۷۲۳۸۱۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اوباما از جاسوسی کمپین ترامپ خبر داشت؟

وکیل ترامپ مدعی شد، باراک اوباما و مقامات اطلاعاتی ارشد دولت او "می‌دانستند" که اف‌بی‌آی یک مخبر فوق سری را برای جاسوسی از کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ به کار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: وکیل ترامپ مدعی شد، باراک اوباما و مقامات اطلاعاتی ارشد دولت او "می‌دانستند" که اف‌بی‌آی یک مخبر فوق سری را برای جاسوسی از کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ به کار گرفته است.

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جان برنان، مدیر سابق سیا و جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا از حضور این مخبر در کمپین ریاست جمهور ترامپ آگاه بوده‌اند.

جولیانی همچنین افزود، احتمالا برنان شخصا به اوباما در این خصوص اطلاع داده است.

این وکیل اظهار کرد: برنان و کلاپر از این مساله اطلاع داشتند و برنان هر روز تا حدی که به او خبر داده می‌شد به اوباما گزارش می‌داد. باید به این مساله رسیدگی می‌کردید. نمی‌دانم چطور از این موضوع فرار خواهید کرد.

ترامپ و متحدان سیاسی‌اش در روزهای اخیر نگرانی‌هایی را در خصوص نفوذ اف‌ب‌آی در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ با اهداف سیاسی ابراز کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این مخبر که در رسانه‌ها او را استفان هالپر، استاد آمریکایی می‌دانند طی رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶، با جرج پاپادوپولس، کارتر پیج و سم کلاویس، مشاوران ترامپ دیدار کرده است اما هنوز مدرکی برای ادعای جاسوسی این مخبر و همچنین وجود اهداف سیاسی در پس این اقدام به دست نیامده است.

کلاپر و برنان در ادعاهای ترامپ انتقاد و تاکید کرده‌اند که این مخبر برای تعیین نقش روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به کار گرفته شده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا ماه‌ها پس از دیدار این مخبر با مشاوران کمپین ترامپ ارزیابی خود را از این مساله منتشر کردند که نشان می‌دهد مسکو در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا مداخله کرده تا از پیروزی ترامپ مطمئن شود.

اظهارات جولیانی پس از آن صورت گرفت که قانونگذارانی منتخب برای دیدارهای فوق سری درباره استفاده اف‌بی‌آی از این مخبر با مقامات ارشد وزارت دادگستری دیدار کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منوچهر شمسی

      این تیتر باید با آیا شروع شود؛؛

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج