جاباما
۷۲۳۸۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«نتفلیکس» باارزش‌ترین سرگرمی‌ساز دنیا شد

ارزش سهام کمپانی تولیدکننده سرگرمی‌ساز «نتفلیکس» دو روز پیش برای اولین بار از مرز ۱۵۳ میلیارد دلار عبور کرد و این کمپانی عظیم را به باارزش‌ترین سرگرمی‌ساز دنیا تبدیل کرد.

روزنامه خراسان: ارزش سهام کمپانی تولیدکننده سرگرمی‌ساز «نتفلیکس» دو روز پیش برای اولین بار از مرز ۱۵۳ میلیارد دلار عبور کرد و این کمپانی عظیم را به باارزش‌ترین سرگرمی‌ساز دنیا تبدیل کرد. این شرکت تازه‌تأسیس (نسبت به رقبا)، با عبور از دو شرکت بزرگ «دیزنی» و «کامکست»، به این عنوان دست یافت و با توجه به علاقه روزافزون مردم سراسر دنیا به سریال‌های تلویزیونی، احتمالاً جایگاه خود را حفظ و مستحکم خواهد کرد.

«نتفلیکس» باارزش‌ترین سرگرمی‌ساز دنیا شد

نتفلیکس چیست و چه کار می‌کند؟

اگر اهل فیلم و سریال خارجی باشید، احتمالاً با نام سرویس «نتفلیکس» آشنا هستید یا لوگوی آن را که در ابتدای آثارش نمایش داده می‌شود، دیده‌اید. نتفلیکس به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فیلم و سریال در سراسر دنیا، مشتمل بر یک وب سایت و اپلیکیشن‌ تماشای فیلم و سریال در پلتفرم‌های مختلف است که در تلفن‌های همراه، تلویزیون‌های هوشمند، تبلت و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی هستند. این سرویس از مشترکان خود در سراسر دنیا، هزینه‌ای بین 8 تا 14 دلار (بسته به کیفیت تصویر) دریافت می‌کند و به آن‌ها دسترسی به فیلم و سریال بی شماری را می‌دهد که توسط خودش تولید یا خریداری شده‌است. 125 میلیون خانواده در 190 کشور دنیا مشترک نتفلیکس هستند و درمجموع ماهانه بیش از یک میلیارد دلار برای حق اشتراک به حساب این سرویس واریز می‌کنند.

۸۰ درصد رشد ارزش سهام طی ۵ ماه

همه این ماجراها در حالی است که سهام نتفلیکس از ابتدای سال 2018 میلادی (5 ماه اخیر) با افزایشی 80 درصدی روبه‌رو بوده است. این رشد خیره‌کننده به این دلیل است که مردم در سراسر جهان بیشتر تمایل دارند تا به جای شبکه‌های کابلی، از طریق اینترنت به تماشای فیلم و سریال بپردازند. کارشناسان بورس پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش نتفلیکس به زودی به 182 میلیارد دلار برسد و از رقبایش فاصله بگیرد. احتمالاً به همین دلیل است که «دیزنی» مهم‌ترین رقیب نتفلیکس، اعلام کرده به زودی سرویس استریم اختصاصی خود را راه‌اندازی خواهد کرد؛ این اتفاق یعنی اعلان جنگ رسمی به نتفلیکس.

رقبای نتفلیکس چه کسانی هستند؟

نتفلیکس برای رسیدن به این عنوان، دو غول صنعت سرگرمی را پشت سر گذاشته است. «دیزنی» و «کامکست» دو شرکت از بزرگ ترین شرکت‌های فیلم‌سازی دنیا هستند که این روزها هر دو در مرز سهام 152 میلیارد دلاری قرار دارند. برای درک قدرت اقتصادی این شرکت‌ها، کافی ا‌ست بدانید دیزنی زیرمجموعه‌هایی چون «مارول» و «پیکسار» و کامکست نیز مالک مجموعه شبکه‌های تلویزیونی NBC، شرکت انیمیشن‌سازی «دریم‌ورکز» و شرکت فیلم‌سازی «تایم وارنر» است. دو شرکت دیزنی و کامکست مدت‌هاست بر سر خرید «فاکس قرن بیست‌ویکم» رقابت دارند و هنوز موفق به انجام این معامله 50 میلیارد دلاری نشده‌اند. سومین رقیب نتفلیکس، شرکت مخابراتی AT&T است که تلاش می‌کند با خرید شرکت فیلم‌سازی «تایم وارنر»، با ارزش 274 میلیارد دلاری، به غول بی‌رقیب صنعت سرگرمی تبدیل شود؛ معامله‌ای که به دلیل ایجاد انحصار در مخابرات، سینما و تلویزیون آمریکا، فعلاً توسط وزارت دادگستری این کشور متوقف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج