۷۲۴۰۹۵
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

محسن رضایی: قدرت سپاه، یک واقعیت است

رضایی با اشاره به تبلیغات رسانه ای دشمن علیه نقش مثبت سپاه در امنیت منطقه گفت: من فرمانده سپاه پاسداران بوده ام. شما افکار من را می شنوید. این جنجال هایی که پیرامون آن به راه انداخته اند، تبلیغات علیه سپاه است. قدرت سپاه پاسداران یک واقعیت است اما این توانمندی، ترسناک نیست. پاسداران انسان دوست هستند. کوچکترین خطایی نداشته اند . هرگز مانند آمریکایی ها در کشورهای دیگر زندان نساخته اند و فردی را شکنجه نکرده اند.

خبرگزاری مهر: به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی، عصر روز دوشنبه ۷ خردادماه در دیدار با مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران گفت: در مورد برجام و عکس العمل کشورمان به خروج آمریکا از این توافق، منتظر تصمیم طرفهای اروپایی و روسیه و چین هستیم و رفتارهای آنها را رصد می کنیم. می خواهیم بدانیم که چطور می خواهند به تعهدات خود عمل کنند و پایداری برجام را تضمین کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برجام یک تعهد بین المللی است که توسط آمریکایی ها نقض شده است. قطعا وضعیت اقتصادی ما ، کنترل خواهد شد. آمریکا اشتباه بزرگی کرد و از این رفتار موفقیتی به دست نخواهد آورد.

رضایی در مورد واکنش تهران به خروج آمریکا از برجام و احتمال بازگشت تحریم های یکجانبه آمریکا گفت: ما خیلی عاقلتر از آن هستیم که در دام آرام و بیافتیم . با عقلانیت و ابزارهایی که داریم اقتصاد خود را مدیریت خواهیم کرد. ایران به اندازه ۲۲ کشور اروپایی سرزمین دارد. بعضی از استان های ما به اندازه کشورهای شماست و سابقه تاریخی آنها نظیر خراسان، فارس، آذربایجان، اصفهان، یزد، خوزستان و ... در فرهنگ و تمدن بیش از برخی از کشورها است.

وی افزود: ما مردم فهیم و بسیار متمدنی داریم و اگر ۴۰ سال ما را تحریم کنند ما اقتصادمان را با تبادلات درون کشور و با ۱۵ کشور همسایه و اتصال به دریاهای آزاد اداره می کنیم. اطمینان دارم که آمریکایی ها در این موضوع نیز شکست می خورند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) به سفیر سوئیس گفت: ترامپ طبل تو خالی است. اعتبارهای لازم را برای یک کار بزرگ را هم ندارد. در تصورات خود، خیال کرده است اگر ایران را تحریم کنند کشور ما سقوط می کند. این اشتباه بزرگی است که عربستان سعودی و اسرائیل در آن نقش داشته اند.

رضایی افزود: ما کشور بزرگی در منطقه هستیم و مایل هستیم که نقش خود را در صلح و امنیت و تجارت ایفا کنیم. شعار ما در ایران مرگ بر آمریکا است اما در منطقه به روابط کشور ها با آمریکایی ها کار نداریم. دولت عراق به ما نزدیک است اما مانع آزادی عمل آنها نیستیم. ما به آمریکایی ها می گوییم که چرا مزاحم روابط ما می شوید. آمریکایی ها دوست دارند، ایران به پنجاه سال پیش برگردد. ما به آن دوران بر نمی گردیم. می خواهیم نقش خود در منطقه را ایفا کنیم و از شما انتظار داریم که این مواضع را در کشور خود مطرح کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما قصد جنگ و درگیری با کسی را نداریم اما می خواهیم مستقل زندگی کنیم. در هر کشوری که وارد شده ایم قانونی و در رابطه با امنیت و صلح وارد شدیم. مطمئن هستیم که اگر داعش را شکست نمی دادیم بغداد و کویت و سوریه به دست تروریست ها می افتد. هیچ کسی غیر از ما نمی توانست داعش را سرکوب کند. ما برای دفاع از امنیت و صلح در سوریه و لبنان هستیم.

رضایی با اشاره به تبلیغات رسانه ای دشمن علیه نقش مثبت سپاه در امنیت منطقه گفت: من فرمانده سپاه پاسداران بوده ام. شما افکار من را می شنوید. این جنجال هایی که پیرامون آن به راه انداخته اند، تبلیغات علیه سپاه است. قدرت سپاه پاسداران یک واقعیت است اما این توانمندی، ترسناک نیست. پاسداران انسان دوست هستند. کوچکترین خطایی نداشته اند . هرگز مانند آمریکایی ها در کشورهای دیگر زندان نساخته اند و فردی را شکنجه نکرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تجاوز عربستان به یمن و لزوم توقف آن گفت: عربستان باید حملات را قطع کند. به ملت زیر بمباران نمی توان گفت که بیا و مذاکره کن. عربستان است که مایل به مذاکره نیست. موضع جمهوری اسلامی ایران، پایان جنگ در یمن و شروع مذاکرات است.

در این دیدار، سفیر سوئیس با اشاره به نقش و جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به سوئیس، بر حمایت کشورش از توافق برجام تاکیدکرد و گفت: وزیر خارجه ما، در بیانیه ای، خروج آمریکا از برجام را اقدامی اشتباه خوانده است.

وی همچنین به آمادگی سوئیس برای برگزاری مذاکرات آتش بس میان یمن و عربستان اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قدرت ارتش چی ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بله..واقعا...بر منکرش لعنت..هم پول داره هم زور ..

    • بدون نام

      مردم نون‌شب ندارند بخورند ؟؟؟؟ اونوقت چی میشنویم

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      انشاالله پیروز خواهیم شد

    • بدون نام

      بععععععععع له

    • علی باقری

      سلام.یابا فقرو فهشا کل کشور رو گرفت.اوضاء بد اقتصادی بیکاری. یه کارهایی میشه بخاطر فقر.که ادم عاج و واج ممیمونه..مرده داره توی خونه خودش زنشو جلو خودش میفروشه..که شکم بچشو سیر کنه..از نداری هست.میگه بچه دارا وندارا رو نمیشناسه..شما شکمتون پره..شواره غم پیاده نداره ..سیر غم گشنه فقط خدا خودش درست کنه

    • کارمند

      امیدواریم اینچنین باشد

    • بدون نام

      لغو برجام هم یک واقعیته....خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج