جاباما
۷۲۳۷۱۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۸۵ درصد کارتن خواب‌ها معتاد متجاهرند

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران اظهارکرد: بیکاری در اثر اعتیاد و بی اعتمادی کارفرما، بنیه اقتصادی یک جامعه را تضعیف کرده و مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران اظهارکرد: بیکاری در اثر اعتیاد و بی اعتمادی کارفرما، بنیه اقتصادی یک جامعه را تضعیف کرده و مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

دکتر حمیدرضا شمس با اشاره به تفاوت فرهنگی میان کارتن خواب ها و معتادین متجاهر، گفت: خرده فرهنگ "کارتن خوابی" در یک دهه اخیر به جمعیت کشور ایران اضافه شده است، به طوری که این خرده فرهنگ افراد معتاد را به تناسب بیشتری از جامعه عادی، پذیرش می‌کند.

وی با اشاره به این که فرد با مصرف مواد مخدر از سوی خانواده خود طرد می‌شود، اظهار کرد: درگیری و تنشهای موجود در خانواده باعث می شود یک فرد معتاد به سمت خیابان گرایش پیدا کرده و به اصطلاح جذب خیابان شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران با اشاره به این که برخی افراد معتاد به خاطر مصون ماندن خانواده از آسیبهای ناشی از مصرف مواد مخدر به فرد گرایی و تنهایی روی میآورند، اشاره کرد که وظیفه غربال معتادان متجاهر بر اساس قانون بر عهده سازمان بهزیستی است.

وی با بیان این مطلب افزود: سازمان بهزیستی کشور از اسفند ماه سال ۹۵ تا امروز حدود ۱۲ هزار نفر از معتادان متجاهر را غربال کرده است.

شمس با اشاره به این که حدود ۸۵ درصد کارتن خواب های سطح شهرها معتاد متجاهر هستند، عنوان کرد: بی اعتمادی جامعه نسبت به فرد معتاد باعث می‌شود یک فرد معتاد در روند بازگشت به زندگی عادی با مشکلات زیادی مواجه شود.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: بیکاری یک فرد در اثر اعتیاد و بی اعتمادی کارفرما، بنیه‌های اقتصادی یک جامعه را تضعیف کرده و مشکلات زیادی را همراه با خود ایجاد می کند و فرد با قرار گیری در چنین شرایطی به گرداب افول میافتد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به این که معضل کارتن خوابی همیشه در یک فرآیند طولانی مدت شکل می گیرد، عنوان کرد: جدا کردن فرد معتاد از فضای کارتن خوابی و آسیبهای اجتماعی با دورههای ۳ ماه یا ۶ ماهه ترک اعتیاد قابل انجام نیست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مبارکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج