۷۲۳۴۱۲
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

متوسط قیمت آپارتمان در تهران چقدر است؟

بانک مرکزی اعلام کرد که معاملات آپارتمان‌ مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال ۱۶ درصد رشد داشته و متوسط قیمت خرید و فروش واحد مسکونی با ۳۴.۸درصد افزایش به ۵۹.۸ میلیون تومان رسیده است.

خبرگزاری مهر: بانک مرکزی اعلام کرد که معاملات آپارتمان‌ مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال ۱۶ درصد رشد داشته و متوسط قیمت خرید و فروش واحد مسکونی با ۳۴.۸درصد افزایش به ۵۹.۸ میلیون تومان رسیده است.

بر اساس آمار بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به ۱۹.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۷۸.۷ و ۱۶.۷ درصد افزایش نشان می دهد. رشد قابل توجه حجم معاملات در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به ماه قبل، عمدتاً ناشی از تعداد کم معاملات ثبت شده در فروردین ماه بوده که متاثر از تعطیلات نوروز هرساله در سطحی بسیار پایین تر از سایر ماه های سال رقم می خورد.

همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۵۹.۸ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران معادل ۱۲۵.۵ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۲۷.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

همچنین در این ماه، واحدهای مسکونی با سطر زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۵.۶ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند که از این میان، بیشترین سهم از معاملات انجام شده نیز به واحدهای مسکونی با زیربنای «۶۰ تا ۷۰» متر مربع اختصاص داشته است.

لازم به ذکر است در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۹.۶ درصد رشد نشان می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انقدر دروغ گفتند که دیگر این امارها را قبول نداریم، زیرا هر کدام از انها امارهای دروغ از خود در اوردنی متفاوتی میدهند که یکجور نیست و فقط برای گول زدن مردم که البته فقط خودشان گول میخورند و باور میکنند.

    • بدون نام

      خریداران به قول خودشان از نداری و عدم توان خرید رو به اپارتمانهای فرسوده ۱۵ الی ۲۵ سال رو اوردن که باید تخریب و نو سازی گردند که ننگی برای یک کشور است، ان وقت اینها میایند با امارها و رونق دروغ مسکن به این معضل بزرگ بیکاری اور فلج کننده اقتصاد مملکت سر پوش میگذارند و دیگر از راه حل واقعی دور میشوند و حتی برای خودشان هم افتخار کاذب میکنند.

    • بدون نام

      "متوسط قیمت خرید و فروش واحد مسکونی با ۳۴.۸درصد افزایش به ۵۹.۸ میلیون تومان رسیده است."

      یعنی با حدود 60میلیون تومن میشه تو تهران خونه خرید آیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یکی میگه ۷ در صد و یکی دیگر میگه ۱۷ در صد و یکی میگه قیمت کاهش یافته و دیگری میگه افزایش یافته و بازم یکی میگه رکود تشدید شده و دیگری میگه رونق، انها باید اول با هم جلسه بگذارند تا نقشه دروغشان را یکی کنند و ابرو ریزی نکنند و دولت و مملکت را زیر سوال نبرند.

    • بدون نام

      حالا کارشون بجایی رسیده که آمار کاذب لحظه ای از خودشون در می کنند! چطور دیروز آمار می دید قیمت مسکن 20% در اریبهشت امسال کاهش داشته بعد یکدفعه عوضش می کنید میگد افزایش داشته!!!! یا چند تا آماز از تعداد معاملات مسکن در این ماه میدید!!! بالاخره بگید ببینیم کدوم درسته؟!!دم خروسو باور کنیم یا قسم حضرت عباسو!!!!!

    • بدون نام

      فقط این بدونید هرکه تو این بازار مسکن دنبال خرید بره ضرر صد برابری می کنه!!!!! این امارهایی که میدن همگی دروغه از محتواشون هم مشخصه!!!!

    • بدون نام

      شما که راست می گید! لعنت بر پدر و مادر کسی که آمار کاذب و متناقض میده!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج