جاباما
۷۲۳۷۰
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

صدا و سیما، جعبه ای که سانسور می کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه باید از جو امنیتی رها شود گفت: محیط کلاس های درس باید محیط تبادل نظر باشد؛ اینطور نباشد که استاد سخن بگوید و دانشجو فقط گوش کند؛ دانشجویان باید به بحث و تبادل نظر با استاد بپردازند.

خبرگزاری مهر: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار با جمعی که از آن تحت عنوان نخبگان استان کرمانشاه یاد شد، در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: امروز مردم ایران آگاه ترین مردم جهان هستند و این آگاهی ناشی از تبار نیروهای ناب اسلامی است.

وی ادامه داد: آگاهی چیزی نیست که بتوان به زور آن را پس گرفت؛ اگر آن را اسیر کنند طبیعاتا بیشتر می شود و اگر آزاد گذاشته شود که خود به خود این آگاهی در بین مردم رواج پیدا می کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با تعصب و لجاجت و دروغگویی نمی توان جلوی آگاهی ملت را گرفت؛ هیچ لجوج دروغگویی در دنیای امروز پیروز نمی شود.

هاشمی تصریح کرد: ممکن است بتوان با زور و تهدید مردم را آرام نگه داشت اما این خلاف فطرت انسان است؛ این آرامش ساختگی همیشه یکنواخت نیست و جزر و مد دارد.

وی در ادامه به مسائل بانوان گریزی زد و گفت: زمانی یکی از دغدغه های اصلی بنده تحصیل خانمها در دانشگاه بود که امروزه می بینیم که این قشر در مراز دانشگاهی نه تنها از آقایان کمتر نیستند بلکه در بسیاری از موارد گوی سبقت را نیز از آن ها ربوده اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: زمینه حضور بانوان در پست های مختلف وجود دارد و این دیگر به خود آن ها بستگی دارد که چرا آن طور که باید و شاید حضور پیدا نمی کنند.

هاشمی خطاب به بانوان اظهار کرد: چرا در زمان انتخابات مجلس به همجنس های خود رای نمی دهید؟ در آن صورت هم می توانید قانون تصویب کنید هم وزیر عزل و نصب کنید و اداره امور راه به دست بگیرید؛ اگر این کار را نمی کنید پس خودتان مقصر هستید.

وی خاطرنشان کرد: مردم دیگر تحت تاثیر صدا و سیما و جعبه ای که مطالب را با سانسور به مردم تحویل می دهد نیستند؛ مردم ایران امروز آگاه شده اند و عقل خود را دست جعبه ای که سانسور می کند نمی دهند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت و پتانسیل بالای ایران در تربیت دانشمندان سخن گفت و بیان داشت: محیط کلاس های درس باید محیط تبادل نظر باشد؛ اینطور نباشد که استاد سخن بگوید و دانشجو فقط گوش کند؛ دانشجویان باید به بحث و تبادل نظر با استاد بپردازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: دانشگاه ها باید از قید و بند امنیتی و دانشجویان اخراجی و ستاره دار و امثالهم رها شوند و به محیطی آزاد برای کسب علم و دانش و آگاهی تبدیل گردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای هاشمی یه روز دنیا تموم میشه.به فکر باش

      پاسخ ها

      • حسن

        هاشمی دوستت داریم .

    • بدون نام

      رسانه ای میتواند بگوید ملی هست که نظر اکثریت و اقلیت را بیطرفانه پخش کند

    • حمیدرضا

      در اینکه صدا و سیما نظر هر کسی که مخالف صحبت کنه رو سانسور میکنه شکی نیست اما به نظرم تنها صدا و سیما نیست ،حتی همین مجله برترینها نظرات خیلیا رو سانسور میکنه
      من طرفدار شخص خاصی نیستم و نه چپی هستم و نه راستی ،اما سانسور در زمان آقای هاشمی هم کم نبود ،منظورم از سانسور فقط صدا و سیما نیست ،منظورم شنیدن صدای مخالف در هر جاس ،دانشگاه ،اینترنت، محل کار و ...

    • بهزاد

      آقای هاشمی من به عموان فردی از ملت بزرگ ایران به وجود سیاستمدار خیرخواهی و روشن فکری همچون شما افتخار می کنم به امید بهترین ها برای همه خیرخواهان کشور عزیزمان

    • سپیر

      مشکل خانها با همدیگه پیچیده تر از این حرفاست ! اونا هیچوقت همدیگرو قبول ندارن، مثلا بیان دوباره به امثال لاله افتخاری رای بدن که از مخالفان سرسخت دادن حق خروج از کشور به دختران 40 سال به پایینه و عقیده داره دخترها تاسن 40 سالگی عقلشون نمیرسه و خوب و بد خودشونو نمیتونن تشخیص بدن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج