۷۲۲۹۶۴
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

همه آنچه قبلا بین لیورپول و رئال مادرید گذشت

 ۲ تیمی که روی هم ۱۷ بار قهرمان اروپا شده‌اند، طی ۵ رویارویی قبلی در این جام خاطرات خاصی ساخته‌اند.

وبسایت نود: ۲ تیمی که روی هم ۱۷ بار قهرمان اروپا شده‌اند، طی ۵ رویارویی قبلی در این جام خاطرات خاصی ساخته‌اند.

رئال مادرید در راه برطرف کردن عطش ظاهرا تمام نشدنی‌اش برای بردن لیگ قهرمانان اروپا، یک مانع نوستالژیک را مقابل خود می‌بینید؛ تیمی که آخرین باخت آن‌ها در یک فینال اروپایی را رقم زد.

آن شوت جادویی

وقتی این ۲ تیم در بازی نهایی فصل ۱۹۸۱-۱۹۸۰ جام باشگاه‌های اروپا در پاریس به مصاف هم رفتند، برخلاف الان، لیورپول نسبت به رئال مادرید شانس بیش‌تری داشت چون ارباب فوتبال انگلیس و اروپا بود و رئالی‌ها برای اولین بار پس یک و نیم دهه به فینال معتبرترین جام باشگاهی اروپا رسیده بودند. نبرد ۲ تیم پایاپای پیش می‌رفتند که تا اینکه یک شوت غیرمنتظره از مدافعی به نام کندی در ۱۰ دقیقه پایانی برتری لیورپول را رقم زد. رئال موفق به جبران نشد و در نهایت باب پیسلی و لیورپول برای سومین بار قهرمان اروپا شدند؛ آن هم فقط در عرض ۵ فصل! رئال مادرید پس از آن باخت، ۷ فینال دیگر را تجربه کرد و با برتری در همه دیدارها، ۵ بار قهرمان لیگ قهرمانان و ۲ بار فاتح جام یوفا شد.

طوفان سرخ و پرواز یک ناشناس

هواداران فوتبال برای تماشای یک رقابت دیگر بین لیورپول و رئال مادرید ۲۸ سال صبر می‌کردند. جدال دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ لیگ قهرمانان با تساوی بدون گل در خانه رئال مادرید در جریان بود که در نهایت یوسی بنایون در درخشان‌ترین فصل دوران حرقه‌ای‌اش دروازه کاسیاس را باز کرد و لیورپول بنیتس را در زمین رقیب به برتری ارزشمند یک بر صفر رساند. ۲ هفته بعد لیورپول در بهترین هفته دوران معاصر ابتدا ۴ بریک جدال همیشه حیثیتی لیگ برتر را از میزبانش، منچستریونایتد برد و سنگین‌ترین شکست خانگی دوران معاصر این تیم را رقم زد. این تیم چند روز رئال مادرید را هم اسیر خود کرد و در آنفیلد ۴ بر صفر پیروز شد.تورس سرانجام گل مورد انتظار به رقیب تیم محبوب دوران جوانی‌اش (اتلتیکومادرید) را زد و جالب اینکه دوسنا و جرارد درست مانند جدال قبلی با منچستریونایتد گل زدند. ۳ گلزن از ۴ گلزن هر ۲ بازی مشترک بودند و خوشبخت اصلی یک ایتالیایی نه‌چندان درخشان به نام دوسنا نام داشت؛ مردی که نه قبل و نه پس از آن هفته کار خاصی انجام نداد و در آن ۲ بازی به ۲ رقیب بزرگ گل زد تا بهترین برهه دوران حرفه‌ای خودش را جشن بگیرد.لیورپول با برتری مجموع ۵ بر صفر رئال مادرید را حذف کرد اما در مرحله بعد مغلوب چلسی و حذف شد. چلسی هم در نیمه‌نهایی به بارسلونایی باخت که با برتری مقابل منچستریونایتد قهرمان اروپا شد.

انتقام به سبک رونالدو

رئال مادرید برای گرفتن انتقام ۳ شکست پی در پی، نیم دهه انتظار کشید و سرانجام در یکی از بدترین فصول سال‌های اخیر لیورپول هر ۲ بازی رفت و برگشت مرحله گروهی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ را به سود خودش خاتمه داد. در بازی رفت،ابتدا کریس رونالدو به دشمن قدیمی تیم سابقش گل زد و کلی خوشحالی کرد. در ادامه بنزما در همان نیمه اول ۲ گل دیگر به ثمر رساند تا رئال در همان نیمه اول کار لیورپول را تمام کند. نتیجه تا پایان دست نخورده باقی ماند و در بازی برگشت هم رئال با تنها گل بنزما در دقیقه ۲۷ یک بر صفر در برنابئو پیروز شد. این، برای آخرین بار بود که بنزما در هر ۲ بازی رفت و برگشت اروپایی مقابل یک تیم برای قوی سپید گل زد! در نهایت قرمزها پشت سر رئال مادرید و بازل حذف و راهی لیگ اروپا شدند اما رئال مادرید تا نیمه‌نهایی پیش رفت و آنجا آخرین حذف خودش در لیگ قهرمانان اروپا تا هم اکنون را این بار مقابل یوونتوس تجربه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج