۷۲۳۲۳۱
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

نسخه جدید بازی God of War؛ نابودگر اساطیر

God of War با متوسط نمره ۰.۹۵ بهترین ساخته انحصاری سونی طی نسل هشتم نام گرفت. بازی که گفته می شود داستانی کم نظیر دارد و در کنار گیم پلی سریعش، یک درام قدرتمند را روایت می کند. سری «God of War»، سال هاست که به عنوان یکی از مشهورترین فرنچایزهای صنعت بازی شناخته می شود.

مجله همشهری دانستنیها - کسری کریمی طار: کنفرانس«E۳۲۰۱۶» سونی را می توان یکی از بهترین نمایش های تاریخ E۳ خواند؛ کنفرانسی پر از غافلگیری از معرفی بازسازی سه گانه «کرش» (Crash Bandicoot N. Sane Trilogy) تا رونمایی از ساخته جدید سازندگان «سایفون فیلتر» با نام «Days Gone». با این حال بهترین بخش این کنفرانس زمانی بود که «بیر مک کریری» (Bear McCreary) آهنگساز سریال «Walking Dead» روی صحنه ظاهر شد و ارکستری را رهبری کرد

که در حال نواختن موسیقی یک بازی جدید بودند. در همان حال صفحه نمایش سالن «کداک تیئتر» چهره قهرمانی را به تصویر کشید که دوستداران سونی بی صبرانه انتظار بازگشت او را می کشیدند. کریتوس با ظاهری جدید ظاهر شد و به همراه پسرش... و موسیقی همزمان مک کریری... به نبرد دشمنان در جهان اساطیری نورس رفتند. کاراکتری که دنیای اساطیر یونان را نابود کرده بود، حالا به جهان نورس سفر کرده و در پی شکار دیگر الهه ها است. کمتر از دو سال بعد، God of War عرضه شد و با متوسط نمره ۰.۹۵ بهترین ساخته انحصاری سونی طی نسل هشتم نام گرفت. بازی که گفته می شود داستانی کم نظیر دارد و در کنار گیم پلی سریعش، یک درام قدرتمند را روایت می کند.

نسخه جدید بازی God of War؛ نابودگر اساطیر

از المپ تا هل هایم

سری «God of War»، سال هاست که به عنوان یکی از مشهورترین فرنچایزهای صنعت بازی شناخته می شود داستان جذاب، استفاده درست از دنیای اساطیری یونان، شخصیت پردازی مناسب مبارزات به شدت مهیج و منحصر به فرد و البته گرافیک چشم نواز - هر قسمت سری استانداردهای گرافیکی کنسول های پلی استیشن را جابجا کردند - از جمله دلایلی هستند که میلیون ها نفر مخاطب طرفدار این مجموعه شده اند.

«کریتوس»، شخصیت اصلی، طی هفت قسمت قبلی به تمامی گوشه و کنار دنیای اساطیری یونان سر زد، با شخصیت های فراوانی آشنا شد و در نهایت تمامی ایزدان المپ را نابود کرد و به دنیای اساطیری یونان پایان داد. در چنین شرایطی ساخت دنباله ای برای این بازی کاری بس دشوار بود. از طرفی کریتوس شخصیتی به شدت تأثیر گذار بود که حذف کردنش قطعا باعث نارضایتی مخاطبان می شد و از طرف دیگر او به زندگی تمامی ایزدان یونان پایان داده بود و عملا داستانی برای روایت باقی نمی ماند. برای همین تیم سازنده به رهبری «کوری بارلوگ» تصمیم گرفتند بدون حذف کریتوس، او را به یک دنیای اساطیری دیگر منتقل کنند: دنیای نورس.

بازگشت بارلوگ

از نکات جالب سری God of War این بود که صندلی کارگردانی در هر قسمت به یکی از اعضای عالی رتبه استودیوی سانتامونیکای سونی می رسید. «دیوید جفی»، خالق بازی، وظیفه کارگردانی قسمت نخست را برعهده داشت. «کوری بارلوک» انیمار تور اصلی قسمت نخست، روی صندلی کارگردانی قسمت دوم نشست، «استیگ آسموسن» طراح محيط قسمت اول و کارگردان هنری نسخه دوم، کارگردان «God of War 3» بود. در نهایت «تاد پاپی» طراح مراحل سه گانه نخست، «Ascension» را ساخت. در حقیقت اعضای اصلی تیم سازنده هر کدام شانس این را داشتند که نسخه منحصر به فرد خود را بسازند. پس از Ascension صحبت هایی از بازگشت دیوید جفی به سونی برای ساخت نسخه جدید God of War به گوش می رسید، اما در نهایت وقتی کوری بارلوگ از بازگشتش به سونی خبر داد،

همه فهمیدند که او اولین کارگردان سری است که دو قسمت از این بازی را خواهد ساخت. بارلوگ یک سال پس از عرضه «2 God of War»، در سونی باقی مانده بود و هشت ماه هم کارگردان قسمت سوم بود. اما در نهایت از کارگردانی این بازی کناره گیری کرد و مدتی بعد هم از سوتی رفت. او برای چند سال روی بازی اقتباسی «مد مکس» کار کرد و در این مدت شانس این را داشت تا با «جورج میلر» آشنا شود. میلر، کارگردان سری فیلم های «Mad Max» تأثیر شگرفی روی بارلوگ گذاشت. طوری که او چندی پیش گفته بود معنی واقعی روایت و درام را از میلر آموخته. بارلوگ پس از چند سال استودیوی سوئدی «اولانچ» را هم ترک کرد این استودیو، سه سال پس از جدایی بارلوگ، مد مکس را عرضه کرد، اما این نسخه شباهت بسیار کمی با عنوانی داشت که بارلوگ روی آن کار می کرد.

نسخه جدید بازی God of War؛ نابودگر اساطیر

دنیای رب النوع ها

بارلوگ، در سال ۲۰۱۲ به استودیوی «کریستال داينميكس» پیوست تا به عنوان کارگردان بخش های سینمایی «Tomb Raider» مشغول به کار شود. در آن هنگام، قرار بود کارگردانی قسمت دوم ریبوت «تومب ریدر» را هم برعهده بگیرد، اما زمانی که از ایده هایش استقبال نشد، این استودیو را ترک کرد و در اواسط سال ۲۰۱۳ به سونی پیوست. او بار دیگر به سانتامونیکا منتقل شد و این نشان می داد که نسخه جدیدی از God of War در راه است؛ موضوعی که بارلوگ اواخر سال ۲۰۱۴ آن را تأیید کرد. با این حال کمتر کسی گمان می کرد بارلوگ چنین ایده ای (سفر به دنیای اساطیری نورس و داشتن فرزند) را در ذهن داشته باشد.

ایده سفر به دنیای نورس سال ها پیش از ساخت این نسخه و اولین بار به وسیله دیوید جفی، خالق سری، مطرح شد. البته جفی دقیقا مشخص نکرد که کریتوس با چه هدفی پا به این دنیا می گذارد، اما ادعا کرد در سناریوی او کریتوس دلیل خوبی برای نبرد با خدایان نورس دارد. از طرف دیگر، بارلوگ هم که نمی خواست عینا ایده دوست صمیمی اش را کپی برداری کند، به همراه تیمش چندین ماه اساطیر مشهور جهان از جمله اساطیر مصر، اساطیر مایا و البته اساطیر نورس را مطالعه کردند.

تیم سازنده، اساطير مایا را حذف کردند و حالا بارلوگ باید بين مصر و نورس یکی را انتخاب می کرد. او به نورس رأی داد و بعدها گفت که نقش انسان ها و تمدن در اساطیر مصر بسیار پررنگ است، در حالی که او به دنبال حیاط خلوتی برای نبرد بین خدایان اساطیری بوده. دنیای نورس نه تنها شامل خدایان و هیولاهای فراوانی بود، بلکه چندین دنیای منحصر به فرد داشت؛ دقیقا شبیه به همان چیزی که دنیای اساطیری یونان در اختیار سازندگان قرار داده بود.

یک سفر دو نفره

از بزرگترین تفاوت های نسخه جدید، شخصی بودن آن است. تقریبا بیشتر تغییرات بازی هم حول همین محور شکل گرفته. بارلوگ می گوید قسمت های قبلی بیشتر در ارتباط با مبارزات بودند، اما این نسخه روایت شخصیتی است که از گذشته خود پشیمان بوده و حالا در پی جبران آن است. اولین تغییر، دوربین بازی بود. بارلوگ عقیده داشت اگر دوربین به کریتوس نزدیک تر باشد، بازی هم شخصی تر می شود و کاربران احساس همذات پنداری بیشتری با شخصیت اصلی پیدا می کنند.

دومین تغییر بزرگ، اضافه شدن «آتریس» فرزند کریتوس است. بارلوگ نقل قول معروفی در این زمینه دارد: «داشتن فرزند باعث تغییر او شده. کریتوس در چرخه خانوادگی بدی بزرگ شده. کرونوس سعی داشت زئوس را بخورد، اما در نهایت زئوس او را کشت. کریتوس هم به دنبال دیوانه شدن زنوس، او را کشت. این یک فرصت بزرگ برای تغییر کریتوس بود.» البته بچه دار شدن بارلوگ هم به شدت روی عقاید او تأثیر گذاشته موضوعی که خود بارلوگ در یکی از مصاحبه هایش به آن اعتراف کرده بود.

دیگر تغییر بزرگ، ایده کات نخوردن بین بازی بود. ایده ای که بارلوگ از جورج میلر گرفته بود و قصد داشت در تومب ریدر از آن استفاده کند، اما مدیران کریستال داینمیکس با او مخالفت کردند. از قضا همان ایده در God of War اجرایی شد و به شدت مورد توجه قرار گرفت در بازی هیچ کاتی وجود ندارد و هیچ صفحه سیاهی بین میان پرده ها و خود گیم پلی ظاهر نمی شود. این موضوع باعث شده بازی روایتی نفسگیر داشته باشد، یک نوع فیلم جاده ای که در آن پدر و پسری با هم همراه می شوند تا جنازه تنها زن زندگی شان را خاک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازی فوق العاده ایه ولی بازی کردنش کار هر آدمی نیست

    • aria

      بی نظیره این بازی من آخراشم به همتون پیشنهاد میکنم

    • س

      god of gams

    • حاج سی

      یه بازیه ساده جدیدا همه بازیای ps4مث هم شدن هیچ حرفی واسه گفتن نداشت تو نسل 8 حتی گردفیکشم معمولی بود شاید بشه گفت تا حدودی از جلوه های بصری استفاده کرده بود تو بعضی از محیط هاش ولی در کل خیلی عادی بود من ترجیح میدم انچارتد 4 بازی کنم چند بار تا وقتمو واسه گاد هدر بدم . البتع ضد گاد اف وار نیستم عاشق یا خوره گاد 3 ام ولی بیشتر فکر کردم با این نسخه جدید دارم یه فیلم درام رومانتیک بازی میکنم تو اون گاد طوفانی هیجان انگیز . :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج