جاباما
۷۲۳۸۹۹
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

محمودی: باخت به ژاپن قابل توجیه نیست

بهنام محمودی گفت: اگر بتوانیم جزو هشت تیم برتر جهان شویم، در جایگاه واقعی والیبال ایران ایستاده ایم ولی اگر جایگاه‌مان پائین‌تر از هشتمی شود مطمئنا افت کرده‌ایم.

ایسنا: بهنام محمودی درباره شکست ناباورانه تیم‌ ‌ملی والیبال ایران برابر ژاپن پس از هشت سال، در آخرین دیدار از هفته‌ نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ و کسب تنها یک برد از سه بازی، اظهار کرد: به نظرم بازیکنان تیم‌ ‌ملی از همان بازی نخست برابر فرانسه با نوسان زیادی بازی کردند و در طول سه بازی تنها در ست سوم دیدار با فرانسه نشانی از تیم‌ ‌ملی واقعی ایران را دیدیم. در بازی دوم برابر تیم استرالیا هم که از تیم‌های بسیار کند جهان محسوب می‌شود و بازیکنانش در جابه جایی‌ها با سرعت پایینی حرکت می‌کنند، پیش‌بینی می‌شد که ایران برنده بازی شود و با وجود نمایشی نه چندان زیبا همین اتفاق هم افتاد.

این کارشناس والیبال ادامه‌ داد: پیش از دیدار با ژاپن نیز همه اهالی والیبال پیش‌بینی می‌کردند بتوانیم برنده بازی شویم ولی بازیکنان ژاپن بسیار جنگنده ظاهر شدند و پشت خط زن و پاسور این تیم با وجود قامت زیر ۱۹۰ سانتیمتر، تیم‌ ‌ملی ایران را تحت فشار قرار دادند و با عملکرد کم اشتباه تیمی برنده بازی شدند. در بازی دیروز (یکشنبه) ژاپنی‌ها در توپ گیری و دریافت انتهای زمین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و تبدیل نشدن توپ‌های اول ایران به امتیاز باعث افزایش اشتباه‌ها در پوئن‌های حساس برای تیم‌ ‌ملی ایران شد.

او در ادامه‌ گفت‌: با وجود این که باخت برابر تیم‌ ‌ملی والیبال ژاپن قابل توجیه نیست اما معتقدم روز گذشته روز خوب والیبال ژاپن و روز بد والیبال ایران بود. باید بازیکنان ایران اتفاقات و شکست تلخ برابر ژاپن در هفته‌ اول را به فراموشی سپرده و با اتحاد و همدلی به فکر کسب موفقیت در دیدارهای سخت هفته‌های آینده لیگ ملت‌های والیبال باشند. تیم‌ ‌ملی والیبال ایران باید در هفته‌ اول شش الی هفت امتیاز از دیدارهایش را کسب می‌کرد تا از شانس بالایی برای صعود به دور نهایی برخوردار شود ولی هنوز چهار هفته‌ باقی‌ مانده است و با ریکاوری خوب می‌شود به مسابقات بازگشت، چرا که مردم توقع بازی زیبا از والیبال ایران دارند.

محمودی در خصوص ترکیب جوان شده ایران در دو دیدار برابر تیم‌های استرالیا و ژاپن و نمایش نه چندان دلچسب نفرات با تجربه ایران، اظهار کرد: درباره این که مربی در طول مسابقات از چه بازیکنانی استفاده کند، فقط خودش می‌تواند پاسخگو باشد ، زیرا او تنها کسی است که از نزدیک به توانایی‌های بازیکنان اشراف دارد. با توجه به دیر تمام شدن لیگ والیبال لهستان هنوز آثار خستگی در بازی‌ میلاد عبادی پور مشهود است و طبیعی است که از او در هفته‌های بعد بازی بهتری ببینیم. متاسفانه جواد معنوی نژاد نیز به دلیل مصدومیت در هفته‌های ابتدایی تیم‌ ‌ملی را همراهی نمی‌کند و همین مسائل نیز شاید بر روند تیم‌ ‌ملی تاثیر منفی بگذارد. معتقدم علی شفیعی در دو دیداری که در ترکیب ثابت حضور داشت، بسیار خوب بازی کرد و مرتضی شریفی هم با توجه به شرایط بدنی مناسبش می‌تواند در آینده کمک حال تیم‌ ‌ملی باشد. معتقدم کولاکویچ می‌توانست حتی در ست چهارم بازی با فرانسه بازیکنان جوانتر را وارد زمین کند تا نفرات با تجربه نیز استراحتی داشته باشند. در دیدار با فرانسه و دو بازی بعدی با وجود استفاده زیاد از امیر غفور در خط حمله من فکر می کردم در برخی مواقع کولاکویچ او را تعویض کند و بازیکنی دیگر به جای او وارد زمین کند ولی نمی دانم چرا غفور تعویض نمی‌شد و یا این که بازیکن جایگزین غفور هنوز در حدی نبوده است که وارد زمین شود؟ قطعا توقع از بازیکنان با تجربه تیم‌ ‌ملی بیشتر از اینها است.

این کارشناس والیبال خاطر نشان کرد: تیم‌ ‌ملی والیبال ایران چند سالی است که پشت سر هم در لیگ جهانی حضور دارد و شناخت بیشتر تیم‌های دیگر از ایران طبیعی است. دیدید که در دیدار با تیم‌ ‌ملی والیبال استرالیا با نتیجه‌ نزدیک به پیروزی رسیدیم و با توجه به شرایط بدنی فوق‌العاده‌ بازیکنان این تیم اگر استرالیایی‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام دهند در سال‌های آینده یکی از حریفان جدی تیم‌ ‌ملی ایران خواهند بود.

کاپیتان سابق تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در جواب این سوال که تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در صورت کسب چه جایگاهی عملکرد قابل قبولی را در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ خواهد داشت؟ گفت‌: در این دوره تنها پنج تیم برتر از بین ۱۶ تیم به همراه فرانسه راهی دور نهایی خواهند شد و با حضور تمام قدرت‌های والیبال جهان کار ایران بسیار سخت است اما این گونه هم نیست که هیچ شانسی برای حضور ایران در مرحله نهایی قائل نباشیم. مطمئن هستم که هفته‌ به هفته‌ کیفیت بازی والیبال ایران بهتر خواهد شد. در حال‌ حاضر توقع مردم ایستادن ایران در بین چهار تیم برتر لیگ ملت‌های والیبال است ولی معتقدم اگر بتوانیم جزو هشت تیم برتر شویم، در جایگاه واقعی والیبال ایران ایستاده ایم ولی اگر جایگاه‌مان پائین‌تر از هشتمی شود مطمئنا افت کرده‌ایم.

این کارشناس والیبال در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و شانس تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته با توجه به نزدیک تر شدن فاصله دیگر تیم‌های آسیایی با والیبال ایران، گفت‌: در حال‌ حاضر اصلا نمی دانیم که سیاست فدراسیون والیبال چیست و کدام تیم قرار است به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شود. به نظرم در سال‌های اخیر با توجه به بالا رفتن سطح والیبال ایران از آسیا ما با تیم‌های آسیایی زیاد بازی نکرده‌ایم و همین مساله در نوع بازی برابر این تیم‌ها تاثیرگذار است. تیم‌های آسیایی سرعت بالایی دارند و در توپ گیری عالی هستند. هر چند باخت برابر ژاپن را نمی‌توان با این دلایل توجیه کرد اما معتقدم حتی اگر تیم‌ ‌ملی "ب" والیبال ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شود، باید در بین چهار تیم نخست قرار بگیرد. به نظرم کسب مدال در بازی‌های آسیایی هم به ویترین والیبال ایران ‌اضافه می‌شود، هم باعث افزایش روحیه کاروان ایران می‌شود و از سوی دیگر هدایایی که دولت به قهرمانان می‌دهد نیروی انگیزشی برای بازیکنان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر_م

      واقعا اگه دلت برای تیم ملی ایران میسوخت برادرت اینجوری پشت تیم ملی رو خالی نمیکرد، الان تیم شدیدا به یه پشت خط زن در حد شهرام محمودی احتیاج داره ،چون غفور از نظر بدنی نمیتونه کل مسابقات تیم رو همراهی کنه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غفور بهترین بازیکن ایرانه .تو هر بازی عالی بوده .بعد چجوری میگی توان نداره

    • جعفرقلی میراحمدیان

      تیم ملی والیبال بایدگذشته رافراموش کندوبازیهای بعدی راباقدرت شکست دهدوجزء چهارتیم شودانشاء الاه

    • جعفرقلی میراحمدیان

      تیم ملی والیبال بایدگذشته رافراموش کندوبازیهای بعدی راباقدرت شکست دهدوجزء چهارتیم شودانشاء الاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج