جاباما
۷۲۳۱۲۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۶ وزیر در انتظار پاسخ دادستانی کل کشور

رفع فیلتر توئیتر چشم‌انداز ندارد

روزنامه جهان صنعت: چندی پیش شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در این کار‌گروه شدند. این نامه به امضای محمد‌جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز رسیده است.

روزنامه جهان صنعت: چندی پیش شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در این کار‌گروه شدند. این نامه به امضای محمد‌جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز رسیده است. به نظر می‌رسد انتقادها از هیات دولت، نمایندگان مجلس و مدیران حکومتی فعال در توئیتر موجب شده به منظور کاهش انتقادها از فعالیت این افراد در یک شبکه مجازی فیلترشده این درخواست مطرح شده باشد. از یک سو دولتمردان در شبکه‌های مجازی فیلترشده فعال هستند و از سویی دیگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که فیلترشکن‌ها باید فیلتر و دسترسی به آنها مسدود شوند‌ چراکه امنیت کاربران را به خطر می‌اندازند و موجب کپی شدن اطلاعات به سرور ارائه‌کنندگان فیلترشکن‌ها می‌شوند. به هر روی توئیتر یکی از شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار است و بسیاری از خبرها، اظهار‌نظرهای جنجالی دولتمردان، اعتراضات و کمپین‌ها در آن مطرح می‌شوند. البته حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور اعلام کرد دستور قضایی درباره فیلترینگ توئیتر به استحکام خود باقی بوده و نامه درخواست رفع فیلترینگ توئیتر قابلیت مطرح شدن در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد.

درخواست نامه برای رفع فیلتر

با وجود تمامی انتقاداتی که نسبت به فعالیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌های مجازی فیلترشده وجود دارد او نه تنها در این شبکه‌ها فعالیت می‌کند بلکه درخواست رفع فیلترینگ آن را نیز امضا می‌کند. محمد‌جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شبکه اجتماعی محبوب اما فیلتر شده توئیتر عنوان کرده بود: «از توئیتر استفاده می‌کنم. این شبکه اجتماعی ابزار مناسبی برای دیپلماسی‌ عمومی است.» به تازگی شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در این کار‌گروه شدند.

دادستانی کل کشور به نامه درخواست رفع فیلتر توئیتر پاسخ نداده است

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه هنوز دادستانی کل کشور بر اساس نامه شش وزیر و دو عضو ناظر این کمیته برای رفع فیلتر توئیتر جلسه‌ای تشکیل نداده است، گفت: ما امیدواریم با رفع فیلتر توئیتر تا اندازه‌ای ولو محدود مشکلات ایجاد شده بعد از فیلتر تلگرام حل شود.

رفع فیلترینگ توئیتر ممکن نیست

در شرایطی که بسیاری از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان رفع فیلترینگ توئیتر هستند اما دادستان کل کشور این امر را غیر‌ممکن می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری روز سه‌شنبه اول خرداد‌ماه در این باره گفت: با دو نامه مواجه بودیم که تعدادی از وزرای عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارائه کردند. یک نامه جهت رفع فیلتر از توئیتر و طرح در کارگروه بود و نامه دوم هم با شش امضا در رابطه با رفع فیلتر از دو سامانه دیگر بود.

امیدوارم توئیتر رفع فیلتر شود

در همین حال اعتماد‌آنلاین به نقل از رییس فراکسیون امید نسبت به رفع فیلترینگ توئیتر نوشت: «محمدرضا عارف نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه شش وزیر و دو نماینده مجلس مبنی بر رفع فیلتر توئیتر، گفت: در هر تصمیمی امکان بازنگری وجود دارد اما از این نامه اطلاعی ندارم که دلایل‌شان چه بوده است. مرجع قانونی در زمینه رفع فیلتر، شورای عالی فضای مجازی است که امیدواریم با توجه به‌ضرورت حضور مردم در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی و همچنین با توجه به شعارها و برنامه‌ها تصمیمی در این خصوص گرفته شود.»

سخن آخر

فیلتر بودن توئیتر نیز همچون دیگر شبکه‌های مجازی هیچ تاثیری در فعالیت کاربران آن ندارد اما آنچه همواره مورد اعتراض قرار می‌گرفته، فعالیت وزرا‌، نمایندگان مجلس و مدیران حکومتی در این شبکه اجتماعی بوده است. با این همه خبرهای منتشر‌شده مبنی بر احتمال رفع فیلترینگ توئیتر با شک و شبهه‌هایی همراه بوده که دولت به دلیل اعتراضات ناشی از فیلتر شدن تلگرام و مسدود کردن کامل فیلترشکن‌ها چنین درخواستی از دادستانی کل کشور داشته است.

در شرایطی درخواست رفع فیلترینگ توئیتر به دادستانی کل کشور ارسال شده که مرجع اصلی فیلترینگ توئیتر دادستانی نبوده بلکه شورای امنیت ملی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • TNT2

      این طوری نمیشه ... یه نظر سنجی کنید که چند نفر با فیلتر شدن تویتر و یوتیوب و مخصوصا تلگرام مخالف یا موافقند ..چرا میترسید بگید. دارید مخالف نظر اکثریت مردم رفتار میکنید؟تا کی میخواید ادامه بدید ؟این کینه و دلخوری مردم و خیلی ساده گرفتید ..وقتی همه اونها جمع شد و یکباره فوران کرد میفهمید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج