایت این آیین‌نامه و دستورالعمل بازنگری شد.

وی افزود: ان‌شاءالله پس از تصویب این آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال می‌شود که تمام مسائل امنیت بخشی و کیفیت بخشی به اردوها را در آن دیده‌ایم و می‌تواند تأثیر زیادی در برگزاری اردوها داشته باشد.

کاظمی با بیان اینکه نکته بعدی کنترل و نظارت بر اردوهای دانش‌آموزی است، گفت: نظارت و کنترل اردوهای منطقه‌ای، استانی و کشوری در مرکز کنترل اردوها انجام می‌شود و ما برابر دستورالعمل اقدام می‌کنیم که آیا ساعت حرکت خودرو درست بوده است یا سرعت خودرو از طریق مربی کنترل می شود و علاوه بر این ایمنی ماشین‌ها و راننده با کمک پلیس راهور و سامانه‌ای که پیش‌بینی شده است تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم سرعت و دقت در مرکز کنترل اردوها بالاتر برود، تأکید کرد: یک سامانه نرم‌افزاری هم طراحی کردیم که این سامانه در قالب پیامک است و در حوزه اطلاع‌رسانی به خانواده‌های دانش‌آموزان فعالیت می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده است که وضعیت دانش‌آموزان را در اردوها به خانواده‌ها گزارش می‌دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد حوادث اردویی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۷ تعداد ۱۳ هزار ۵۰۰ اردو در سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۴۴ اردو از طریق قطار، ۱۶۹ اردو از طریق هوایی، ۳۳ اردو از طریق دریایی و ۲۲ هزار و ۷۱ اردو از طریق اتوبوس انجام شده است.

کاظمی اضافه کرد: ۸۲۹۶ اردو درون استانی و ۴۹۰۹ اردو برون استانی بوده است و در مجموع یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز به اردو رفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج