۷۲۲۲۰۳
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

آغاز دوره خطرناک‌تر روابط آمریکا و کره شمالی؟!

روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی با عنوان «محکومیت احمقانه کره شمالی از سوی ترامپ» به تصمیم روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در لغو نشست از پیش تعیین شده رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی واکنش نشان داد.

رویداد ۲۴ نوشت: روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی با عنوان «محکومیت احمقانه کره شمالی از سوی ترامپ» به تصمیم روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در لغو نشست از پیش تعیین شده رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی واکنش نشان داد و نوشت: در پایان آنچه که در اختیار داریم هنر «اسلمیال» است. یک کلمه یهودی است که ممکن است رئیس جمهور ترامپ با آن آشنا باشد. این کلمه به معنای یک فرد احمق است، در این مورد، یک رئیس جمهور دعوت رهبر کره شمالی را بدون هیچ آمادگی و با یک اعتماد به نفس بالا نسبت به درخشش در مذاکرات پذیرفته بود. این نشست اما اکنون لغو شده است.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که پس از نمایش «خشم و خصومت آشکار کره شمالی در بیانیه اخیر این کشور» در نشست برنامه‌ریزی شده ماه آینده میلادی میان رهبران آمریکا و کره شمالی حضور نخواهد یافت. اشاره ترامپ به اظهارنظر اخیر مقامات کره شمالی بود. اظهاراتی که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا آن را «ناشیانه و احمقانه» خواند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: این بیانگر عدم هوشمندی مایک پنس است که مدل لیبی را با مدل خلع سلاح اتمی کره شمالی مقایسه می‌کند، لیبی نه تنها اساسا تسلیم درخواست‌های غرب شد بلکه «معمر قذافی» رهبر این کشور هردو دارایی‌اش را از دست داد، هم نظامش و هم جانش را.

برای کره شمالی، لیبی درس‌های اشتباهی را آموزش می‌دهد، خلع سلاح هسته ای اقدامی مهلک و کشنده است. در مقابل آنچه را که در گذشته انجام می‌داد را باید انجام دهد. مذاکره و مذاکره. آنچه که می‌توانید را بگیرید و سپس توافق را برهم بزنید. ترامپ به وضوح این تاریخ را تکرار کرد.

رابطه ترامپ با کره شمالی خطرناک‌تر می شود

روزنامه نیویورک تایمز نیز در تحلیلی به قلم «نیکلاس کریستف» و با عنوان «رابطه ترامپ با کره شمالی خطرناک‌تر می شود» نوشت: اکنون وارد دوره خطرناک‌تری در روابط با کره شمالی می‌شویم. رئیس جمهور ترامپ با لغو دیدار خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک دوره به خصوصی از بی‌منطقی در روابط دیپلماتیک را آغاز کرده است. سیاست گذشته مبنی بر فشارحداکثری اقتصادی بر کره شمالی، دیگر ممکن نخواهد بود و این خطر که ترامپ به گزینه نظامی برسد افزایش پیدا کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: همانطور که همه روسای جمهوری آمریکا از نیکسون تا به امروز به جز ترامپ درک کرده بودند، استفاده از گزینه‌های نظامی بسیار خطرناک است. این موضوع امروز تا اندازه بیشتری خطرناک است. چرا که به نظر می‌رسد کره شمالی ظرفیت و توانایی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، شیمایی و بیولوژیکال عیله سئول، توکیو و احتمالا لس آنجلس را دارد. اکنون پنتاگون به نظر می‌رسد به شدت نگران است که ترامپ این موضوع را درک نکند.

در بررسی خطرات پیش رو، تحلیلگران گاهی این موضوع را مطرح می‌کنند که کیم جونگ اون منطقی است و نمی‌خواهد خودکشی کند، این موضوع درست است اما مشخصا من را تشویق نمی‌کند. بازیگران منطقی عمدتا تصمیمات وحشتناکی می‌گیرند. صدام حسین یا جورج بوش هیچ کدام به دنبال خودکشی نبودند اما هردو به گونه‌ای فاجعه آمیز در عراق رفتار کردند.

در پایان این گزارش نیز آمده است: ترامپ و کیم هر دو همچنان علاقمند به برگزاری نشست هستند، امیدوارم بهترینها صورت بگیرد اما نگران هستم که بدترین اتفاق رخ دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی به کیه تاریکیه ۰

    • بدون نام

      چرا از سلاح اتمی استفاده نمی کنید.

    • پرویز خوش سیما

      هنوز نظری اعلام نشده است

    • بدون نام

      چرا باید به گزینه نظامی برسند ؟ الان کره شمالی چه تهدیدی ایجاد کرده ؟ بعیده بدون هیچ زمینه ای به جایی حمله اتمی کنه .این قلدرهای آمریکایی میخوان همه به امر و نهی اونها زندگی کنند و برای دنیا مدام ایجاد خطر می کنند.لعنتی ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا از کشور ضعیف، خوشش نمیاید.. ثابت شده در تاریخ هر کشوری اظهار عجز نموده در مهایت مورد هجوم امریکا واقع شده. امریکا کشور قوی را دوست دارد

      • بدون نام

        امریکا از کشور ضعیف، خوشش نمیاید.. ثابت شده در تاریخ هر کشوری اظهار عجز نموده در مهایت مورد هجوم امریکا واقع شده. امریکا کشور قوی را دوست دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج