۷۲۳۴۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

نامه باغداران به روحانی و لاریجانی

در پی سرمای بهاره و خسارت چشمگیر به باغات ۱۷ استان کشور، اتحادیه باغداران طی نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس خواستار حمایت دولت و مجلس ازتولیدکنندگان شد.

خبرگزاری مهر: در پی سرمازدگی بهاره و خسارت گسترده ای که به باغات ۱۷ استان کشور وارد شده است، اتحادیه سراسری باغداران کشور در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت دولت و مجلس از تولیدکنندگان شد.

در بخشی از متن نامه اتحادیه باغداران به حسن روحانی، رئیس جمهور آمده است: همانطور که مستحضرید سرمای بهاره در سال جاری باغات کشور را دچار خسارت سنگین و جبران ناپذیری نموده است، با توجه به گزارشات دریافتی از استانداران، مدیران تشکل های باغبانی در سطح کشور، مسئولین ذیربط کشاورزی در استان ها و صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه برآورد گردیده و به وزیر جهاد کشاورزی منعکس شده است.

لذا از دولت تدبیر و امید انتظار می رود در اجرای سیاست های محرومیت زدایی و با عنایت به فرامین مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات داخلی دستور فرمایید به نحو مقتضی موضوع در هیئت وزیران طرح و اقدام لازم در کمک به خسارت دیدگان صورت گیرد.

براساس این گزارش طبق اعلام، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، امسال بیش از ۶۷۸ هزار هکتار از محصولات باغی دچار سرمازدگی شدند، بیش از سه میلیون تن از محصولات سردسیری دچار سرمازدگی شدند و ارزش آن تقریبا بیش از ۸۱ هزار میلیارد ریال است.

همچنین محمد علی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه حداکثر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد این باغات بیمه بوده‌اند، خواستار تقویت بیمه کشاورزی در این بخش شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زحمتکشان عزیز وباغداران بی گدار به اب زدید برای چه کسی ویا چه؟کسانی؟نامه دادید انها مگر خبر ندارند وضعیت اب وهوایی ویا اقتصاد بسته کشور را نامه های شما نه تنها بدست انها نمیرسد اگر هم برسد نه چشم بینا دارند نه گوش شنوا اگر انها بفکر ملت بو دند امروز وضع اینگونه نبود مردم در فقر ونداری وگزسنگی نبودند همگی انها اگاهند ولی ملت برایشان اهمیت ندارد انها چیزهای را میخوانند ومیبینند که برایشان پولساز باشد فقط شعار واکنش وحرفهای پوچ و تو خالی فکر دیگری برای زحمات بر باد رفته خودتان کنید از دیگ ابی گرم نمیشود

    • ها دی

      من کشاورزم
      باغم اگر 200میلیون سیب داشته باشه و همشو سرما ببره به نظرتون بیمه چند میده به من
      فوقش 4میلیون برای من میدن
      خنده دار نیس
      قبلا دولت پول داشت این پول کم رو اواخر پاییز میداد الان یک سال بعد این پول رو میدن

    • بدون نام

      حالانامه دادید جوابش اینه ..بابا ول کنید بیاین دو تومن بگیرید بروید سیب وگلابی بکاریدآبش هم در گرو خرجامه اصلا برید پیاز بفروشین

    • بدون نام

      سود وام بانک کشاورزی بخشیده شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج