۷۲۲۵۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سری A در فصلی که گذشت

در فصلی که یوونتوس برای هفتمین بار متوالی قهرمان سری A شد، ناپولی چشم انتظار ماند، اینتر پس از ۶ سال به لیگ قهرمانان راه یافت و کاپیتان فیورنتینا جانش را از دست داد.

خبرگزاری تسنیم: یوونتوس در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ هفتمین قهرمانی متوالی را تجربه کرد، انتظار ناپولی برای جام لیگ داخلی، ۲۹ ساله شد و اینتر پس از ۶ فصل به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در این بازی اعداد، سری A بود که با بازی‌های جذاب و درخشش تیم‌های دیگری مانند رم، لاتزیو و حتی میلان، پس از چند فصل رکورد، رستاخیزی دیگر را تجربه کرد.

یوونتوس در آسمان هفتم موفقیت

بانوی پیر ایتالیا این بار برخلاف سال‌های اول دوران قهرمانی‌های متوالی اخیرش خیلی دیر به صدر رسید اما وقتی اول شد، پایین نیفتاد و در نهایت در هفته سی و هفتم، مانند ۶ قهرمانی متوالی قبلی، قبل از هفته پایانی قهرمانی خودش را قطعی کرد. یوونتوس در هفته بیست و هفتم، صدر جدولی که پیش از این تنها در هفته‌های دوم و سوم فصل در اختیار داشت را از ناپولی گرفت. یووه هر چند با لغزش‌هایی مانند شکست در بازی دور برگشت مقابل همین ناپولی تا آستانه از دست دادن جام پیش رفت اما سرانجام به لطف تساوی مقابل رم در هفته سی و هفتم، سی و چهارم قهرمانی تاریخ خودش در سری A را رقم زد تا حالا به تنهایی بالاتر از رئال مادرید صاحب بیش‌ترین جام قهرمانی در ۵ لیگ معتبر اروپا باشد.

قهرمانی این تیم با خداحافظی شکوهمند بوفون از تورین در جدال هفته پایانی، رومانتیک شد و کاپیتان افسانه‌ای با بدرقه فوق‌العاده هواداران از یووه رفت. آلگری، سرمربی خوش‌فکر تیم هم با رهنمون کردن یووه به سمت قهرمانی در لیگ و جام حذفی، اولین مربی برنده دوگانه در ۴ فصل متوالی در تمام تاریخ فوتبال شد. یوونتوس همراه لیون رکورددار قهرمانی متوالی در تاریخ ۵ لیگ معتبر اروپا نام گرفت.

سری A در فصلی که گذشت

ناپولی، کماکان آرزو به دل

ناپولی با وجود سپری کردن بهترین فصلش از دوران حضور مارادونا به خاطر غفلت خودش از رویای کسب اولین اسکودتو از سال 1990 بازماند. آبی‌پوشان بیش ازهمه تیم‌ها (21 هفته) صدر جدول در اختیار داشتند اما شکست این تیم در بازی کلیدی با اینتر به یوونتوس فرصت ربودن صدر جدول را داد. تیم ساری پس از برتری بر یووه در بازی برگشت بار دیگر به قهرمانی امیدوار شد اما عدم پیروزی در 2 بازی بعدی، رویای قهرمانی را یک هفته قبل از پایان فصل از بین برد. در نهایت ساری، سرمربی تیم اخراج شد و کارلو آنچلوتی با قبول هدایت «پارتنوپی» پس از سال‌ها به وطنش بازگشت.

سری A در فصلی که گذشت

رم زیبا و دلربا

رم از شگفتی‌های این فصل فوتبال اروپا و ایتالیا بود. تیم یکدست اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو در اولین فصل بدون حضور توتی در لیگ روند باثباتی داشت اما بیش از همه در اروپا، آبروی ایتالیا را خرید. بازگشت رویایی در جدال دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، باعث حذف بارسلونا شد. این تیم شکست ۴ بر یک بازی نوکمپ را با برتری ۳ بر صفر جبران کرد و پس از بارسلونا و لاکرونیا به سومین تیم تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که شکست با اختلاف ۳ گل یا بیش‌تر در بازی رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را با صعود در بازی برگشت جبران می‌کند. رم در فصل سپری شده یک پدیده به نام چنگیز اوندر ترک را هم رو کرد و در نهایت با قطعی کردن رده سوم در هفته سی و هفتم به ادامه ماجراجویی‌های ناتمام اروپایی‌اش در فصل آینده لیگ قهرمانان امیدوار شد.

سری A در فصلی که گذشت

خوشبختی اینتر در پله ششم انتظار

دوئل 3 تیمه رم، اینتر و لاتزیو برای به دست آوردن 2 سهمیه باقی مانده لیگ قهرمانان اروپا از جذابیت‌های هفته‌های پایانی سری A بود. در هفته سی و هفتم رم به لطف شکست عجیب خانگی اینتر مقابل ساسولو، صاحب سهمیه سوم شد و در حالی که لاتزیو با پیروزی بر کروتونه می‌توانست صاحب سهمیه چهارم شود به تساوی رضایت داد تا بازی هفته آخرش در خانه مقابل اینتر حکم جدال پلی‌آف برای معرفی سهمیه چهارم را داشته باشد. لاتزیو با برتری 2 بریک می‌رفت تا کار صعود را قطعی کند اما پنالتی دی‌فرای (بازیکن فصل بعد اینتر که بازی دادن به او در این جدال از سوی سرمربی لاتزیو، انتقادات زیادی را برانگیخت)، اخراج ساویچ و گل وچینو، ورق را برگرداند. پنالتی منجر به گل ایکاردی، غایب بزرگ ثابت تیم ملی آرژانتین را کنار ایموبیله از لاتزیو، آقای گل سری A کرد.

اینتر با برتری 3 بر 2 علاوه بر رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا پس از 6 فصل انتظار، برای اولین بار پس از 3 شکست در هفته‌های پایانی فصول قبلی مقابل لاتزیو، رقیبش را در هفته سی و هشتم شکست داد و نحوست لاتزیو را از بین برد؛ رقیبی که در هفته پایانی فصل 2002-2001 در ورزشگاه المپیکو قهرمانی سری A را از اینتر گرفته بود. به این ترتیب میلان به عنوان تنها شهر دارای 2 تیم قهرمان در جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان اروپا، پس از نیم دهه در این رقابت‌ها صاحب نماینده شد.

سری A در فصلی که گذشت

میلان پرفراز و نشیب

میلان پس از اخراج مونتلا در نوامبر ۲۰۱۷، روند استخدام مربیان جوان را پی گرفت و این بار جنارو گتوسو، بازیکن سابقش و سرمربی ناموفق تیم سیون سوئیس را پس از امثال بروکی، سیدورف، میهایلوویچ، اینزاگی و لئوناردو، آزمود؛ آزمونی که این بار موفق بود. اولین بازی گتوسو روی نیمکت میلان با اولین امتیاز تاریخ تیم بنونتو در سری A آن هم مقابل روسونری همراه شد اما تیم در ادامه رشد کرد. هر چند میلان جایی در لیگ قهرمانان نیافت اما به لیگ اروپا رسید؛ جایی که فصل قبل با شکست از آرسنال در یک‌چهارم‌نهایی حذف شده بود. تمدید قرارداد رینو، نشان از علاقه سران میلان به او و برنامه‌هایش دارد. اگر برنامه یوفا برای جریمه میلان به جرم رد کردن خط قرمز برنامه «بازی جوانمردانه اقتصادی» عملی نشود، می‌توان در فصل آینده روی دومین تیم پرافتخار اروپا حساب کرد.

سری A در فصلی که گذشت

سایرین

فیورنتینا با درخشش جووانی، پسر دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید در برخی هفته‌ها درخشید. اوج درخشش جووانی، گلزنی به میلان و اینتر بود اما ماجرا اصلی پیرامون این تیم، مرگ کاپیتان داویده آستوری، درست قبل از شروع بازی هفته بیست و هفتم بود. او صبح روز بازی در هتل تیم درگذشت و باعث تعطیلی یک هفته از بازی‌های سری A شد. از سوی دیگر جمع هفت خواهر صدر جدول ایتالیا در دهه 90 با بازگشت پارما به فصل آینده سری A تکمیل شد. «وردی»ها با 3 صعود در 3 فصل متوالی، تنها 4 فصل پس از ورشکستگی به سطح اول بازگشتند. در تاریخ فوتبال ایتالیا هیچ تیمی به این سرعت از دسته چهارم به سری A نرسیده بود!

سری A در فصلی که گذشت

فصل در یک نگاه

در اولین فصل افزایش سهمیه سری A در لیگ قهرمانان به ۴ تیم، یوونتوس، ناپولی، رم و اینترمیلان به این رقابت‌ها راه یافتند. میلان، آتالانتا و لاتزیو به لیگ اروپا رسیدند و کروتونه، هلاس ورونا و بنونتو (ضعیف‌ترین تیم تاریخ سری A) به دسته پایین‌تر سقوط کردند. امپولی و پارما هم به سری A بازگشتند و رقابت پلی‌آف برای صعود تیم سوم بین ۶ باشگاه ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج