جاباما
۷۲۲۲۵۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توصیه‌هایی برای جلوگیری از چاقی در ماه رمضان

به گفته یک متخصص تغذیه، مصرف بیش از حد شیرینی و شربت باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین در بدن می شد و در نهایت فرد دچار اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: به گفته یک متخصص تغذیه، مصرف بیش از حد شیرینی و شربت باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین در بدن می شد و در نهایت فرد دچار اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

دکتر مریم مظاهریان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در بیان توصیه‌های تغذیه‌ای به روزه داران اظهار کرد: بدن انسان در طول روز تمام انرژی خود را مصرف می کند بنابراین در افطار علاوه بر اینکه گرسنگی را رفع می کنیم باید ذخایر تخلیه شده ماهیچه ها و کبد را به بدن برگردانیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه اضافه کرد: مواد غذایی باید به گونه ای مصرف شود که جذب قند و مواد مغذی صورت بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: توصیه می کنیم حدود ۱۵ تا ۲۰ انرژی لازم در طی روز در وعده افطار دریافت شود. بهتر است که افطار را با غذای ولرم و قندی خیلی سبک مانند فرنی و سوپ و یا آش بدون حبوبات و مقداری آب گرم و خرما شروع کنیم.

دکتر مظاهریان همچنین بیان داشت: روزه داران از خوردن آجیل، بستنی، چیپس، گوشت، ماست و شیر پرچرب در هنگام افطار جدا خودداری کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی عنوان کرد: همچنین نباید شیرینی ها و شربت را در هنگام افطار بیش از حد مصرف کرد زیرا مصرف بیش از حد این نوع خوراکی ها و نوشیدنی ها باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین در بدن می شود و بعد از مدتی فرد برای جبران گرسنگی و ضعف خود از مواد شیرین استفاده می کند و در نهایت دچار اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

دکتر مظاهریان در ادامه تاکید کرد: روزه داران باید توجه داشته باشند که ۲۰ دقیقه را صرف خوردن افطاری کنند و علاوه بر این هرگز غذا را به سرعت نخورند تا دچار مشکلات معده نشوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان مطلب خود در یک برنامه رادیویی یادآور شد: یک ساعت بعد از اتمام افطار می توان ورزش ملایمی را انجام داد ضمن اینکه خوردن آب را در فاصله افطار تا سحر فراموش نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نای نیست با ناله سودا کنیم .
      بعد می گید کم بخوریم .

      پاسخ ها

      • Mostafa Zakre

        واقعا خوب گفتی بخدا خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج