۷۲۳۰۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

قصه های مجید در ورای شهر اصفهان

مهدی باقربیگی امسال برای همیشه از «مجید» قصه های مجید جدا شدتا نامش در کنار ۱۹ عضو شورای شهر اصفهان به عنوان چهره های برگزیده نصف جهان مطرح شود، بلکه شورای شهر جدید بتواند اصفهان را مانند تصاویر سریال «قصه های مجید» به یادماندنی کند.

قصه های مجید در ورای شهر اصفهان

هفته نامه حاشیه: مهدی باقربیگی امسال برای همیشه از «مجید» قصه های مجید جدا شدتا نامش در کنار 19 عضو شورای شهر اصفهان به عنوان چهره های برگزیده نصف جهان مطرح شود، بلکه شورای شهر جدید بتواند اصفهان را مانند تصاویر سریال «قصه های مجید» به یادماندنی کند.

باقربیگی 36 ساله در کنار غل بازیگری از جمله هنرمندانی است که در کنار کار فرهنگی، 13 سالی می شود کارمند شهرداری است و حالا با شروع به کار شورای شهر از سمت خود استعفا داده و می خواهد تا زمانی که فرزند دو و نیم ساله اش به سن مدرسه می رسد، اصفهان را به شهری ایده آل، بدون آلودگی و ترافیک تبدیل کند. به بهانه تغییر ساعت کاری اداره ها به سراغ او رفتیم تا در یک گپ خودمانی از او بپرسیم که آیا افزایش ساعت کار اداره ها می تواند کارایی دولت را بالا ببرد یا نه؟ همچنین از او پرسیده ایم که این تغییر ساعت خروج کارمندان از اداره ها، چه تغییراتی در پوسته شهر اصفهان به همراه داشته.

قصه های مجید در ورای شهر اصفهان

زندگی شما کارمندی بوده وبه خاطر نوع شغلی که در این سال ها داشته اید، حالا که ساعت کاری به روال سه سال پیش برگشته، به عنوان یک کارمند فکر می کنید تغییر ساعت کاری بهبودی در وضعیت کار ایجاد خواهد کرد؟ یا اینکه مشکلات تازه ای را برای کارمندان به وجود می آورد که حل آنها، هزینه بر و زمان بر است؟

- ۱۳ سال است که در شهرداری کار می کنم و از همان اولین سال؛ ساعت کاری من از ساعت هفت صبح تا ۱۴:۳۰ ظهر بوده اما بعد از اینکه اعلام کردند پنجشنبه ها تعطیل شود، ساعت خروج ما از اداره شد، چهار بعدازظهر.

پس ساعت کاری ما چندان با ساعت کاری دولت هماهنگ نبود چرا که شهرداری یک ارگان خصوصی به حساب می آید. با اینحال از آنجایی که سال هاست زندگی کارمندی داشته ام، می توانم به شما بگویم که افزایش یا کاهش ساعت کاری، چندان تاثیر مثبتی روی بهره وری و کار مفید نمی گذارد. شاید به جای این تغییرهای فرمی بهتر باشد که برای کارمندها یک دلخوشی، امنیت شغلی و تامین معاش ایجاد کنند تا کارمندان با دل و جان کار کنند. اصلا کار مفید در اداره های ما چند ساعت است مگر؟ من به جرات می توانم بگویم یک ساعت هم نیست. کارمند چه ۱۰ ساعت و چه دو ساعت در اداره بماند، وقتی ذهنش درگیر معیشت اش باشد، زندگیش تامین نباشد و هزارتا بدبختی داشته باشد، چه فرقی می کند که چند ساعت در اداره بماند؟ اصلا ۲۰ ساعت در اداره نگهش دارند.

شما چه پیشنهادی دارید؟

- چون آقای روحانی از جمله اصلی ترین شعارهایشان، عقلانیت و اعتدال بوده، من به عنوان یک شهروند از ایشان و از تمام کسانی که در رأس این امور هستند، خواهش می کنم بیشتر به امنیت شغلی و تامین معاش کارمندها توجه کنند تا ساعت مفید کار و وجدان کاری بالا برود. باید شرایطی فراهم شود که حقوق ماهانه یک کارمند کفاف زندگی اش را بدهد و ذهنش را از درگیری خالی کند.

اینکه میزان ساعت کاری چقدر باشد مهم نیست، تا اصل کار خراب باشد نمی توان به نتیجه آن دلخوش کرد. برای رسیدن به یک نتیجه درست وبه جای تغییر ساعت های کاری، بهتر است آن اصل را درست کنند.

شما اولین دوره ای است که به عنوان اعضای شورای شهر اصفهان مشغول به فعالیت شده اید. با افزایش ساعت کاری و بالا رفتن حجم ترافیک شهری، شورای شهر با همکاری شهرداری تمهیداتی و برنامه ای در نظر گرفته است؟

- بالاخره این طرح در حال اجراست و طبعا ساعت خروج کارمندان تغییر کرده و ترافیک شهر بزرگی مثل اصفهان هم دستخوش تغییر شده است. از ابتدای مهرماه، اقدامات اولیه برای مهار ساعاتی که حجم ترافیک شهری بالاست آغاز شده، مثلا بالا بردن کمی و کیفی ناوگان حمل ونقل عمومی شهری. سعی بر این بوده که به این ناوگان نظمبخشیده و نوسازی و بازسازی های لازم را پایه ریزی کنیم. همچنین راه اندازی خط BRT را طرح ریزی کرده اند و در حال گسترش دادن آن هستند.

از این دست کارها در حال صورت گرفتن است تا یک مقدار وضع حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کند و روی ترافیک تاثیر مثبت بگذارد اما اینکه این کارها چقدر مفید و کافی است، واقعیت این است چون تازه شهردار را مشخص کرده ایم و یکسری از طرح هایی که باید اجرایی شود، هنوز انجام نشده، در حال حاضر نمی توانم دقیق بگویم چقدر این برنامه ها موفقیت آمیز بوده است.

برنامه های ریخته شده چقدر قابل اجرا هستند؟

- طرح BRT در حال اجرا شدن است و روز به روز گسترش پیدا می کند. البته چون اول کار است، ممکن است یکسری ناپختگی و مشکلاتی داشته باشیم که در مدت زمان کوتاهی حل خواهد شد. به نظرم تنها راهی که می توانیم با ترافیک مقابل کنیم، این است که حمل و نقل عمومی را ساماندهی کنیم تا ناوگان حمل و نقل شهری این قابلیت را داشته باشد که خود را با ساعت های کاری ادارات وفق دهد و کارمندانی که خسته از اداره بیرون می آیند، با دیدن ترافیک شهر، آزرده خاطر نشوند.

مترو اصفهان چندین سال می شود که در حال ساخته شدن است اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده. با توجه به اینکه ساخت مترو در اصفهان می تواند در کاهش حجم ترافیک کمک کند برای این موضوع چه برنامه ریزی هایی انجام شده است؟

- مترو اصفهان یک کار مشترک بین شهرداری و دولت بوده و اگر شهرداری بخواهد رأسا این کار را انجام دهد، فشار زیادی به مردم وارد می شود. مترو را نباید از جیب مردم بسازیم. مترو باید با کمک دولت ساخته شود. امیدوارم با تغییراتی که در دولت به وجود آمده و انتصاب استاندار جدیدی که خوشبختانه با شهرداری همسو است بتوانیم ساخت مترو را پرشتاب تر از قبل به پایان برسانیم تا مشکل رفت و آمد در اصفهان نیز دستخوش تغییر شده و به سمت حمل و نقل پاک، ارزان و بی دغدغه حرکت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      فقط نقش مجید. هیچ وقت تکرار نشد. بهترین بازیگر نوجوون بود به نظرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج