۷۲۳۵۹۱
۵۰۵۸
۵۰۵۸
پ

شارلوا پاتوق لژیونرهای ایرانی

 پیوستن به باشگاههای معتبر اروپایی یکی از بزرگترین اهدافی است که هر فوتبالیستی در دنیا دنبال می‌کند. باشگاه شارلوا بلژیک از جمله باشگاه های شناخته شده اروپاست که بیشترین بازیکن ایرانی را در تاریخ خود در اختیار داشته است.

وبسایت نود: پیوستن به باشگاههای معتبر اروپایی یکی از بزرگترین اهدافی است که هر فوتبالیستی در دنیا دنبال می‌کند. باشگاه شارلوا بلژیک از جمله باشگاه های شناخته شده اروپاست که بیشترین بازیکن ایرانی را در تاریخ خود در اختیار داشته است.

در روزهای گذشته علی قلی زاده به تیم شارلوا بلژیک پیوست و خبرهایی مبنی بر عقد قرارداد با امید نورافکن و مجید حسینی نیز شنیده می شود تا تعداد بازیکنان ایرانی تاریخ این باشگاه بیشتر شود. به همین مناسبت باشگاههایی که از بیشترین بازیکن ایرانی را در تاریخ خود بهره برده اند معرفی شده است. این بررسی نشان می‌دهد هر بازیکن که درخشش خوبی در باشگاهش داشته زمینه‌ساز حضور بازیکنان ایرانی دیگر در آن تیم شده است

شارلوا بلژیک ۷ بازیکن: حسین صدقیانی، داریوش یزدانی، علیرضا امامی فر، محمدرضا مهدوی، مهرداد میناوند، کاوه رضایی و علی قلی زاده

شارلوا نه تنها از نظر کمیت لژیونر بلکه از نظر قدمت نیز باشگاه متمایزی برای فوتبال ایران محسوب می شود. حسین صدقیانی اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۴ در این تیم بلژیکی حضور داشت ولی حضور مجدد بازیکنان ایرانی در بلژیک وقفه ای ۷۰ ساله داشت. در اوایل قرن ۲۱ یک ایرانی این باشگاه را خرید و این اتفاق باعث شد لژیونرهای زیادی مانند علیرضا امامی فر، محمدرضا مهدوی،مهرداد میناوند و داریوش یزدانی به این تیم بپیوندند.اما حضور لژیونرهای ایرانی در این باشگاه به مدت یک دهه متوقف شد تا فصل گذشته با انتقال کاوه رضایی به شارلوا فصل جدیدی از حضور بازیکنان ایرانی در این باشگاه آغاز شود و درخشش این بازیکن باعث شد راه پیوستن سایر بازیکنان ایرانی را هموارتر کرد

بایرن مونیخ ۳ بازیکن: علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی

معتبرترین باشگاه اروپایی که تاکنون بازیکن ایرانی در آن حضور داشته بایرن مونیخ است که تابه حال ۳ بازیکن ایرانی پیراهن این تیم را پوشیدند که علی دایی اولین آنها بوده است. پس از آن نوبت وحید هاشمیان و علی کریمی بود که در پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان بازی کند

اوساسونا ۳ بازیکن: جواد نکونام، مسعود شجاعی و کریم انصاری فر

باشگاه اوساسونا که ۳ بازیکن ایرانی در ترکیب خود داشت از نظر مدت حضور یک بازیکن ایرانی در یک باشگاه اروپایی برای فوتبال ایران باشگاهی متمایز محسوب می شود. جواد نکونام و مسعود شجاعی دوران زیادی از بازیگری خود را در اوساسونا پشت سر گذاشتند و کریم انصاری فر نیز در مقطعی عضو این تیم بود.

بایرلوکوزن ۳ بازیکن: علی موسوی، مهدی پاشازاده، داریوش یزدانی

با درخشش مهدی پاشازاده در جام جهانی موجبات انتقال این بازیکن به فوتبال اروپا فراهم شد و این بازیکن به بایرلورکوزن پیوست. این جابه جایی باعث تفاهم نامه همکاری بین باشگاه استقلال و بایرلورکوزن شد و پس از پاشازاده موسوی و یزدانی نیز به بایرلوکوزن منتقل شدند هر چند که توفیقی در این تیم نداشتند.

هامبورگ ۳ بازیکن: مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و رسول خطیبی

باز هم درخشش یک بازیکن ایرانی زمینه ساز حضور بازیکنان دیگر شد و با نمایش خوب مهدوی کیا، وحید هاشمیان و رسول خطیبی نیز به هامبورگ پیوستند.

بوخوم ۳ بازیکن: مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و محرم نویدکیا

مهدوی کیا تنها یک نیم فصل در بوخوم حضور داشت ولی وحید هاشمیان از نظر آمار گلزنی بهترین دوران خود را در این باشگاه آلمانی پشت سر گذاشت. محرم نویدکیا نیز مدت کوتاهی در بوخوم حضور داشت.

پانینیوس ۳ بازیکن: مسعود شجاعی، احسان حاج صفی و کریم انصاری فر

این ۳ لژیونر مطرح فوتبال ایران نیز هر ۳ مقطعی در این باشگاه یونانی حضور داشتند.

آرمینیا بیلفیلد ۳ بازیکن: علی دایی، کریم باقری و دانیال داوری

علی دایی و کریم باقری اولین بازیکنان ایرانی بودند که موفق به حضور در فوتبال حرفه ای اروپا شدند که این اتفاق با حضور در آرمینیا بیلفیلد بوقوع پیوست. پس از این دو اسطوره فوتبال ایران دانیال داوری بازیکن دو رگه ایرانی آلمانی نیز درون دروازه این تیم قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج