۷۲۳۷۳۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رئال مادرید چگونه اروپا را فتح کرد؟

انگار شاگردان زیرو در لیگ قهرمانان اروپا قیامی بودند علیه تمام رکوردها، طلسم ها و غیرممکن ها.

ورزش سه: رئال مادرید با زین الدین زیدان طلسم ها را یکی پس از دیگری می شکند. آن ها که می گفتند نمی توان در لیگ قهرمانان اروپا از عنوان قهرمانی دفاع کرد، حالا به احترام کهکشانی ها ایستاده و کلاه از سر برداشته اند. آن ها که به هر نحو عملکرد تیم زیدان را در دو فصل اخیر زیر سوال بردند، اکنون به قدرت تیم او ایمان دارند و برایش احترام قائلند. اما پادشاه اروپا، چگونه به قهرمانی شماره ۱۳ رسید؟

* گروه سخت و صعود آسان در اوج بحران ها

پس از قرعه کشی لیگ قهرمانان، بارسایی ها به تمسخر می گفتند که صعود از گروه، برای رئال مادرید قهرمانی در این مسابقات محسوب می شود! البته باتوجه به اوضاع نه چندان جالب مادریدی ها در لالیگا و هم گروهی با دورتموند و تاتنهام در اروپا، آن گزاره طنز تا حدی واقعی هم به نظر می رسید. اما رئالِ زیدان، بار دیگر در لیگ قهرمانان درخشید و با اختلاف ۱۱ امتیاز نسبت به دورتموند، صعود کرد؛ البته آن ها مغلوب تاتنهام شدند تا پشت سر این تیم قرار بگیرند.

* نیمار، بوفون و هاینکس؛ قربانی جاه طلبی کهکشانی ها

رئال همچون مرحله گروهی، در بازی های حذفی نیز با تیم های قدرتمند روبرو شد. در ابتدا به پاری سن ژرمنی خوردند که یک دوجین ستاره در اختیار داشت؛ نیمار، ام باپه، کاوانی، دیماریا، رابیو، تیاگو سیلوا، دراکسلر و... . اما نماینده شهر پاریس هم نتوانست با رئال مقابله کند و در دو دیدار رفت و برگشت مغلوب تیم زیدان شد.

در گام بعدی قرار به دیدار با یوونتوسی شد که همیشه در لیگ قهرمانان موفق به حذف رئال مادرید شده بود. اما انگار شاگردان زیرو در اروپا قیامی بودند بر علیه تمام رکوردها، طلسم ها و غیرممکن ها... . یووه در خانه به شکلی عجیب تحقیر شد اما در سانتیگو تا آستانه حذف رئال پیش رفت ولی یک پنالتی در آخرین لحظات، کار بوفون و بانوی پیر را به پایان رساند.

در نیمه نهایی، همه مخالفان و رقیبان متحدانه حامی بایرن مونیخ بودند اما تیم یوپ هاینکس نیز از حذف رئال ناکام ماند. کهکشانی ها سه حریف قدرتمند را با شایستگی هر تمام از پیش رو برداشتند اما شاید حالا خودشان نیز به نقش داوری در این صعود ها اذعان داشته باشند.

* فینالِ غم انگیز و قهرمانی سیزدهم

رئالی ها در فینال مقابل سرخپوشان بندر لیورپول قرار گرفتند. نیمی از ورزشگاه ۹۰ دقیقه شعار معروف آنفیلد را خواندند اما در پایان، بازهم جام به رئال رسید. مصدومیت صلاح، بازی را تحت الشعاع قرار داد و حالا شاید بیش از قهرمانی رئال، گل زیبای بیل و هرچیز دیگری، هواداران فوتبال راجع به مصدومیت موفرفری دوست داشتنی صحبت می کنند.

* رئال؛ تمام رکوردها مالِ تو!

شاگردان زیدان در حالی به قهرمانی رسیدند که اکثر رکوردهای مثبت را به خودشان اختصاص دادند. بیشترین شوت، بیشترین ضربه در چارچوب، بیشترین حمله، بیشترین تعداد برد و... که همگی در نهایت به تیم رئال مادرید اختصاص داشتند. کریستیانو رونالدو نیز با ۱۵ گل برترین گلزن مسابقات شد تا عیش رئالی ها کامل شود.

* متخصص اروپا

در یکی از بدترین فصول لالیگایی، رئال باقاطعیت روی سکوی نخست اروپا قرار گرفت. به نظر می رسد، آن ها راه فتح اروپا را بلدند و مهم هم نیست کدام تیم برابرشان صف آرایی کند، دورتموند، تاتنهام، پاری سن ژرمن، یوونتوس، بایرن مونیخ و لیورپول همگی تیم هایی هستند که می توانند قدرتمندترین رقیب را نیز از پای در بیاورند اما برای مهار کهکشانی ها، شاید چیزی فراتر از نیروی زمینی نیاز باشد.

* چشم به یک رکورد تاریخی

پیش از این که لیگ قهرمانان اروپا به وجود بیاید، بزرگترین مسابقات اروپایی جام باشگاه های اروپا نام داشت. سفیدپوشان مادریدی ۵ دوره پیاپی در آن مسابقات قهرمان شدند و به رکوردی افسانه ای رسیدند. حالا رویاپردازانه ترین هدف برای تیم رئال، تکرار این قهرمانی ها با زیزو است. تاکنون ۶۰ درصد از راه را رفته اند اما قهرمان ماندن، در هر سال سخت تر از قبل می شود...!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمیدانم مقاله نویسان محترم ناداوریها علیه تیم هایی که رئال با آنها به مشکل بر میخورد را نمی بینند رئال تیم مورد علاقه یوفاست وبس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج