جاباما
۷۲۳۱۴۵
۵۴ نظر
۵۰۰۸
۵۴ نظر
۵۰۰۸
پ

وداع مردم و اهالی سینما با «ناصر ملک مطیعی»

مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی از ساختمان شماره دو خانه سینما برگزار شد.

خبرگزاری مهر: مراسم تشییع پیکر زنده یاد ناصر ملک مطیعی دقایقی پیش در ساختمان شماره ۲ خانه سینما با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

وداع مردم و اهالی سینما با «ناصر ملک مطیعی»

مراسم با حضور مردم و اهالی سینمای ایران از جمله مسعود کیمیایی، کمال تبریزی، فرامرز قریبیان، مهناز افشار، پژمان بازغی، فرشته طایرپور، رضا درمیشیان و... برگزار می شود.

در ابتدای مراسم کامران ملکی از مردم خواست سکوت کنند تا سخنرانی ها آغاز شود.

علی دهکردی رییس انجمن بازیگران سینما در ابتدای مراسم و در میان شعارهای مردم گفت: همه ما برای بدرقه یکی از درخشان ترین های سینمای ایران دور هم جمع شده ایم. ناصر ملک مطیعی ۴۰ سال به مردم و خاک خود احترام گذاشت.

وی افزود: امروز برابر کسی قرار گرفته ایم که به ما یاد داد سکوت بُرنده ترین اسلحه است.

در میان صحبت های وی مردم درخواست داشتند پرویز پرستویی سخنرانی کند.

پوری بنایی بازیگر نیز گفت: هموطنان عزیزم ما هرچه داریم از شماست. یک خواهش از همه شما عزیزان دارم که سکوت را رعایت کنید تا سخنرانی ها تمام شود بعد هرچه دوست داشتید بگویید.

محمد متوسلانی بازیگر سینما در سخنانی بیان کرد: صحبت درباره ملک مطیعی زمان طولانی می خواهد و اینجا جایش نیست فقط متاسفم که ما یک دوست عزیز و هنرمند را که می توانست برای سینمای ایران مفید باشد از دست دادیم. آینده و تاریخ درمورد او و کسانی که ظلم کردند قضاوت خواهد کرد.

پژمان بازغی هم به عنوان یکی از سخنران مراسم گفت: من سینمای ایران را با ملک مطیعی، فردین و وثوقی شناختم که ۲ نفر از آنها را دیگر نداریم. قدر پیشکسوتان را بدانید. من آخرین نفری بودم که ملک مطیعی را دیدم و مثل ماه شده بود.

همچنین فریدون جیرانی از محسن امیریوسفی خواست روی صحنه آید. امیریوسفی گفت: بر سر جنازه فرمون سینمای ایران باید یادی کنیم از قیصر سینمای ایران. چند ساعت پیش با بهروز خان صحبت کردم و یک پیام داشت. صدای بهروز وثوقی را ضبط کردم که برای شما پخش می کنم.

وداع مردم و اهالی سینما با «ناصر ملک مطیعی»

در ادامه مراسم پرویز پرستویی با اشاره به شعارهای مردم درباره صدا و سیما بیان کرد: در ساعات گذشته صدا و سیما به خاطر آورد که از ناصر خان بگوید؛ درست بعد از مرگ وی. صدا و سیما برای همه است از پول بیت المال تامین می شود. چرا بعد از ۴۰ سال از ملک مطیعی خواستید به تلویزیون بیاید و با او اینگونه رفتار کردید؟

وی افزود: آقای مهران مدیری عزیز شما هنرمند طناز سینما هستید نمی دانستید ناصر عاشق مردم بود چرا از این قسمت از برنامه دفاع نکردید. ۴۰ سال نام این هنرمند را نیاوردیم. مگر دزدی و اختلاس کرده بود. از اهالی سینما می خواهم هوای هم را داشته باشیم.

این بازیگر سینما در پایان صحبت هایش گفت: ما بسیار قدرتمند هستیم و نباید یاران خود را از دست بدهیم. بیاییم به خاطر خدا قدر پیشکسوتان خود را بدانیم. دیشب همه شبکه ها از ناصر ملک مطیعی فیلم نشان می داد اما انگار که فقط یک فیلم بازی کرده است، انگار قیصر و امیرکبیر را بازی نکرده است. اگر ناصر می توانست دیشب از تلویزیون پخش شود در این سال ها نیز می توانست تصویر وی پخش شود. ناصر ملک مطیعی به عشق شما مردم به تلویزیون آمد تا با شما صحبت کند ولی اینگونه با او رفتار شد.

در ادامه و در حالی که مردم پرویز پرستویی را به خاطر صحبت هایش تشویق می کردند، مسعود کیمیایی روی صحنه آمد و گفت: من حال خوشی ندارم ولی باید می آمدم و وداع آخرم را با جسم ملک مطیعی می کردم. روح او در قلب های ما زنده است.

وی با یادی از بازیگرانی که قبلا با آنها کار کرده است، افزود: فیلمسازی اینجا سخت است ولی ما مانده ایم. درود بر همه شما که هنرمندان خود را تشویق می کنید. آن کسی که اینجا مانده بسیار سختی می کشد من به ناصر ملک مطیعی تعظیم می کنم. من با او قیصر را کار کردم و دیگر بخت یارم نبود که همراهش باشم. با پرویز پرستویی هم کار کردم او بی پروا حرف می زند درود بر کسی که نمی ترسد. بدانید ترس دشمن جسارت است از آدم های ترسو بترسید آنها دروغ می گویند. درود بر همه شما.

امیرعلی فرزند ناصر ملک مطیعی در ادامه بیان کرد: کاش پدرم این جمعیت را می دید. من آرزویم بود که پدرم را روی پرده ببینم آقای عطشانی بازی در فیلم «نقش نگار» را پیشنهاد داد و من می خواستم به آرزویم برسم چراکه او دوست داشت روی پرده باشد و یادگاری برای مردم بگذارد. در دورانی که فیلم توقیف شد پرویز پرستویی بسیار کمک کرد و مردانه پشت پدرم ایستاد.

وی افزود: حجت الله ایوبی رییس سابق سازمان سینمایی هم بسیار به ما کمک کرد و من به آرزویم رسیدم. یک بار پدرم را بردم و عکس او را در سر در سینما نشان دادم و او از شادی بغض کرد و به آرزویش رسید.

فرزند ناصر ملک مطیعی در پایان عنوان کرد: صدا و سیما نگذاشت تصویر پدر من هنگام حیاتش پخش شود، حال سوال من این است که چرا تصویر پدر من همراه با خبر مرگ او در شبکه های تلویزیون پخش می شود؟ چگونه است که یک هنرمند پس از مرگش می تواند تصویرش پخش شود ولی پیش از فوتش و در حالی که دوست داشت تصویرش پخش شود این اتفاق نمی افتد.

پس از صحبت های وی نماز میت توسط حجت الاسلام آهنگران برای این هنرمند خوانده و اعلام شد مراسم ختم وی سه شنبه در باشگاه پیام برگزار می شود.

ناصر ملک مطیعی بازیگر سینمای ایران بامداد روز شنبه ۵ خردادماه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

این بازیگر طی هفته گذشته به دلیل نارسایی کلیه و تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      الان مسئولین تو صف اول واستادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا همین بازیگران وقتی ایشون زنده بودند، دربارشون حرفی نزدند.

      • بدون نام

        چرا الکی یه بازیگر مبتذل فیلم فارسی رو انقد بزرگش میکنید!؟
        مگر غیر اینه فیلمای همین اقایون باعث ترویج چاقو کشی و فحشا میشه؟
        !!!!!

      • مسعود

        اولا که چه شما بخوای چه نخوای ایشون بزرگ هستن
        دوما، شما واسه کسایی که باعث ترویج اختلاس و فقر و ... میشن هم ، همینجوری یقه میدری و اعتراض میکنی؟؟؟

      • مسعود

        اینم یک نمونش
        http://www.bartarinha.ir/fa/news/723296/%D8%A8%D8%AF%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA

    • گل یخ

      حیف صدحیف، هزاران حیف که دیگه همچین مردی تکرارنمیشه.بعضی موقع جزحسرت خوردن کاری ازمون برنمیاد.روحش شاد

    • بدون نام

      مسیولین از خ اب خرگو‌شی بیدار بشین مردم را ببینید وبه خواسته هایشان توجه کنید واحترام بگذارید

    • رضا

      مردم ایران با ناصر زندگی کردند در همان عالم جوانی خودمون درس معرفت و لوطی گری یاد میگرفتیم یک فرهنگ بود یک از خود گذشتگی ی ایثار ناصر خان به ببینده منقل میکرد کاش اینها هنوز بودند و فرصت بازی در فیلم داده میشد و مردم بهتر اشنا میشدند کاش

    • منتقد

      تا کور شود هر آنکه نتواند دید
      بزرگ مرد نامت بلند و روحت شاد

    • بدون نام

      خب چيكار كنيم ؟ميخواي تو اين وضعيت گند اقتصادي از كارمون بزنيم بريم اونجا گريبان چاك كنيم....بابا بي خيال صبح تا شب ببخشيد سگ دو ميزنيم نميرسيم حالا دنبال شهرام بهرام باشيم و يا صغري و كبري كه كي ميخواد بي حجاب بياد تو خيابون و يا كي ميخواد از حصر خارج شه...به درك سياه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان شما تو نت داری سگ دو می زنی یا گریبان چاک می کنی

      • بدون نام

        الان تو اینترنت داری سگ دو میزنی که خرج شهرام و بهرام دربیاد یا خرج صغری و کبرات، فقط بلدید بنالید برای همین خدا هم کاری میکنه دنبال یک لقمه نون به قول خودت سگ دو بزنی

      • بدون نام

        عزیز جان ؛ شمایی که فقط دنبال منافع خودتی و منافع و زندگی هموطنات برات بی اهمیته اینو بدون که خدا به چنین آدمی نعمتاش رو نمیده؛ همینه که صبح تا شب باید به قول خودت سگ دو بزنی و آخرشم کارات درست نمیشن

    • بدون نام

      روحشان شاد دو سلطان ناصر خان حجازی ناصر خان ملک مطیعی

    • یک هموطن

      اصلاً اون صدای لرزان و چهرۀ بغض گرفته و مردونه اش از ذهنم پاک نمیشه. افسوس افسوس که پشیمانی بیفایده است . امیدوارم که روح نازنین و لطیف و زخم خورده اش تا ابد در آرامش باشد و لعنت به کسانی که به این نازنین جفا کردند و با نامردی در وطن خودش، غریب کُشش کردند. ((لعنت و هزاران لعنت بر آنها))...

    • محمود حاج سید جوادی

      سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
      مرده آنست که نامش به نکویی نبرند
      ناصرخان ملک مطیعی راحت شدی
      سلام مارا به ناصرخان حجازی ناصرخان عبدالهی و ناصرخان چشم آذر برسان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای عجب راست گفتیا. چه مردان نازنینی بودند

      • بدون نام

        ناصرالدین شاه رو از قلم انداختی

      • بدون نام

        درود بر جناب محمود

    • محمد

      روحت شاد عزیز دلم.

    • محمدی

      روحش شاد دم پرویز پرستویی گرم درود ب شرف ش

    • بدون نام

      برترینها چرا صفحه مربوط به واکنش ده نمکی به فوت مرحوم ملک مطیعی رو حذف کردی؟
      به کدوم منافعت آسیب میزد؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ممنون از شما و مدیر خبر داغ که این هم خبر از هنر منده کشو ر عزیزمان اطلاع رسانی کردید نه مثل صدا سیما که این هم بودجه
      را خیف ومیل میکندفقط برخی افراد

    • بدون نام

      38934:
      +ناصرخان این سلبریتیای الانه که ملت رو فریب بدن‌ ! خودت بگو کی ممنوع التصویرت کرد؟

      _ همین جناب خاتمی، رئیس اصلاحات بود وگرنه من و فردین‌ تا سال ۶۱ فیلم‌ بازی میکردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا چه ربطی داره که میای اینجا عقده گشایی میکنی؟
        الان سال ۹۷! خاتمی ۱۳ ساله که تو این کشور کوچکترین مسوولیتی نداره! خاتمی سال ۷۶ رییس جمهور شده؛ در حالیکه همین چند ماه پیش ناصر ملک مطیعی اومد تو برنامه دورهمی ولی به خاطر ممنوع التصویریش نذاشتن برنامه پخش شه! یعنی میگی تقصیر خاتمیه که تو سال ۹۷ برنامه دورهمی با حضور ملک مطیعی پخش نشده؟
        اسفند دود کن برای این هوش و ذکاوتت استاد!!!!!

    • بی نام

      ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما...

    • بدون نام

      چه کسانی ناصر ملک مطیعی را ممنوع التصویر کردند؟

      اصلاحطلبان که امروز ادعای آزادی میکنند در این امر چه نقشی داشتند؟
      ناصر ملک مطیعی و محمدعلی فردین بعد از انقلاب سال ۶۰ در فیلم سینمایی برزخی‌ها بازی کردند که توسط سیدمحمدخاتمی رئیس جمهور اسبق ایران که در آن زمان مدیر مسول روزنانه کیهان بود و محسن مخملباف که اکنون یکی از تئوریسین‌های ضد انقلاب هست و در بی‌بی‌سی و صدای آمریکا ضد انقلاب اسلامی حرف میزند در آن سال مانع مجوز گرفتن فیلم برزخی‌‌ها شدند و عامل اصلی خانه نشینی این دو هنرمند بزرگ سید محمد خاتمی و محسن مخملباف هستند

      ناصرخان این سلبریتیای گوسفند الانه که ملت رو فریب بدن‌ ! خودت بگو کی ممنوع التصویرت کرد؟

      همین جناب خاتمی، رئیس اصلاحات بود وگرنه من و فردین‌ تا سال ۶۱ فیلم‌ بازی میکردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بس کن دیگه خسته نشدی اینقدرراین

      • بدون نام

        اونموقع هم امثال مخملباف به قول هرمند همپیاله اتون بودند که با موتور و چوب و چماق به وزارت ارشاد حکومت می کردند مثل الان که اگر از فیلمی خوشتون نیاد کفن می پوشید میرید جلوی سینما ها رعب و وحشت ایجاد میکنید اونموقع هم امثال شما بودند الان هم هستند

      • بدون نام

        مخملباف اون موقع یه تندرو ارزشگرا بود مگه یادتون رفته؟ مثل الان شما بود
        انگار یادت رفته الان سال نود و هفته! میفرمایید مخملباف الان تصمیم گیرندست که مرحوم ملک مطیعی تا لحظه قبل از مرگش ممنوع التصویر باشه؟!

    • بدون نام

      امثال ناصر ملک مطیعی الانم هستن که فراموش شدند . آقای جمشید هاشم پور مرد سینمای بعد از انقلاب هست . یاد او با دهه شصتیها قرین هست . اما حالا کجاست چرا از دعوت نمیشود؟ . صدا و سیما فقط روی اورده به چهار تا بزدل مسخره مثل رامبد جوان و ..... و کلا اینا تلویزیون رو بدست گرفتند . ننگ بر صدا و سیما .

    • سپیده

      این کیه اومده همه پیام هارو یه منفی داده و رفته
      فازت چیه آدم؟

    • کاربر

      ناصر ها رفتند. ناصر حجازی،ناصر ملک مطیعی

    • نسرین

      واقعا ننگ بر صدا وسیمای ما

    • شجاع

      هر چی بگم به خود ما برمیگرده ما یعنی همین مردم که مرگ حبیب رو هم تو غربت دیدیم و حالا مرحوم ملک مطیعی به خودمون افتخار کنیم.

    • بدون نام

      چه جمعیتی اومده،،، دمشون گرم.. چشم بدخواهانواصولگرای افراطیش کور

    • بدون نام

      روحت شاد سالار

    • بدون نام

      آخره راه همه مون همينه چه فقير و چه ثروتمند چه مسئول چه كارگر
      مهمه اينه كه نام نيك و دعاي روحش شاد پشت سرمون باشه

    • بدون نام

      عمو جان مرده پرستی به چه دردی میخوره!ما عادت داریم زندگان رافراموش کنیم وبرای اموات صفهای طولانی پشت سرتابوت مردگان تشکیل دهیم....هرچند همه ما دراصل مرده ایم فقط الکی دلمون خوشه

    • بدون نام

      خیلی دلم سوخت روحشون شاد امیدوارم حقش گرفته بشه

    • بدون نام

      بي مهري ها بي جواب نمي مونه !
      حالا بريد شادي كنيك كه يك نفر كمتر و بايد سانسور كنيد !

    • بدون نام

      چرا توی مراسم دست و سوت میزدن؟!؟!؟!! :/:/:/:/:/

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما وقتی شخصی میخواد بره بالای سن جایزه بگیره چیکار میکنی؟ براش دست میزنی؛ تو سالن براش سوت میزنن
        وقتی کسی یه کار فوق العاده انجام میده بقیه چیکار میکنن؟ براش دست میزنن




        حالا هم مردم برای بزرگداشت ناصر ملک مطیعی براش کف و سوت میزنن

    • بدون نام

      حیف حیف ۱۰۰حیف روحش شاداین داشته های بزرگ وارزشمند هم وطن خوب بزرگمون وطن وهم وطنان باتعصب صداسیمامیلی بی خاصیت بی طرفدار مثل امین رستمی شبیه دوجنس چون میدونی ۱۶ملیون افغانی بیگانه خرج ومنابع کشورمیدیم توایران خودش لوس میکردوچای شیرین بازی درمیاروخاین وطن وهم وطن فروش نادان ۱۰ملیون شغلم گرفتن وبیکارکردن خاک برسربی غیرتشون خوبه همه جابا بودنشون اعتراض میکنن لعنتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالمونو به هم میزنی دیگه با این مطلب تکراری و سراسر دروغت. بساطتتو جمع کن برو یه سایت دیگه پیلیز

    • بدون نام

      خداحافظ مرد صبور و مهربان

    • بدون نام

      صدا و سیمای میلی ،‌دشمن آزادی بیان و رفیق سانسور باید برچیده شود و صدا و سیمای واقعی مردم سرزمین ایران زمین باید روی کار بیاید. ننگ بر متولیان صدا و سیمای میلی

    • بدون نام

      مراسم تشینح هم شده جای تبلیغ. اشعار دادن انهای که در این م راسم بودند و شنیدن صدای ضد انقلاب در مراسم باید جوابگو باشند..چرا جلو گیری نکردید از یه مشت آدم احمق وبی ادب .چرا حالا سر جنازه اینقدر من من میکنید. حیف از مفت خور دن شماها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواسته های به حق مرد باید دیده شن. با پاک کردن صورت مساله چیزی درست نمیشه

    • سام

      من یادمه یک وقتهایی میگفتن فلانی اینقدر کتک خورده پوست کلفت شده دیگه دردش نمیاد،این صدا و سیما و سایرین هم اینقدر فحش خوردند که فحش خورشون خوب شده دردشون که نمیاد هیچ،خیلی راحت و بی تفاوت هم میگذرند.اینها بلدن چطوری ما ملت رو بی محل کنند،کم کم از رو میریم......
      به هر حال روح این عزیز هم شاد،خیلی از ماها قاعدتا نباید ایشون رو میشناختیم چون سن و سالمون قد نمیده،اما همه ی بچه های انقلاب میشناختنش،همین خیلی معنی میده و کافیه.

    • رز

      واقعا مسخر ه س ما زمان طاغوت بعضی از فیلم های این آقا رو دیدیم هنری در دیالوگ وکارهای ایشان دیده نمی شد مگر چاقو کشی وبا زنان هر جایی بازی کردن یا مثلا لوطی گری باعث تاسفه که آقای پرویز پرستویی با اون فیلم های پر محتوا از این آقا جانب داری کنند واقعا این طرفداری ها هم مثل رای دادن اخیر مون می میمونه بدون فکر بااین طرز تفکر امریکاهم برامون کر کری بخونه فسیل ها رو میاریم رو دست می گیریم ودانشمندان وهنرمندان واقعی رو خاک می کنیم

    • بدون نام

      چقدرصدا و سیما از این دست مراسم باشکوه و این گونه حمایت های قلیی مردمی میسوزند و می چزند آنهم بدون تعطیلی اجباری مدارس و پادگانها و ادارات برای جمع کردن سیاهی لشکر...!!

    • بدون نام

      روح استا ناصر ملک مطیعی شاد .. صداوسیما کدوم قدم خیر واسه مردم برداشته من از وقتی یادم میاد فیلمی رو حمایت میکنه که بر ضد مردم باشه .ویا پول میگیره تبلیغ چیپس و پفک وغیره می ذاره. واسه ش سنگینه از مردانگی دم بزنه

    • یاور

      تازنده هستم دوستش دارم حیف که رفت خدا رحمتش کنه این مرد بزرگ رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج