جاباما
۷۲۳۱۱۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

مازنی: به دیدار آیت الله جنتی خواهم رفت

احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «اگر توفيق شود، به ديدار ساير حقوقدانان و فقهاي شوراي نگهبان و به ويژه آقاي احمد جنتي هم براي گفت‌وگوي ملي خواهم رفت تا طرح مساله كنم.» اين خبر را احمد مازني، رييس كميته گفت‌وگوي ملي فراكسيون اميد به «اعتماد» اعلام كرده و گفته است كه «البته ورود شوراي نگهبان به مساله گفت‌وگوي ملي بستگي به نظر اعضاي شورا دارد.»

روزنامه اعتماد: احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «اگر توفيق شود، به ديدار ساير حقوقدانان و فقهاي شوراي نگهبان و به ويژه آقاي احمد جنتي هم براي گفت‌وگوي ملي خواهم رفت تا طرح مساله كنم.» اين خبر را احمد مازني، رييس كميته گفت‌وگوي ملي فراكسيون اميد به «اعتماد» اعلام كرده و گفته است كه «البته ورود شوراي نگهبان به مساله گفت‌وگوي ملي بستگي به نظر اعضاي شورا دارد.»

ماجرا از اين قرار است كه اخيرا اين نماينده مجلس با عباس كدخدايي، عضو حقوقدان شوراي نگهبان ديدار كرده است. به گفته مازني ديدار او با كدخدايي به عنوان سخنگوي شوراي نگهبان انجام نشده است. مازني در ادامه با تاييد اظهارات كدخدايي كه گفته بود «درباره گفت‌وگوي ملي با آقاي جنتي صحبتي نكرده‌ام»، اعلام كرد: «من هم از ايشان نخواستم كه بحث گفت‌وگوي ملي را با آيت‌الله جنتي يا شوراي نگهبان در ميان بگذارند.» اين عضو فراكسيون اميد مجلس با بيان اينكه «آقاي كدخدايي صرف‌نظر از شأن حقوقي به عنوان عضو حقوقدان شوراي نگهبان، يكي از مسوولان با تجربه جمهوري اسلامي است كه سال‌ها در مسووليت‌هاي مختلف در شوراي نگهبان، دانشگاه و مراكز ديگر حضور دارند»، اظهار داشت: «آقاي كدخدايي بينش‌هاي سياسي‌اي دارند و با توجه به مجموعه اين جهات با ايشان گفت‌وگوي مشورتي داشتم.»

مازني در حالي با كدخدايي ديدار و گفت‌وگو داشته كه پيش از اين با چهره‌هايي چون سيدمحمد خاتمي، موسوي خوئيني‌ها، عبدالله نوري، علي لاريجاني، محمدرضا عارف، حداد‌عادل، غلامحسين كرباسچي، محمدرضا باهنر براي پروژه گفت‌وگوي ملي، ديدار و گفت‌وگو كرده است. مازني درباره ديدار با رييس دولت اصلاحات مي‌گويد: «من با آقاي خاتمي و باهنر ديدار داشتم. آقاي خاتمي بر شكل‌گيري گفت‌وگوي ملي تاكيد دارد و معتقد است مسائل جامعه جز از راه گفت‌وگو قابل حل نيست.» او همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا با نيروهاي مسلح هم براي عملياتي كردن ايده گفت‌وگوي ملي ديدار داشته‌ايد، گفت: «تحت عنوان گفت‌وگوي ملي با نيروهاي مسلح ديدار نداشتيم اما در قالب فراكسيون اميد و مجمع نمايندگان تهران در مناسبت‌ها آنها را مي‌بينيم و به صورت غير‌مستقيم گفت‌وگو مي‌كنيم.»

او ادامه داد: «اخيرا ديداري با مجموعه وزارت دفاع و با حضور وزير دفاع داشته‌ايم. ٢ ديدار با سپاه محمد رسول‌الله در تهران داشتيم. در اين ديدارها از مشكلات مردم و ضرورت ارتباط و گفت‌وگو صحبت كرده‌ايم. عملا تفاهم صورت مي‌گيرد اما در رابطه با گفت‌وگوي ملي ديدار مشخصي صورت نگرفته است.»مازني تاكيد كرد: «برنامه مصوب براي همايش گفت‌وگوي ملي با حضور شخصيت‌هاي پرنفوذ هنوز نداريم اما طرح آن در كميته گفت‌وگوي ملي در فراكسيون اميد مطرح بوده است.»مازني همچنين درباره ضرورت گفت‌وگو بين مسوولان گفت: «درك مشترك از مسائل جامعه و نظام در گفت‌وگوي ملي اهميت زيادي دارد. همه بايد به درك مشترك رسيده و بر سر فهرستي از مسائل نظام توافق كنيم.

اولويت‌بندي بايد صورت بگيرد. اركان مختلف كشور نيز بايد در اين ليست كمك كنند. مجلس، دولت، قوه قضاييه، نيروهاي مسلح، مجمع تشخيص مصلحت نظام، شوراي نگهبان، نهادهاي انقلابي و نهادهاي مدني و احزاب و رسانه‌ها بايد بر سر اولويت‌هاي كشور و راه‌حل‌ها به توافق برسيم.» دستور كار گفت‌وگوي ملي بايد مسائل مشترك باشد و وارد مسائل اختلافي نشويم. با مشورت صاحب‌نظران در حال طراحي نقشه راه گفت‌وگوي ملي هستيم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیما

      جنتی که حقوقدان نیستش که

    • بدون نام

      ایت الله جنتی نماد یک انقلابی و انسانی والا که هرگز دره ای در اراده اش سستی و زدوبند نبود سلامت باشی اقا ..

    • شهین سیفی

      این اقا نماینه ماست ببخشید تا حالا اسمشون نشنیده بودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج